حمله تروریستی به مجلس

روسای پارلمانی مجالس فرانسه، ایتالیا، نروژ و لهستان در پیام‌های جداگانه‌ای خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی حملات تروریستی 17 خرداد تهران را محکوم کردند.

به گزارش مشرق،  روسای پارلمانی مجالس فرانسه، ایتالیا، نروژ و لهستان در پیام‌های جداگانه‌ای خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی حملات تروریستی 17 خرداد تهران را محکوم کرده و با خانواده‌های قربانیان این حادثه ابراز همدردی کردند.
 
در پیام تسلیت «کلود بارتلون» رئیس مجلس ملی فرانسه به علی لاریجانی آمده است: «با نهایت تاثر در این لحظه اندوه وار همبستگی خود را با نمایندگان مجلس ایران و همدردی‌ام را با خانواده های قربانیان این حملات غیرانسانی ابراز می دارم. اطمینان دارم مردم ایران با عزم و اراده قوی بر این حوادث غلبه خواهند کرد.»

متن پیام تسلیت لائورا بولدرینی
رئیس مجلس نمایندگان ایتالیا نیز در پیام خود گفت: «معتقدم اکنون بیش از هر زمان دیگر، ضرورت دارد تا همکاری و تعهد بین المللی علیه تروریسم را افزایش دهیم و همچنین باید عکس العمل های سیاسی موثر برای حفظ شهروندان به ویژه جوانان را در مقابل تمامی اشکال بنیادگرایی پیدا کنیم. همبستگی عمیق خود، مردم ایتالیا و نمایندگان مجلس را در این برهه زمانی سخت و اندوهناک به شما اعلام می نمایم.»

متن پیام تسلیت اوله میک تامه سن
در پیام رئیس مجلس نروژ آمده است: بدون تردید، اعمال خشونت آمیز، هیچ گاه توجیه پذیر و جایز نیست. این قبیل اقدامات نه تنها حملات خشونت آمیز و بزدلانه علیه افراد بی گناه بوده، بلکه در اصل حمله به جامعه و مردم ایران بوده است. از این رو بیش از هر زمان دیگری همکاری ما در مقابله با تروریسم، سرنوشت ساز می‌باشد و ما همبستگی کامل خود را با مجلس شورای اسلامی ایران اعلام می نمایم.

متن پیام تسلیت مارک کوکچینسکی
رئیس مجلس نمایندگان لهستان نیز در پیام خود تصریح کرد: این حمله با بی رحمی و ظلم آشکار، مجلس نمایندگان مردم را هدف قرار داد و با صلح و دوستی در تقابل است. به نمایندگی از پارلمان جمهوری لهستان، به جنابعالی و تمام نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران و خانواده های قربانیان ابراز همدردی می نمایم.

به گزارش ایرنا، در دو حمله تروریستی جداگانه در 17 خرداد 1396، ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی پنج تن از مهاجمان انتحاری مسلح گروه تروریستی تکفیری داعش قرار گرفت که در نتیجه آن، 17 نفر شهید و 56 نفر مجروح شدند.

به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران پلیس حرم مطهر امام خمینی(ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد. سه مهاجم به ساختمان مجلس نیز در جریان درگیری ها به هلاکت رسیدند.

وزارت اطلاعات با افشای هویت و عکس ترویست ها اعلام کرد: «تیم عملیاتی داعش که در عملیات تروریستی حرم مطهر و مجلس شورای اسلامی مشارکت داشتند پنج نفر از عناصر تروریست سابقه دار وابسته به گروه های وهابی و تکفیری بودند که پس از جذب توسط گروهک تروریستی داعش، از کشور خارج شده و در جنایات این گروهک تروریستی در موصل و رقه مشارکت داشتند.»

گروهک تروریستی داعش مسئولیت حمله به ساختمان مجلس و حرم امام(ره) را برعهده گرفته بود.
منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس