کد خبر 742961
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
یارانه

در حالی که هفتاد و ششمین مرحله یارانه نقدی در خرداد ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد که گویا وزارت کار در شناسایی دهک‌های پردرآمد جامعه برای کنار گذاشتن از لیست موفق نبوده است.

به گزارش مشرق، بحث حذف یارانه دهک‌های پردرآمد یکی از موضوعاتی است که دولت در چند وقت گذشته نسبت به آن توجه ویژه‌ای داشته است.

طرحی که با هدف حذف 6 میلیون از دهک‌ها پردرآمد جامعه برنامه‌ریزی شد ولی وزارت کار متصدی این امر هنوز نتوانسته این افراد را شناسایی کند و به گفته کارشناسان اقتصادی شناسایی دقیق این افراد نیازمند منابع مالی وزمان طولانی مدت است.
همچنین همواره از شب پرداخت یارانه همواره به عنوان شب مصیبت عظمای دولت از سوی وزیر اقتصاد نام برده می‌شود که با این وجود دولت در سال جاری خبر از عدم قطع یارانه دهک‌های پردرآمد داد و این در حالی است که دولت هر ماه با کسری 7 میلیارد تومانی بودجه برای پرداخت یارانه روبرو است.
با این حال و کسری این چنینی بودجه هدفمندی یارانه‌ها در هر ماه، در فروردین ماه شاهد واریز دو برابری یارانه برخی از از اقشار جامعه از قبیل عضو کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی بودیم که این امر تنها یک ماه دوام آورد و از اردیبهشت ماه مستمری دو برابری جایگزین یارانه دو برابری اقشار کم درآمد جامعه شد که این طرح نیز در سازمان هدفمندی یارانه‌ها با وجود اطلاع رسانی فراوان در این‌باره بی‌ثمر ماند.
علاوه بر این در اواخر اردیبهشت ماه شاهد رونمایی از طرح جدید بانک مرکزی برای افزایش قدرت خرید مردم بودیم که با این طرح براساس تعداد خانوارها افراد می‌توانند با ضمانت حساب یارانه خود تا سقف حداکثر 5 میلیون تومان وام دریافت کنند که خبرهای مربوط به این طرح به معنای عدم حذف سری جدیدی از یارانه‌بگیران به شمار می‌آید، زیرا هیچ محدودیتی برای پرداخت وام به سرپرستان خانوار وجود ندارد و با این حال می‌توان گفت که حذف یارانه دهک‌های پردرآمد به طوری کلی از برنامه دولت و وزارت کار حذف شده است.
نکته قابل توجه اینجاست که ماه گذشته سازمان هدفمندی یارانه‌های در اطلاعیه‌ای خبر از وصل یارانه برخی از افراد که به اشتباه از گردونه دریافت یارانه حذف شده بودند، داد که تمامی این شواهد نیز حاکی از تاکید دولت برای عدم حذف یارانه دهک‌های پردرآمد جامعه دارد.
براساس گزارش میزان، حال باید دید با وجود کسری بودجه 7 میلیارد تومانی در هر ماه برای پرداخت یارانه به بیش از 70 میلیون نفر آیا دولت برنامه جدیدی برای حذف یارانه دهک‌ها درآمد در پیش خواهد گرفت؟
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس