کد خبر 745422
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۸
نوبخت

محمدباقر نوبخت درباره تامین امنیت حجاج زائران گفت:‌ امسال طرف سعودی، خواسته‌های ما را امضا کرد. البته امسال باید دقت بیشتری کنیم و مواردی که آن‌ها پذیرفتند را چک کنیم.

به گزارش مشرق، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت امروز در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه تضمینی برای تأمین امنیت زائران در حج وجود دارد؟ گفت: مسئله تصمیم برای اعزام زائران به حج، تصمیم انحصاری دولت نیست. عده‌ای در داخل نشان دادند به هر جهتی مانند امضای قرارداد ارزشمند اخیر، منافع ملی را درخطر می‌اندازند.

وی افزود: مردم متوجه باشند، اعزام زائران به حج تصمیم دولت نیست و تصمیم نظام است. سال گذشته هم ما آمادگی برای اعزام حجاج داشتیم ولی طرف سعودی خواسته‌های ما را قبول نکرد. امسال طرف سعودی، خواسته‌های ما را امضا کرد. البته امسال باید دقت بیشتری کنیم و مواردی که آن‌ها پذیرفتند را چک کنیم. سلامت، احترام و امنیت زائران برای ما بسیار مهم است.

سخنگوی دولت تصریح کرد:‌ دو دیدگاه وجود دارد، دیدگاه اول می‌گوید باوجود توافقات و تضمیناتی که گرفتیم چه ضرورتی دارد بیشتر سختگیری کنیم؟ عده دیگری می‌گویند مشکلات زیاد است و نباید ریسک کنیم. اگر نظام به این جمع‌بندی رسیده که این اتفاق بیفتد، باید همه کمک کنیم.

نوبخت با بیان اینکه اگر کسی حرفی دارد، الان باید بزند، تصریح کرد:‌ اگر بعداً، از تریبون نمازجمعه، سخنی گفته شود که ته دل ملت را خالی کند، مشکل‌ساز است. انتظار می‌رود همه افراد حرف‌های خود را به‌جای گفتن در سطح جامعه و ایجاد دلهره، در مسیر قانونی به مسئولان بگویند. یک روحانی محترم، در حال فتوا دادن بود. موضوع، موضوع نظام است و متعلق به دولت نیست. اگر کسی حرفی دارد، الان بگوید. بعد هم همه باید همکاری کنیم تا زائران با سلامت و امنیت بروند و بازگردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
    1 1
    خداوکیلی نگران شدم. اگر نوبخت در مورد چیزی قول بده من بدون شک میگم یه مشکلی پیش میاد. حالا ببینید کی گفتم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس