کد خبر 744107
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳
ریزگرد

در خبر آمده است که بیش از هزار نفر از شهروندان سیستان و بلوچستان بر اثر گرد و غبار کارشان به مراکز درمانی کشیده شده است.

به گزارش مشرق، در خبر آمده است که بیش از هزار نفر از شهروندان سیستان و بلوچستان بر اثر گرد و غبار کارشان به مراکز درمانی کشیده شده است. این در حالی است که سال‌هاست دولت مدعی حفاظت از محیط زیست دم از دولت دوستدار محیط زیست می‌زند و ریزگردها در چشم مردمان 22 استان کشور همچنان سلامت و زیست مردم را در معرض تهدید جدی قرار داده‌ است.

تشدید بیماری‌های قلبی و عروقی و تنفسی در کنار شیوع بیماری‌ها ناشی از ذرات رادیو‌اکتیو و سایر مواد شیمیایی به صورت گوناگون خسارت مالی و جانی بسیاری را به شهروندان در معرض وزش این ریزگردها قرار داده است.

برگزاری کنفرانس بین‌المللی مقابله با ریزگردها با حضور نمایندگان هم کشور جهان که قرار است روز دوشنبه در کشور برگزار شود، نشان از اهمیت غبارزدایی از استان‌ها کشور دارد.

هر چند مسائل سیاسی و جنگ در کشورهای همسایه از جمله موارد افزایش میزان گرد و غبار اعلام شده است، اما بی‌توجهی به مسائل حوزه‌های آبی و تخریب محیط‌زیست سبب شده است تا همچنان سایه غبار در استان‌ها کشور مسائل و مشکلات بسیاری از جمله قطع آب و برق و سایر خدمات شهری را به دنبال داشته باشند، بر این اساس انتظار می‌رود تا مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست علاوه بر ارائه مستندات دقیق برای جلوگیری و کنترل از ورود گرد و غبار به کشور، اقدامات و وعده‌های دستگاه‌های متولی را نیز بازنگری کنند تا سایه ریزگردها کمرنگ‌تر شود. آنچه باید در این کنفرانس بین‌المللی مورد توجه نمایندگان کشورهای شرکت کننده در این اجلاس قرار گیرد، آن است که با اقدامات مشترک و حمایت‌های مجامع بین‌المللی، جلوی تنش‌آفرینی گروه‌های تکفیری و متجاوزان به اراضی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس گرفته شود و دولت‌های این کشورها هم پیش از گذشته در صدد حفظ اراضی و تالاب‌ها برآیند که در معرض گرد و غبار و خشکسالی هستند.

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس