کد خبر 744741
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
نداجا

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش گفت: در سال جاری یگان‌های شناوری از نیروی دریایی ارتش در مسابقات نظامی آذربایجان حضور پیدا می‌کنند.

به گزارش مشرق، امیر سیدمحمود موسوی معاون عملیات نیروی دریایی ارتش  با اشاره به برگزاری رزمایش این نیرو در آب‌های شمال، اظهار داشت: رزمایش امنیت و اقتدار پایدار 96 از سلسله تمرینات و رزمایش‌های سالیانه نداجا در ناوگان شمال و دریای خزر است که از روز گذشته آغاز شده است.

وی افزود: در این رزمایش یگان‌های شناوری، پروازی، غواصی، عملیات ویژه، تکاوری، راداری، سامانه‌های موشکی ساحل به دریا، شنود و جنگال حضور دارند و برنامه‌های از پیش تعیین شده را اجرا می‌کنند. 

موسوی تاکید کرد: در این رزمایش یگان‌هایی از نیروی هوایی ارتش و قرارگاه پدافند هوایی وظیفه پشتیبانی از یگان‌های شناوری در دریای خزر را به عهده دارند.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش ادامه داد: در این رزمایش سامانه‌هایی که در داخل تولید و روی شناورهایمان نصب شده، تست خواهد شد، از جمله سامانه‌های الکترونیک و اپتیکی که برای بکارگیری انواع تسلیحات، روی شناورها نصب شده و همچنین سامانه‌های جنگالی که در این یگان‌های شناوری وجود دارد. 

موسوی خاطرنشان کرد: همچنین سامانه‌های موجود در اتاق عملیات یگان‌های رزمی به صورت عملی در این رزمایش مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. 

وی در خصوص تجهیزات جدید نیروی دریایی در این رزمایش به سامانه‌های جنگالی که بر روی تعدادی از شناورها نصب شده و همچنین سامانه‌های سیار ساحلی اشاره کرد.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش گفت: در بخش دیگری از این رزمایش از پهپادها برای تست و ارزیابی سلاح‌های یگان‌های شناوری به عنوان هدف استفاده خواهد شد. 

موسوی با بیان اینکه در این رزمایش موشک شلیک نمی‌شود، گفت: البته مراحل پرتاب موشک تا بخش نهایی پرتاب به صورت عملی تست خواهد شد و آمادگی انجام این عملیات را نیز داریم. 

وی با اشاره به یگان‌های شناور حاضر در این رزمایش گفت: ناوشکن دماوند به عنوان ناو سرفرماندهی در کنار ناوهای موشک‌انداز کلاس پیکان و ناوچه‌های توپ‌دار کلاس قائم به همراه شناورهای تندروی هجومی متعلق به یگان‌های تکاوری و عملیات ویژه به انجام ماموریت در انجام این رزمایش می‌پردازند.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش در خصوص برگزاری رزمایش مشترک با کشورهای حاشیه دریای خزر گفت: ما هم از طریق ناوگروه‌هایی که اعزام می‌کنیم و هم به ناوگروه‌هایی که از کشورهای همسایه به بندر انزلی می‌آیند برای برگزاری تمرین و رزمایش مشترک اعلام آمادگی کردیم.

موسوی در پایان اظهار داشت: در سال جاری یگان‌های شناوری از نیروی دریایی ارتش در مسابقات نظامی آذربایجان حضور پیدا می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    8 0
    زنده باد ارتش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس