فراکسیون امید

در نظرسنجی که روز گذشته توسط فراکسیون امید انجام گرفت، وزرایی همچون زنگنه، ظریف و قاضی‌زاده هاشمی بیشترین طرفدار را در این جریان سیاسی دارند.

سرویس سیاست مشرق - صبح روز گذشته و پیش از جلسه علنی مجلس، فراکسیون امید برای بررسی نحوه تعامل با دولت برای انتخاب کابینه، جلسه تشکیل داد؛ جلسه‌ای که در آن به گفته «بهرام پارسایی»، سخنگوی فراکسیون، حول محور نحوه تعامل با دولت برای انتخاب کابینه، بحث و بررسی‌هایی شد.

به گفته پارسایی «در این جلسه اعضای فراکسیون نظر خود را ارائه کردند. همه اعضا در اینکه انتخاب کابینه حق دولت است، اتفاق نظر داشتند. فراکسیون امید به‌عنوان فراکسیونی که همه اعضای آن در انتخابات همراه دولت بوده‌اند، خواهان موفقیت دولت هستند و در همین راستا نظرهای پیشنهادی و مشورتی خود را در اختیار دولت قرار خواهند داد».

پارسایی در توضیح بیشتر جلسه فراکسیون به «شرق» گفت: «این جلسه یک نظرسنجی و به قولی اظهارنظر دوستان درباره کابینه فعلی بود که در فرم‌هایی پر شد و درباره وزیران کابینه دولت یازدهم نظر دادند».

وی درباره این نظرسنجی گفت: «نتایج در حال جمع‌بندی هستند. طبق همین نظرسنجی که داشتیم، انتظار این است که بیشتر از ٥٠ درصد کابینه تغییر کند». او در پاسخ به اینکه چه وزیرانی کمترین اقبال را داشتند، گفت: «آنهایی را که مورد اقبال نبودند؛ نمی‌توانم بگویم؛ ولی آنها که مورد اقبال هستند، وزرای خارجه، نفت و بهداشت هستند که سه وزارت اول بودند. وزارت راه هم به سبب اینکه در خرید هواپیماها و شکستن تحریم‌ها پیشگام بود، با اقبال روبه‌رو شد».

در این خصوص روزنامه‌های زنجیره‌ای خبر داده‌اند که اصلاح‌طلبان از دور دوم دولت روحانی از وی انتظار سهم بیشتری دارند و هر نوع همکاری جناح رقیب با دولت روحانی را نفی می‌کنند و حتی حضور اشخاصی همچون رحمانی فضلی، وزیر کشور دولت یازدهم را که به قول اصلاح‌طلبان، اصولگرایان اعتدالگرا هستند نیز در دولت آینده بر نمی‌تابند. اصلاح‌طلبان تاکید دارند که روحانی رویکرد اصلاح‌طلبانه برای چیدمان کابینه جدید خود لحاظ کند.  جالب اینجاست که این رویکرد اصلاح‌طلبانه تنها وجه سیاسی و نه کارآمدی دارد و از این روست که برخی از وزرایی که انتقادات بسیاری به نحوه عملکرد آنان در دولت یازدهم وجود دارد در نظرسنجی اخیر از سوی اصلاح‌طلبان رای بیشتری کسب کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس