مستند

«با صبر زندگی» ماجرای تبادل اسرای فوعه و کفریا دو شهرک سوری را با اسرای داعشی روایت می‌کند. تبادلی که ماجرای یک حماسه را تبدیل به تراژدی می‌کند.

به گزارش مشرق، «با صبر زندگی» مستند جدیدی درباره اتفاقات سوریه است. وحید فراهانی اینبار سراغ داستان فوعه و کفریا دو شهر سوریه رفته است. او ماجرای تبادل اسرای سوری و داعشی را روایت کرده است.

اگرچه خط محوری مستند «با صبر زندگی»، روایت تبادل مردم محاصره شده فوعه و کفریاست، اما تلاش کرده است با فاصله گرفتن از معرکه جنگ، که در عمده مستندهای تولید شده از اتفاقات سوریه شاهد آن هستیم، عشق و روابط انسانی میان خانواده های سوری و شرایطی که برای کودکان جنگ به وجود آمده را به تصویر کشیده و روایت کند.

موضوع فیلم مربوط بود به ماجرای تبادل خانواده‌هایی که بیش از دو سال در منطقه‌ی «فوعه و کفریا» در محاصره‌ی گروهک‌های تکفیری - تروریستی وابسته به جبهه النصره بودند. زنان و کودکانی رنج کشیده که مدت‌های مدیدی از ریشه‌های درختان ارتزاق کرده بودند تا زنده بمانند و مقاومت کنند.

داستان مستند به همین سادگی نیست. همه چیز به یک تبادل ساده ختم نمی شود. داعشی ها مثل همیشه نقشه شوم دیگری در سر دارند. نقشه ای که سال ها برای آن تمرین کردند تا یاد بگیرند بی رحم باشند، تا بلد باشند خون بریزند و نلرزند.

«با صبر زندگی» امشب ساعت 21 از شبکه افق پخش می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس