کد خبر 747881
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۱
جپاروف

با پیوستن سرور چپاروف به استقلال خیلی ها متعجب شده اند ولی به نظر می رسد سرمربی جوان آبی ها برای حضور او برنامه ویژه ای دارد.

به گزارش مشرق، با حضور سرور چپاروف در استقلال این تیم حالا 4 هافبک بازساز دارد ضمن اینکه این تیم 4 هافبک دفاعی درجه یک را هم در اختیار خواهد داشت.


در استقلال هم اکنون امید ابراهیمی، فرشید باقری، روزبه چشمی و امید نورافکن به عنوان هافبک دفاعی و مجتبی جباری، چپاروف، فرشید اسماعیلی و داریوش شجاعیان به عنوان هافبک پشت مهاجم حضور دارند و با این شرایط سرمربی استقلال کار سختی برای انتخاب ترکیب اصلی خود در هر بازی خواهد داشت.


اما منصوریان برای حضور این تعداد هافبک وسط در تیمش دلیل کافی دارد چرا که در این فصل قصد دارد از سیستم 2-4-4 باکس بازی کند، سیستمی که در آن دو بازیکن پست 6 و دو بازیکن پست 10 بازی می کنند و طبیعی است که منصوریان برای اجرای این سیستم نیاز به بازیکنان زیادی در پست هافبک وسط دارد.


در این شکل از بازی تیم وینگر ندارد و با حضور دو هافبک دفاعی و دو هافبک پشت مهاجم در کنار هم یک مربع در وسط زمین تشکیل می شود. در این سیستم چون تیم وینگر راست و چپ ندارد یکی از هافبک های پشت مهاجم متمایل به راست در وسط زمین قرار می گیرد و دیگری متمایل به چپ می شود تا آنها بتوانند از تمام نقاط زمین دو مهاجم تیم خود را به خوبی تغذیه کنند.


در سیستم 2-4-4 باکس نقش مدافعان کناری بسیار مهم است چراکه تیم در این سیستم وینگر ندارد و آنها باید این توانایی را داشته باشند که در حملات اضافه شوند و بتوانند سانترهای دقیقی روی دروازه حریف ارسال کنند.


نکته جالب این است که استقلال فصل گذشته هم در بعضی از  بازی ها  زمانی که بهنام برزای و فرشید اسماعیلی هم زمان در زمین بازی می کردند و البته علی قربانی به عنوان مهاجم در کنار کاوه رضایی بازی می کرد با این سیستم بازی کرده بود و منصوریان با سیستم 2-4-4 باکس بیگانه نیست.


در سیستم 2-4-4 باکس منصوریان به خوبی می تواند سیستم دفاع- ضد حمله را در زمین بازی پیاده کند چراکه هافبک های دفاعی استقلال توپ ها را به صورت مستقیم از عقب زمین برای مهاجمان ارسال می کنند و دو هافبک بازیساز می توانند به خوبی از توپ های برگشتی موج دوم حمله را تشکیل بدهند.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    7 0
    عجب راز مگویی را برملا کردید!!!!!!!!!!
  • NL ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    3 0
    واقعا این خبر پربازدید ترین خبر مشرق بوده؟
    • ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
      2 3
      تاچشم تودربیاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس