کد خبر 747933
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۲
موصل

گفته شده که در طول حدودا 9 ماه عملیات و نبردهای سنگین برای آزادسازی موصل ، 16 هزار و 467 تن از اعضای گروه تفکیری، تروریستی داعش به هلاکت رسیده اند.

به گزارش مشرق،  آخرین گزارش ها به استناد منابع رسمی در عراق، حاکی است نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا، در طول 268 روز عملیات آزاد سازی موصل 20 هزار سورتی پرواز بر فراز این شهر انجام داده اند. همچنین گفته می شود 80 درصد موصل منهدم شده است.

سایت خبری السومریه نیوز در اینفوگرافی به مناسبت آزادی موصل که آمارها و اطلاعات آن از منابع رسمی تهیه شده است، اعلام کرده که جنگنده های ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در طول این عملیات که از 17 اکتبر 2017 شروع شد، 20 هزار سورتی پرواز بر فراز موصل داشته اند که در نتیجه حملات این پرنده ها، از حدود 16 هزار و 500 داعشی کشته شده در نبردها تنها 5 هزار داعشی کشته شده است.

آمریکایی ها و متحدان این کشور بارها غیر نظامیان را در طول عملیات موصل همانند سوریه بمباران کردند و سپس آن را ناشی از خطای انسانی دانستند و تنها در یک حمله آمریکایی ها در اواسط مارس 2017 صدها غیر نظامی در غرب موصل کشته شدند که سر وصدای زیادی براه انداخت.

از دیگر آمارهای ارائه شده در این گزارش، انهدام 80 درصد شهر موصل شامل زیرساخت ها و مناطق مسکونی و آوارگی نزدیک به یک میلیون و 100 هزار شهروند است که گزارش یاد شده به بازگشت هزاران خانواده به خانه های خود در مناطق آزاد شده اشاره ای نکرده است.

در همین حال، گفته شده که در طول حدودا 9 ماه عملیات و نبردهای سنگین برای آزادسازی موصل ، 16 هزار و 467 تن از اعضای گروه تفکیری، تروریستی داعش به هلاکت رسیده اند.

تعداد نیروهای شرکت کننده در عملیات، شامل پلیس فدرال، سازمان مبارزه با تروریسم، واکنش سریع، زرهی ارتش و الحشدالشعبی حدود 60 هزار نفر اعلام شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    0 0
    وقتی واسه دشمن فرش قرمز پهن کردی معلومه که چیزی از خانه و کاشانه و شهرت باقی نمیمونه.
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    0 0
    خودمون بهتر از اول مي سازيمش
  • ورزقان IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    0 0
    17 اکتبر 2017 شروع شده ؟؟؟؟؟؟ هنوز که 17 اکتبر نشده !!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس