کد خبر 747682
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹
ارتش عراق

در جریان عملیات نیروهای مسلح عراقی برای آزاد سازی بخش قدیمی موصل دست کم ۱۹۴۴ تروریست داعشی هلاک شدند.

 به گزارش مشرق به نقل از روزنامه العرب الیوم، نیروهای ارتش عراق موفق شدند شهر موصل را که از سال ۲۰۱۴ در اشغال داعش بود به صورت کامل آزاد کنند، آخرین پایگاه تروریست های داعش بخش قدیمی شهر موصل بود که در قسمت غربی این شهر واقع شده بود که در عملیات اخیر نیروهای مسلح عراقی این بخش نیز به صورت کامل آزاد و پاکسازی شد.

بر اساس گزارش العرب الیوم تلفات انسانی داعش در بخش قدیمی شهر موصل مرگ ۱۹۴۴ تروریست بوده است علاوه بر آن ۶۵ خودروی زرهی یا خودروهایی که داعش از آنها استفاده می کرده نیز در این عملیات منهدم شده است.

نیروهای ارتش عراق ۲۰ خودروی بمب گذاری شده را که تروریست های داعشی می خواستند با استفاده از آنها عملیات تروریستی انجام دهند را نیز منهدم کرده اند. ۲۴ موتور سیکلت تحت اختیار داعشی ها نیز منهدم شده است.

نیروهای ارتش عراق همچنین در این عملیات تجهیزات مخابراتی تروریست ها را نیز هدف قرار داده و ۵ برج مخابراتی داعش را ویران کرده اند. ۸ تونل زیر زمینی که تروریست های داعشی برای تردد از آن استفاده می کردند نیز منهدم شده است.

در جریان عملیات پاکسازی این بخش از شهر نیروهای امنیتی عراق ۸ خانه بمب گذاری شده را شناسایی و خنثی کرده و ۷۱ کمربند انفجاری را کشف و خنثی کرده اند. در جریان این عملیات نیروهای عراقی همچنین موفق شدند ۲۵۲ بمب دست ساز را کشف و خنثی کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس