کد خبر 74369
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۵

به دنبال سقوط نظام معمر قذافي رييس جمهور مخلوع و معدوم ليبي ، حزب الله با صدور بيانيه اي ضمن تبريك به مردم ليبي خواستار تعيين سرنوشت و آزادي امام موسي صدر و همراهانش شد و در عين حال هياتي را در اين خصوص روانه ليبي كرد.

به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، حزب الله در اين بيانيه آورده است: مردم ليبي اينك در برابر فرصت تاريخي و مسوؤليت بزرگي در براي تشكيل و بازسازي دولت ليبي، قرار گرفته اند لذا بايد تلاش زيادي را براي حفاظت از منابع طبيعي خود از تيررس طمع هاي كشورهاي بزرگ از خود به خرج دهند.
 
حزب الله در اين اطلاعيه با اشاره به مسئله ربوده شدن امام 'موسي صدر' و همراهانش تصريح كرد: ما از مسؤولان و مقامات ليبي مي خواهيم بار ديگر براي شناسايي جايگاه بازداشت و آزادي امام موسي صدر امام مقاومت لبنان و دو تن از همراهانش شيخ 'محمد محمود' و 'عباس بدرالدين'، كه در راستاي تأمين منافع رژيم صهيونيستي تحت بازداشت نظام سرنگون شده ليبي قرار داشتند، تلاش خود را از سر بگيرند.
 
از سوي ديگر روزنامه لبناني الجمهوريه به نقل از منابع آگاه نوشت: گروهي از حزب الله براي اجراي گفتگوهايي پيرامون صحت برخي از اطلاعات پيرامون امام موسي صدر و همراهانش ديروز از طريق تونس، وارد ليبي شدند.
 
اين روزنامه لبناني به نقل از منابع مذكور نوشت: حزب الله اميد دارد دستاوردي كه در دوران انقلاب مصر به دست آورد و طي آن گروهي از افراد حزب الله از زندان 'النطرون' آزاد شدند، بار ديگر در مورد امام موسي صدر تكرار شود.
 
روزنامه الجمهوريه به نقل از منابع مذكور ادامه داد: قرار است سيد 'حسن نصرالله' دبير كل حزب الله طي مصاحبه تلويزيوني ضمن اعلام اطلاعات جديدي پيرامون مسئله امام موسي صدر و دو همراهانش به بررسي و بيان اوضاع سوريه و مسايل داخلي لبنان بپردازد.
 
از سوي ديگر گروهي از لبنان به رياست 'هيثم جمعه' معاون وزير خارجه روز يكشنبه به ليبي سفر كرده و در ديدار با چند از مسؤولان و شخصيت هاي شوراي انتقالي ليبي، آخرين نتايج تحقيقات اين شورا پيرامون مسأله امام موسي صدر و همراهانش را دنبال خواهند كرد.
 
بعد از اين گروه قرار است 'عدنان منصور' وزير خارجه لبنان نيز طي سفر رسمي به ليبي موضوع امام موسي صدر و همراهانش را پيگيري كند.
 
امام موسي صدر به همراه دو تن از يارانش در سال 1978ميلادي طي دعوت رسمي معمر قذافي به اين كشور سفر كرد كه تاكنون از سرنوشت آنها خبري منتشر نشده است. حال با توجه به كشته شدن قذافي و آزاد شدن شهر 'سرت' ليبي تلاش هاي مقامات لبناني براي مشخص شدن اين مسأله دو چندان شده است.
'نبيه بري' رييس مجلس لبنان نيز بعد از كشته شدن قذافي طي سخناني گفت: خداوند به انسان ها مهلت مي دهد ولي هيچ وقت آنها را به حال خود رها نمي كند.
 
'سعد حريري' نخست وزير سابق لبنان نيز طي صدور بيانيه اي گفت: پايان سرنوشت معمر قذافي همان سرنوشت ستمگراني خواهد بود كه اراده مردم خود را مبني بر وجود آزادي و دموكراسي ناديده گرفته و با قتل و كشتار با آنها برخورد مي كنند.
 
وي با تأكيد بر دستاورد بزرگ و تاريخي مردم ليبي در نابودي معمر قذافي افزود: اين واقعيت درس قاطعي براي نظام هايي است كه با استبداد و ستمگري بر مردم خود حاكميت مي كنند.
 
سعد حريري تصريح كرد: ما از خود گذشتگي ها و جانفشاني هايي كه مردم ليبي در مسير نابودي قذافي از خود نشان دادند ارج مي نهيم و لبنان از تمامي كساني كه با ظلم، ستم و كشتار مبارزه مي كنند، حمايت مي كند.
'ياسين جابر' نماينده پارلمان لبنان نيز طي سخناني گفت: پايان سرنوشت هر ظالم و ستمگري همانند سرنوشت قذافي خواهد بود.
 
وي افزود: ظلم و ستمي كه قذافي عليه امام موسي صدر و همراهانش روا داشته است شايسته چنين سرنوشتي بوده است.
 
'حسن يعقوب ' نماينده سابق پارلمان لبنان و فرزند يكي از همراهان ربوده شده امام موسي صدر نيز طي سخناني گفت: در حال حاضر مشخص شدن سرنوشت امام موسي صدر و همراهانش آسان تر شده است و ما نيز در انتظار شنيدن خبرهاي خوشحال كننده اي مبني بر آزاد شدن آنها هستيم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس