کد خبر 744960
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲
نعمان کورتولموش

معاون نخست وزیر ترکیه با تاکید با ادامه حضور نظامی این کشور در قطر گفت مرتبط کردن بحران سیاسی سعودی و قطر به حضور نظامی ترکیه نتایج بسیار نادرستی به بار خواهد آورد.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، «نعمان کورتولموش»، معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه طی اظهارتی در جمع خبرنگاران پس از نشست هیئت دولت در آنکارا در ارتباط با بحران قطر در منطقه گفت: اگر بحران سیاسی میان برخی کشورهای عربی و قطر تعمیق شود، تمام کشورهای منطقه تحت تاثیرات آن قرار خواهند گرفت. موضوع پایگاه نظامی ترکیه در قطر با این بحران مرتبط نیست. این موضوعی دیگر، بحران و مناقشه بین قطر و عربستان سعودی نیز بحث دیگری است.

وی گفت: وجود پایگاه هوایی ترکیه در قطر تنها مربوط به امنیت قطر نبوده، بلکه موضوعی مرتبط با امنیت منطقه می باشد. وجود پایگاه هوایی ترکیه در قطر، بخشی از امنیت منطقه ای است. حضور نظامی ترکیه در آنجا ادامه خواهد داشت. بنابراین ارتباط دادن حضور نظامی ترکیه با بحران سیاسی بین عربستان و قطر٬ نتایج بسیار نادرست و اشتباهی به بار خواهد آورد.

وی همچنین با اشاره به مذاکرات صلح قبرس گفت: تا زمانی که خواسته های جامعه ترک قبرس برآورده نشود، ترکیه از مباحث مربوط به امنیت و ضمانت‌ها کوتاه نخواهد آمد. ترکیه موضع خود در این مورد را تغییر نخواهد داد. مباحث مربوط به نقشه و مالکیت نیز در چارچوب موضع ترکیه در رابطه با امنیت و ضمانت ها قابل بررسی است. موضع گیری ترکیه در این مورد به همین صورت ادامه خواهد یافت.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسابدار بیکار IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    5 5
    یه ضرب المثل میگه اگر مغول ها شب را جایی بخوابند محال است از آنجا خارج شوند مگر با جنگ و خونریزی حالا اینو ولش کن من بیکارم اگر کسی در کرج یا اطراف برای من کاری سراغ دارد معرفی کند.ممنون.چند سال دیگه میبینیم قطر تبدیل به یه کشور ترک نشین شده مبارک ها باشد سلطان قطر برای ما هم کاری جور کن
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    6 3
    یاشاسین
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
    2 1
    خوب ترکیه فهمیده از قطر خارج بشه سرش را شبانه در کردستان می برند اماراتی ها و دیگر مزدوران اسرائیلی
  • تورک اوغل IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
    3 2
    یاشاسین خلیج ترکی..من تحقیق کردم ترکها ومغولها از 25000 هزار سال پیش تو منطقه خلیج فارس حضور داشته اند فکر میکنید برای ما کاری داره..خخخخخ
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
      1 2
      آره میگن در مریخ هم یک منطقه ترک نشین هست!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس