در دوازدهمین جشن خانه موسیقی در تالار وحدت، برای نخستین بار رسما از دوازده آوازه‌خوان زمان طاغوت در جمهوري اسلامي ایران تقدیر شد و تندیس دوازدهمین جشن خانه موسیقی به آن‌ها اهدا شد.

به گزارش مشرق به نقل از آفاق، در دوازدهمین جشن خانه موسیقی در تالار وحدت، برای نخستین بار رسما از دوازده آوازه‌خوان زمان طاغوت در جمهوري اسلامي ایران تقدیر شد و تندیس دوازدهمین جشن خانه موسیقی به آن‌ها اهدا شد.
این مراسم شامگاه چهارشنبه ۲۰ مهرماه با حضور گروهی از اهالی موسیقی، حمید شاه آبادی معاون هنری وزارت ارشاد، احمد مسجد جامعی عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران، محمد میرزمانی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد برگزار شد.
در این مراسم، از خاطره پروانه، فاخره صبا و قمرالموک وزیری از خوانندگان زمان طاغوت که درگذشته‌اند به صورت نمادین و از پريرخ شاه‌يلاني معروف به پری زنگنه (آوازه خوان) ، سودابه شمس (آوازه خوان) ، هنگامه اخوان (در عرصه آواز) ، فاطمه واعظي با نام مستعار پريسا (آوازه خوان) ، شهلا میلانی (خواننده سوپرانو)، پروین صالح (نوازنده) ، نسرین ناصحی (نوازنده) ، ارفع اطرائی (نوازنده سنتور) و افلیا پرتو (نوازنده پيانو)، تقدير شد!!!
پریسا که برای نخستین بار پس انقلاب از او نامبرده می‌شد، از آوازه‌خوان‌هاي جشن هنر شيراز است كه در این مراسم به علت اقامت در خارج از كشور حاضر نشده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • ململ ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۳۰
    0 0
    هردم از این باغ بری میرسد !!!!! گلی گوشه جمال وزارت ارشاد و هنرمندا و ما و همه ....
  • مسعودی ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۳۰
    0 0
    اگر گوش می کردند آقایان به رهنمون ها، همان چند سال پيش، امروز این اتفاق نمی افتاد. ترویج موسیقی جز این است؟ وقتی ما از نعمت مداحی بهره مندیم، چه اصراری است بر ترویج موسیقی؟
  • ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۱
    0 0
    افرين به اين مسولين محترم كه در راستاي جنگ نرم به دشمن كمك مي كنن!!!!!! دشن تا اين ها داره والله غمي براي حضور ندارند!!!
  • ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۱
    0 0
    وا اسلاما اين تهران خراب شده فقط صدقه سري امام خامنه اي تا حالا نابود نشده با اين كثافت كاري هاي آقايون ... ما شهيد نداديم كه از رقاصه ها و مطربا تقدير كنن
  • ali ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۱
    0 0
    هزینه کردن از بیت المال جهت تقدیر از کسانی است که برای بیرون کردنشان از مملکت خون های زیادی داده شده . متاسفانه بعد از گذشت سی سال از انقلاب بعضی ها از راه رفته دیگران برگشته و از این افراد بخاطر غفلت در این سی سال عذرخواهند . این نتیجه رخنه کسانی اسن که در خلوت به صدای این خوانندگاه گوش جان می سپارند و در جامعه و بین مردم بقیه را متهم به بی دینی می کنند
  • هالو زاده ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۱
    0 0
    دوستان ،در داوری عجله نکنید.چرا چشم خود را بروی واقعیات می بندید؟اول از اینکه مگر هر هنرمندی صرفا بدلیل زندگی در دوره طاغوت باید رانده شود؟سیما بینا هم در آن دوران می خواند و آلان هم می خواند؟در یک جامعه غیر اسلامی که خواندن یک زن جرم نیست ،که شما حکم محکومیت صادر می کنید؟در آن دوران با توجه به وضع حاکم این خوانندگان صرفا می خواندنند،آیا کار خلاف دیگری از این جماعت سر زده است؟فراموش نکنید که هر سال چند هزار نفر پول نفت رو میگیرن و به کنسرت خوانندگان آن ور آبی در ترکیه و دبی و ارمنستانو......میروند؟بیاییم واقعیت های جامعه امروز را درک کنیم .البته اگر تیغ تیز مشرق مانع از چاپ این مطلب نشود.چون بهر حال واقعیت تلخ است.
  • xxx ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۱
    0 0
    دمتون گرم کار مناسب و به جایی کردید به هر حال هنرمندان الان نیز و خیلی از مردم ما هم در زمان طاغوت اینی نبودند که الان هستند از بالا تا پایین
  • خبرخوان ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۱
    0 0
    مسئولای بی غیرت
  • امير ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۱
    0 0
    هالو زاده عزيز! چه در جامعه اسلامي، چه در جامعه غير اسلامي، خواندن يك زن مسلمان حرام است و اين حرمت به دين اسلام برمي‌گردد نه نوع حكومت. واقعيت تلخ تر اين است كه شما كمترين آگاهي از دين خود نداريد دوست عزيز!
  • ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۱
    0 0
    هالو جان، تقدير از اين اوازه خوانها در جامعه اسلامي كه بنابر حكم اسلام خواندن زن حرام است واقعا شاهكاره بي نظيريه. تو واقعا يا از بهره هوشي پاييني برخورداري يا خودتو زدي به هالوبازي. از اين بندگان خدا هم كه هيچ كاري سر نزده جز خواندن!!! اره هالو؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس