کد خبر 744819
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰
پزشک

پس از گذشت چند روز از منتشر شدن خبر ضرب و شتم پزشک زنجانی مسئولان وزارت بهداشت با تکذیب این خبر اعلام کردند: این موضوع شایعه‌ای بیش نیست و تنها جهت بر هم زدن آرامش این پزشک، این اقدام صورت گرفته است.

به گزارش مشرق، طی روزهای گذشته خبری مبنی ضرب و شتم یکی از پزشکان متخصص در یکی از شهرستان‌های استان زنجان در فضای مجازی منتشر شد، اخبار منتشر شده گویای این موضوع بود که دکتر ف.س متخصص کودکان شهرستان خدابنده (شهر قیدار)، توسط اقوام نوزاد فوت شده به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته است و از وضعیت جسمانی مساعدی برخوردار نیست.

بعد از گذشت چند روز از انتشار خبر، مصاحبه، اسناد و مدارک پزشکی وی در فضای مجازی منتشر شد که  مسئولان وزارت بهداشت با کذب دانستن این موضوع، عنوان کردن این اخبار را جهت برهم زدن آرامش این پزشک عنوان کردند.

نامه پزشکی قانونی

نامه رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان به معاون سیاسی امنیتی استانداری

تکذیب خبر ضرب و شتم پزشک 

 محمدرضا جمشیدی، معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه اخیرا در فضای مجازی خبری مبنی بر ضرب و شتم پزشک قیداری منتشر شده که موجب تشویش اذهان عمومی شده است، گفت: این موضوع شایعه‌ای بیش نیست و تنها جهت بر هم زدن آرامش این پزشک، این اقدام صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تنها درگیری جزئی بین بیمار و پزشک صورت گرفته است، ادامه داد: اینکه در فضای مجازی این موضوع به قدری بسط داده شده که اذعان شده که کبد این پزشک پاره و وی در بیمارستانی در زنجان بستری است و این خبر چیزی جز برای برهم زدن آرامش این پزشک نیست.

جمشیدی در خصوص علت این درگیری جزئی نیز گفت: مقصر این درگیری خود بیمار بوده است و به دلیل اینکه فرد همراه، بیمار خود را دیر به بیمارستان رسانده بوده و زمینه درگیری فراهم شده است.

تدوین قوانین و فرهنگ سازی راهی برای پیشگیری از بروز این حوادث

هرچند مسئولان وزارت بهداشت با تکذیب و شایعه دانستن این خبر به این قائله خاتمه دادند اما باید توجه داشت برای نخستین بار نیست که چنین اخباری از فضای مجازی و رسانه‌ها به گوش می‌رسد به‌طوری‌که تنها پس از گذشت چند روز از وقوع این حادثه مجددا خبر ضرب و شتم یکی دیگر از پزشکان با ضربات چاقو در شهر تبریز منتشر شد.

باید توجه داشت پزشکان به دلیل تصمیماتی که به حیطه کاری آن‌ها مرتبط است در مواقعی برای ادامه حیات بیماران، مجبور به گرفتن تصمیماتی دشوار می‌شوند که شاید این تصمیم به مذاق خانواده یا همراهان بیمار خوش نیامده و موجب برانگیختن احساسات و واکنش آنها شود.

لذا بهتر است وزارت بهداشت به‌جای صدور فوری تکذیبیه به دنبال تدوین یک راهکار قانونی برای پیشگیری از بروز این‌گونه حوادث باشد، همچنین توصیه می‌شود به جای هزینه کردن نجومی در بحث پوشش های سفر وزارت بهداشت و امثال آن، وزارت بهداشت به عنوان متولی امر با تولید محتواهای فرهنگی مردم جامعه را از نقش بی‌بدیل پزشکان در نظام سلامت کشور آگاه کرد تا در آینده شاهد بروز چنین حوادث تلخی نباشم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    1 0
    تلافی اون همه بلایی که پزشکها سربیمارهادرمیارن: ویزیت های سرسری وبی دقت ازسر بازکردن مسیولیت دیرآمدن سرکار وعلافی بیمارها جراحی های پراشتباه که باعث مرگ یامعلولیت ودرد مزمن بیمارمیشه زیرمیزی و......................
  • ناشناس IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    0 0
    اگر خودت جاي اون پزشك بودي و همچين اتفاقي واست مي افتاد قطعا همچين حرفي نميزدي

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس