کد خبر 743537
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۰
زورگيري

دو نفر از اعضای یک‌باند مخوف سرقت که با معرفی خود به عنوان عناصر گروه داعش از مسافران زورگیری می‌کردند، بازداشت شدند. تلاش ‌پلیس برای دستگیری دو عضو متواری باند در جریان است.

به گزارش مشرق، عصر روز پنج‌شنبه، اول تیرماه مردی در خیابان نواب خودش را به مأموران گشت پلیس رساند و ماجرای یک زورگیری را خبر داد. او گفت: سرنشینان یک خودروی تیبا که خودشان را داعشی معرفی کرده‌بودند، از او زورگیری کرده‌اند. وی در شرح ماجرا گفت: امروز بعدازظهر طبق روال روزهای کاری از محل کارم بیرون آمدم و برای رفتن به خانه سوار یک خودروی تیبا شدم.

سه‌سرنشین در صندلی عقب نشسته بودند و من در صندلی جلو نشستم. وقتی خودرو حرکت کرد، ناگهان یکی از آنها از پشت سر چاقویی پشت گردنم گذاشت و گفت ما داعشی هستیم و کشتن آدم‌ها برای ما راحت است. از آنجا که چهره‌های خشنی داشتند، باورم شد و از ترس هیچ حرکتی نکردم. بعد از دو ساعت چرخیدن در خیابان مقابل دستگاه عابربانکی ایستادند و مرا مجبور کردند از دستگاه برایشان پول بگیرم. سپس همه اموالی که همراه داشتم را گرفتند و مرا در محل خلوتی رها کردند.

بعد از توضیحات شاکی، تحقیقات نشان داد که سارقان تیبا سوار، شامگاه پنج‌شنبه از چهار مسافر دیگر به همین شیوه مرتکب زورگیری و آدمربایی شده‌اند. بنابراین مأموران بنا به گزارشات مشابه و در دست داشتن مشخصات و شماره پلاک خودروی سارقان که توسط شاکی یادداشت شده بود، عملیات دستگیری را آغاز کردند.

ساعتی از تلاش مأموران نگذشته بود تا اینکه آنها خودروی تیبای سفید رنگ را شناسایی کردند و دستور توقف دادند، اما راننده بدون توجه به دستور ایست با سرعت زیاد فرار کرد. با شروع عملیات تعقیب و گریز دو نفر از سرنشینان اعضای باند خودشان را از ماشین به بیرون پرتاب کردند و راننده با دو سرنشین دیگر فرار کرد. مأموران با دستگیری آن دو‌سرنشین آنها را برای تحقیقات و بازجویی به شعبه نهم دادسرای امور جنایی تهران فرستاند.

یکی از سارقان به نام حسام در بازجویی‌ها با انکار هرگونه جرمی به بازپرس سهرابی گفت: ساعاتی قبل دوستانم با من تماس گرفتند و برای تفریح و پرسه‌زنی در خیابان از من خواستند همراهشان باشم. قبول کردم و سوار ماشین شدم. در حال صحبت کردن بودیم که ناگهان با شنیدن دستور ایست از سوی مأموران ترسیدم و به دوستانم معترض شدم. هرچه اصرار کردم توضیح دهند، حرفی نزدند و گفتند آروم باش و اگر می‌خواهی گیر پلیس نیفتی بهتر است خودت را از ماشین به بیرون پرتاب کنی.

به همین دلیل سرعت ماشین را کم کردند و با بازکردن در ماشین خودم را به بیرون پرتاب کردم.

دیگر متهم به نام رامین نیز در بازجویی‌ها گفت: وضع مالی خوبی نداشتم و مشکلات مالی مرا آزار می‌داد. چند روز قبل از این ماجرا به قهوه‌خانه رفته بودم که با اعضای باند آشنا شدم. آنها پیشنهاد سرقت دادند که با این پیشنهاد وسوسه شدم و قبول کردم. سپس نقشه سرقت را کشیدیم. متهم در ادامه گفت: پنج سرقت را قبول دارم، اما در سرقت‌ها از چاقو استفاده نکردم. او همچنین استفاده از عنوان داعش را نیز رد کرد و گفت هیچ‌کدام از ما در سرقت‌ها از این اسم استفاده نکردیم. بعد از اقرارهای دو متهم، تلاش مأموران پلیس برای دستگیری دیگر اعضای باند همچنان ادامه دارد.

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس