کودک

بهرام عظیمی گفت: علی‌رغم تأثیرگذاری حضور کودکان در بخش داوری جشنواره، قضاوت آثار را نباید به آن‌ها سپرد.

به گزارش مشرق‌، بهرام عظیمی کارگردان انیمیشن در خصوص جشنواره فیلم کودک و رویکرد آثار ارائه شده گفت: در این جشنواره آثار کوتاه و بلند خیلی خوبی را دیدم که می‌تواند فتح بابی در این حوزه باشد. البته نباید فراموش کنیم انیمیشن سازانمان در بخش کوتاه پرقدرت تر از بخش بلند ظاهر می‌شوند. من خود داور بخش انیمیشن هستم.

وی افزود: کارگردانان ما انگیزه کار کردن در حوزه انیمیشن را ندارند و یا آنکه دانش کافی برای انجام آن ندارند و نمی‌توانند به درستی به آن بپردازند. اما باید برای افزایش کیفیت این حوزه، آثار خارجی را ببینند و از آن الگو بگیرند. ما با سرمایه‌گذاری و صبر شاهد تولیدات خوبی در این عرصه خواهیم بود. استقبال خوبی از این جشنواره به عمل آمده و جمعیت زیادی حضور یافته‌اند. فیلم انیمیشن «رهایی از بهشت» کار خوبی بود که جوایز بسیاری از جشنواره‌های خارجی کسب کرده و در این جشنواره  توانست به خوبی دیده شود.

وی در خصوص داوران کودک جشنواره اظهار داشت : در حوزه داوری ما هر سال داور کودک داریم اما به نظر می‌رسد این داوران به دلیل سن کم‌شان کشش دیدن این همه فیلم را نداشته باشند و نتوانند رأی درستی بابت فیلم‌های جشنواره اعلام کنند. به نظر من داوری آثار باید بر عهده داوران حرفه‌ای قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در برخی داوری‌ها، مخاطبان کودک کارهای بسیار ضعیفی را دیده و انتخاب کرده‌اند که به نظر باید این فیلم‌ها حرفه‌ای‌تر مورد ارزیابی قرار بگیرند. کودکان بهتر است در کنار خانواده خود به تماشای فیلم بنشینند تا عکس‌العمل آن‌ها را شاهد باشند. این نوع تماشای فیلم باعث می‌شود تا رفتار بزرگ‌ترها بر روی نگرش بچه‌ها تأثیر بگذارد و آن‌ها را در راستای انتخاب‌هایشان راهنمایی کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس