کد خبر 744632
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
انفجار در دمشق

وزارت خارجه سوریه در واکنش به حملات تروریستی اخیر دمشق، به سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان نامه نگاری کرد.

 به گزارش مشرق به نقل از سانا، وزارت خارجه سوریه در دو نامه خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت تاکید کرد که حملات تروریستی که چندین منطقه در دمشق و درعا را هدف قرار داده است، ماهیت حملاتی را که دولت آمریکا و مزدوران تروریست آن در منطقه به راه انداخته‌اند، آشکار می‌کند.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد که جامعه جهانی باید در نبرد علیه تروریسم و محاکمه کشورها و طرف‌هایی که اخیرا دست آن‌ها در حمایت از تروریسم رو شده است، متحد شود.

در این دو نامه همچنین آمده است: گروه‌های تروریستی صبح یکشنبه اقدامات تروریستی جدیدی در دمشق انجام دادند که در پی آن ۲۰ تن کشته و ده‌ها زن و کودک بیگناه زخمی شدند. همچنین گروه‌های تروریستی که برخی کشورها آن‌ها را میانه رو می‌دانند، روز گذشته محلات دمشق را هدف حملات راکتی و خمپاره‌ای خود قرار دادند.

وزارت خارجه سوریه افزود: محلات شهر درعا از جمله محله الکاشف نیز طی روزهای گذشته شاهد ده‌ها حملات تروریستی بود که از سوی گروه‌های تروریستی برخوردار از حمایت‌های آمریکا، انگلیس و اردن انجام شد و در پی آن حدود ۴۰ تن که بیشتر آن‌ها زن و کودک بودند، کشته و بیش از ۱۰۰ تن از شهروندان بی‌دفاع نیز زخمی شدند. همچنین خساراتی مالی به املاک عمومی و خصوصی و منازل مسکونی وارد شد.

این وزارتخانه در پایان افزود: ما از عدم محکوم کردن این اقدامات تروریستی از سوی کشورهایی که مدعی حمایت از مردم سوریه هستند از جمله دفتر استفان دی‌میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه تعجب نمی‌کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس