صالحی امیری

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بهترین دوره پس از انقلاب اسلامی در زمینه صدور و حمایت از نشریات در این دولت بوده است.

 به گزارش مشرق، سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز سه‌شنبه ۱۳ تیر در جلسه علنی مجلس و در جریان پاسخ به سئوال ملی حسین‌علی حاجی‌دلیگانی که از علت عدم صدور مجوز بیش از ۶۰۰ نشریه پس از چندین ماه از زمان مقرر قانونی پرسیده بود، گفت: بهترین دوره پس از انقلاب اسلامی در زمینه صدور و حمایت از نشریات در این دولت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: وزارت ارشاد دیگر برای هیچ نشریه وابسته به نهادهای دولتی و یا عمومی همچون شهرداری مجوز صادر نمی‌کند و یارانه آنها را نیز حذف کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سرعت دادن این وزارتخانه در صدور مجوزها و کاهش آنها از ۳ سال به کمتر از ۶ ماه و روند مکانیزه تقاضای مجوز و ثبت‌نام در سامانه مربوطه سخن گفت و بیان داشت: همه ثبت‌نام کنندگان می‌دانند که در چه مرحله‌ای از اخذ مجوز قرار دارند و تاکنون یک مورد تخلف به من گزارش نشده است.

وی با یادآوری افزایش یارانه مطبوعات در دوره مسئولیت خود تا مرز ۱۰۰ میلیارد تومان اضافه کرد: در این مدت همه خبرنگاران می‌توانند بیمه شوند به علاوه ما نظام آموزش خبرنگاری را فعال کرده و سایت‌ها و خبرگزاری‌ها را تقویت کرده‌ایم.

صالحی امیری تعداد سایت‌های مجوزدار تا پیش از دولت یازدهم را ۲۰۰ و این تعداد را پس از آغاز به کار دولت ۲۰۰۰ عنوان کرد و گفت: پس از انقلاب مجموعاً به ۱۳ هزار نشریه و رسانه مجوز داده شده است که ۶۰۰۰ آن در این دولت بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ذکر این نکته که وزارتخانه طبق قانون فعلاً فقط می‌تواند صلاحیت‌های فردی را بسنجد در ادامه گفت: به خاطر نقص قانون، شاهدیم که دارندگان مدارک کارشناسی در رشته‌های مامایی، معدن، شیمی و غیره تقاضای نشریه سیاسی می‌کنند در نتیجه از ۳۸۰۰ مجوز صادر شده ۳۰۰۰ مجوز به علت عدم انتشار لغو شده است.

وی با اشاره به چند برابر شدن سرعت صدور مجوز در این دولت حوزه مدیریت خود را شایسته تشویق خواند و در ادامه با تاکید بر اینکه عدالت رسانه‌ای در این دولت تقویت شده است، تصریح کرد: برای اولین بار پس از انقلاب نشریات شهرستانها را در اولویت قرار داده‌ایم و حمایت یارانه‌ای را نسبت به نشریات تهران ۳ برابر کرده‌ایم.

صالحی امیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در تمامی جلسات هیأت نظارت بر مطبوعات شرکت می‌کند، گفت: مطبوعات امروز در بهترین وضعیت پس از انقلاب قرار دارند چرا که هم آزادی بیان دارند، هم یارانه می‌گیرند و هم از سوی دولت مورد تکریم هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: هیچگونه مرزبندی سیاسی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره مطبوعات وجود ندارد و تمام نشریات منهای گرایش سیاسی‌شان مجوز می‌گیرند البته ما ضمن اینکه قائلیم که باید آزادی قلم را پاس بداریم اما مرزهای قانونی را نیز باید رعایت کنیم از این‌رو می‌بایست از دستگاه‌های سجلی و انتظامی پاسخ‌های لازم را پیش از صدور مجوز برای نشریات دریافت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز هیچکس در کشور برای دسترسی به سامانه تقاضای مجوز نشریه وزارت ارشاد دچار مشکل نیست، اظهارداشت: من شخصاً تاکنون حتی برای یک مورد تقاضای مجوز سفارش نکرده‌ام.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان تاکید کرد که این وزارتخانه خود را موظف به پاسخگویی دانسته و مجلس را مافوق قوا می‌داند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
    0 0
    حالا این نشریه ها برای مردم نون و آب میشه؟ الحمدلله شعور مردم ما در مسائل سیاسی و.... بالاست
  • حزب الله IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
    0 0
    به نام خداوند متعال ...وهمه وزرا باید عوض شوند صالحی امیری برکنار شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس