تیزر

این روزها تیزرهایی از رسانه ملی با موضوع تولید ایرانی و کارگر داخلی پخش می‌شود که بازتاب‌های فراوانی در شبکه‌های اجتماعی و نرم افزارهای پیام رسان داشته است.

به گزارش مشرق، مجموعه چهار قسمتی تیزرهای فرهنگی با عنوان «اخراجی‌ها»، با موضوع اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی این روزها از شبکه‌های مختلف صداوسیما پخش می‌شود.

موضوع اصلی این تیزرها موضوع اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی است.

بر این اساس نویسنده فیلمنامه این تیزرهای فرهنگی «محمد نیکدل» و تهیه کننده آنها «حسین شیرعلی» است. همچنین «محمدعلی مهری» کارگردانی دو تیزر را برعهده داشته و علی جعفرآبادی  و امیر مهریزدان دو تیزر فرهنگی دیگر را کارگردانی کرده‌اند. مدرسه سینمایی عمار تهیه کننده این مستند است.

محمد نیکدل نویسنده این آثار تصریح کرد: نگارش فیلمنامه این کارها، کمترین کاری بود که برای حمایت از تولید ملی از دستم برمی‌آمد.

نیکدل گفت: مسائلی چون اشتغال، اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی در چند سال اخیر دغدغه به حق رهبری بوده است؛ ایشان چند سال است که در حال سخنرانی و تاکید بر روی این موضوع هستند.


محمد نیکدل نویسنده فیلمنامه‌ تیزرهای «اخراجی‌ها»

وی در همین باره افزود: متاسفانه در حوزه فرهنگ‌سازی این موضوع آن‌گونه که باید کار انجام نشده و کوتاهی‌هایی صورت گرفته است، نگارش فیلمنامه این تیزرهای فرهنگی کمترین کاری بود که از دستان من برمی آمد.

این نویسنده توضیح داد: شیوه و چگونگی شکل گرفتن ایده نگارش فیلمنامه‌های این تیزرها به این صورت بود که طرحی برای ساخت یک کار 100 ثانیه‌ای درباره اقتصاد مقاومتی در نظر داشتم و این موضوع را به مدرسه سینمایی عمار ارائه کردم که مورد استقبال آنها قرار گرفت و به مرحله تولید رسید.

نیکدل اضافه کرد: با توجه به درخواست عوامل مدرسه سینمایی عمار برای نگارش چند فیلمنامه دیگر درباره این موضوع، پنج فیلمنامه با محوریت اقتصاد مقاومتی در این رابطه نوشتم و خوشبختانه امروز چهار قسمت از این مجموعه ساخته و در تلویزیون و فضای مجازی پخش شده است.

وی بیان کرد: «درها»، «اخراجی‌ها 2»، «اتفاق ساده» و «تعقیب» عناوین چهار فیلمنامه از پنج فیلمنامه نوشته شده توسط من است که از روی آنها تیزرهای تلویزیونی «اخراجی‌ها» ساخته شده است.

این نویسنده در ادامه تصریح کرد: این تیزرها با این محوریت ساخته شده که وقتی ما اجناس ایرانی را نمی‌خریم، موجب اخراج شدن کارگردان ایرانی می‌شویم؛ در حقیقت به نوعی تعریف رابطه بین عدم خرید کالاهای ایرانی با اخراج کارگران از کارخانه ها را در این تیزرها به نمایش گذاشته‌ام. وقتی جنس ایرانی می‌خریم یک کارگر ایرانی یا یک دستفروش ایرانی در کارخانه‌ها استخدام می‌شود.

نیکدل گفت: پنجمین تیزر از این مجموعه تیزرهای فرهنگی با موضوع تهیه جهیزیه بود که به مرحله تولید نرسیده و درباره زوج جوانی است که برای تهیه اقلام زندگی‌شان باید میان جنس ایرانی و خارجی انتخاب کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    49 1
    بسیار قشنگه. امیدوارم کالای با کیفیت ایرانی جایگزین کالاهای خارجی بشه. تاکید دارم کالای با کیفیت. خدا شاهده اگر مردم مطمئن باشند که کالای ایرانی با کیفیته عمرا سراغ جنس خارجی نمیروند.
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    33 0
    هنرمندان ارزشمند این ها هستند که سعی بر درمان دردی از مشکلات جامعه را دارند؛نه کسانی که با ساختن چند تا فیلم مبتذل فقط به فکر فروش بیشتر و جیب خود هستند و حتی به مشکلات جامعه هم اضافه می کنند!
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    30 1
    افرین هنرمند واقعی این ها هستند که سعی بر درمان دردی از مشکلات جامعه را دارند
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    8 7
    مهندسین گیج و مستکبر نمیتونن یخچال و ... رو طوری طراحی کنن که برای حمل آسان ، قطعاتش رو بشه جدا کرد ؟؟؟ فشاری که به این کارگرهای اسباب کشی میاد حالتون رو بد نمیکنه ؟
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    17 0
    عالی بود
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    13 0
    گاها استهزا هم می کنند مثلا نوعی پفک نمکی را تبلیغ می کنند و می گویند اختراع ایرانی . سیما باید کنترل کند
  • ایرانی الاصل IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    19 0
    هزاربار گفتیم باز هم میگیم... باز گذاشتن مرزها به روی کالاهای خارجی بخصوص چینی یعنی خیانت بزرگ به این کشور...
  • حسن IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    18 1
    هنرمندانه و دارای پیام ارزشمندی هستند؛ اما یک پیام تلخ در لایه زیرین دارند و آن «التماس قشر زحمت کش به مصرف کننده است». ای کاش نگاه نسل بعدی رو نسبت به فرهنگ و رفتارمون ملاحظه کنیم...
  • مهدی IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    2 0
    ضمن تشکر، امکان دانلود فیلم ها را فراهم کنید.
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    2 0
    توليد ، صادرات ، وبستن مرزها به روي اجناس خارجي سه مورد مهم براي خروج از ركود هستن كه دولت بايد توجه كنه
  • didga IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
    3 0
    فوق العاده قشنگ بود.. من واقعا گریم گرفت بعد از دیدنشون...اگه این دغدغه ها دغدغه همه هنرمندان در تمام عرصه ها باشه و کلا هنرمندان دنبال خلق آثاری باشند که دغدغه های اجتماعی رو دنبال کنه چقدر وضعیت کشور فرق میکنه... متاسفانه در تئاتر و تولیدات رسانه ای هنرمندان شاهد آثار سخیف و مبتذلی هستیم که از دیدنشون احساس شرم می کنیم!
  • علیرضا IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
    2 0
    آفرین آقا. تقبل الله أمر به معروف و نهی از منکر تان. امروز باید مصرف کالاهای خارجی یک منکر اقتصادی قلمداد شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس