F-15 های ژاپنی بر فراز ناو آمریکایی در رزمایش مشترک دو کشور در دریای ژاپن

چندین فروند ناو جنگی آمریکا مجهز به موشک برای شرکت در یک رزمایش دریایی ۱۲ روزه در سواحل اوکراین، وارد دریای سیاه شدند.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، چندین فروند ناوجنگی مجهز به موشک با بیش از ۸۰۰ ملوان به همراه یک یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا برای شرکت در یک رزمایش دریایی ۱۲ روزه موسوم به «نسیم دریا ۲۰۱۷» در سواحل اوکراین، وارد دریای سیاه شدند.   

گفتنی است که در این رزمایش نظامی، نیروهای دریایی از ۱۶ کشور جهان شرکت دارند.

این مانورهای نظامی چندملیتی در شمال غربی دریای سیاه و در مجاورت شهر بندری «اُدِسا» در اوکراین برگزار می شود.

وزیر دفاع اوکراین روز دوشنبه اعلام کرد که در این رزمایش نظامی، ۳۱ فروند کشتی، ۲۹ فروند هواپیما و بیش از ۳۰۰۰ نیروی نظامی حضور خواهند داشت.

نیروهای دریایی از ۱۶ کشور جهان شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، کانادا، ایتالیا، نروژ، لهستان و ترکیه علاوه بر تمرین فعالیتهایی همچون «طرح ریزی و اجرای عملیاتهایی مطابق با استانداردهای ناتو»، بر نبرد ضد زیردریایی و ضد کشتی، دفاع هوایی، مین روبی و نجات گروگان تمرکز خواهند کرد.

کاپیتان «دان گیلن» افسر فرمانده ناو «یو اِس اِس هیو سیتی» گفت که «آمریکا درصدد برقراری روابطی محکم است که برای صلح و ثبات در منطقه حیاتی است. حضور و مشارکت آمریکا در [رزمایش] نسیم دریا اعتماد را تقویت می کند و متحدان و شرکای منطقه ای آمریکا را از تعهد واشنگتن به برقراری امنیت در دریای سیاه مجدداً مطمئن می سازد!»

شایان ذکر است که فرمانده نیروی دریایی اوکراین در مراسم افتتاحیه این رزمایش نظامی، دریای سیاه را به مثابه یک «منطقه بحرانی در پرتو الحاق شبه جزیره کریمه به فدراسیون روسیه و تحولات در شرق اوکراین» توصیف کرد.

وی در ادامه متذکر شد که این رزمایش نظامی «از دستیابی اوکراین به استانداردهای ناتو، بطور چشمگیری حمایت خواهد کرد».

در پی برگزاری همه پرسی در شبه جزیره کریمه در ماه مارس ۲۰۱۴ و الحاق مجدد این شبه جزیره به سرزمین مادری خود- روسیه- کشورهای عضو ناتو در این منطقه به تشدید بیم و هراسها از تبدیل شدن دریای سیاه به «دریاچه روسیه» دامن زدند.

گفتنی است که رزمایش سال گذشته نسیم دریا در آبهای بلغارستان و با مشارکت حدود ۲۰ فروند ناوجنگی، دو فروند هواپیما، دو بالگرد و حدود ۱۷۰۰ پرسنل نظامی برگزار شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس