کد خبر 744917
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶
قیمت خودرو

عضو ناظر شورای رقابت از موافقت این شورا با افزایش حداکثر یک تا ۱.۵ درصدی قیمت پراید و تیبا و همچنین رشد ۲.۵ درصدی قیمت سمند و پژو در جلسه عصر امروز شورای رقابت خبر داد.

به گزارش مشرق، ولی ملکی اظهار داشت:‌در جلسه عصر امروز شورای رقابت موضوع تقاضای ایران‌خودرو و سایپا برای افزایش قیمت محصولاتشان مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت اعضای شورا با رشد قیمت برخی خودروهای پرتیراژ موافقت کردند.

وی ادامه داد:‌ بر این اساس حداکثر افزایش قیمت پراید و تیبا یک تا ۱.۵ درصد و در مورد سمند و پژو ۲.۵ درصد به تصویب شورای رقابت رسید.

ملکی با بیان اینکه این مصوبه شورای رقابت بر اساس دستورالعمل تعیین قیمت خودرو و با توجه به معیارهایی همچون کیفیت خودرو، بهره‌وری و قیمت تمام شده و نرخ تورم بخشی صادر شده است، گفت: مصوبه شورای رقابت برای اجرا به خودروسازان ابلاغ خواهد شد.

به گفته وی، طبق مصوبه امروز شورای رقابت قیمت پراید و تیبا حداقل حدود ۱۵۰ هزار تومان و قیمت پژو و سمند حدود ۴۰۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت. 

وی تصریح کرد: شرکت‌های خودروساز بر اساس دستورالعمل شورای رقابت قیمت جدید محصولاتشان را به مردم اعلام خواهند کرد.

ملکی ادامه داد: قیمت‌گذاری شورای رقابت در مورد خودروهایی که قیمت آنها کمتر از ۴۵ میلیون تومان است و از بازار انحصاری برخوردارند، صورت می‌گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    0 0
    تولید با سود بانکی یا آورده صحبان صنایع که نظام بانکی الگوی رفتار گرفتن سود است - مشخص است که در دومرحله تهیه قطعات مونتاژ خودرو و بنکدران فروش خودرو 80 در صد قیمت خودرو نتیجه گرانی پول است. یعنی سود بانکی اگر مثل دنیا 3 در صد باشد قیمت به 6 میلیون تومان برمی گردد.
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    1 1
    مردم این اشغالها رو نخرین گرونترم میکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس