افطاری رزمندگان

از رزمندگانی سخن می گوییم که بیابان های داغ و آفتاب سوزان صحرای «الانبار» هعراق و «بادیه شام» سوریه و کمبود آب و غذا نتوانست آنها را از روزه داری باز دارد و ذره ای در ایمان و تقوای آنها خلل وارد کند.

سرویس جهان مشرق - ماه مبارک رمضان در حالی آخرین روز خود را پشت سر می گذارد که مردانی به دور از خانه و خانواده آن سوی مرزها برای دفاع از اسلام ناب محمدی در برابر تروریسم تکفیری جان بر کف نهاده و در سخت ترین شرایط نه تنها به وظیفه مقدس مبارزه با تروریسم مشغول هستند، بلکه از ادای فرایض دینی و مذهبی اشان کوتاهی نمی کنند.

از مجاهدان و رزمندگانی سخن می گوییم که بیابان های داغ و آفتاب سوزان صحرای «الانبار» عراق و «بادیه شام» سوریه و کمبود آب و غذا و تشنگی بسیار نتوانست آنها را از روزه داری باز دارد و ذره ای در ایمان و تقوای آنها خلل وارد کند.

آنچه بیش از هر چیز دل هر انسانی آزاده و هر وجدان بیداری را به درد می آورد، مظلومیت این مردان است که سال هاست، آماج تندترین و شدیدترین حملات رسانه ای مغرضانه غربی – عربی قرار گرفته اند. تصاویر گویای همه ناگفته هاست، ببینید.

تهیه افطار توسط یکی از رزمندگان حزب الله

پایگاه های خبری در طول ماه مبارک رمضان امسال تصاویر و فیلمی کوتاه از یکی از رزمندگان جنبش مقاومت «حزب الله» لبنان در جبهه های نبرد منتشر کرده اند که در حال آماده کردن افطار است.

تهیه افطار توسط یکی از رزمندگان حزب الله

متاسفانه این فیلم 40 ثانیه ای پس از پخش شدن در شبکه اجتماعی توئیتر به سرعت حذف گردید و تنها دو تصویر بالا از آن برجا مانده است.

سفره افطار رزمندگان حزب الله

افزون بر آن ساکنان مناطق مختلف روستاها و شهرک های منطقه «البقاع» لبنان به صورت داوطلبانه و خودجوش با تشکیل گروه هایی تلاش می کنند، نیازهای غذایی رزمندگان مقاومت مستقر در مناطق کوهستانی و ارتفاعات غربی «القلمون» سوریه که دارای مرزهای مشترک با مناطق شرقی لبنان است، را به ویژه طی ماه رمضان تامین کنند.

تصاویر زیر بسته های غذایی تهیه شده توسط اهالی منطقه البقاع را نشان می دهد:

بسته های غذایی تهیه شده برای رزمندگان مقاومت توسط روستائیان منطقه بقاع لبنان

این در حالی است که فیلم زیر گوشه ای از جلسات ختم قرآن ویژه ماه مبارک رمضان توسط شماری از رزمندگان حزب الله در منطقه کوهستانی و صعب العبور القلمون سوریه را نشان می دهد.

 یکی از جلسات ختم قرآن رزمندگان مقاومت در ماه رمضان

افطار مدافعان حرم

کمی آن سوتر، در دمشق و منطقه «زینبیه» مدافعان حرم نیز ضمن پاسداری از بارگاه مطهر بانو «زینب کبری» (س) پس از یک روز روزه داری با نزدیک شد به موعود اذان پای سفره افطار می نشینند، تصویر زیر سه تن از نیروهای وابسته به یگان واکنش سریع ارتش سوریه موسوم به «حامیان بانو زینب» (س) را در کنار سفره افطار نشان می دهد.

نیروهای واکنش سریع ارتش سوریه موسوم به حامیان زینب پای سفره افطار

سحری رزمندگان الحشد الشعبی در مرزهای مشترک سوریه و عراق

روزه داری رزمندگان الحشد در بیابان های الانبار

از دمشق گذشته و به سمت مرزهای شرقی سوریه می رویم، جایی که طی ماه رمضان جاری شاهد ملحق شدن نیروهای داوطلب مردمی عراق موسوم به «الحشد الشعبی» بر سر مرزهای غربی این کشور با نیروهای ارتش سوریه در مرزهای شرقی سوریه بودیم.

افطار نیروهای الحشد الشعبی در یکی از محله های آزاد شده موصل

افطار شماری از فرماندهان الحشد الشعبی در یکی از مناطق آزاد شده موصل

سفره افطار ساده یکی از رزمندگان الحشد الشعبی در یکی از جبهه های عملیاتی موصل

در اینجا نیز گرمای طاقت فرسای هوا و آفتاب سوزان بیابان نتوانسته خللی در عزم و اراده رزمندگان الحشد الشعبی ایجاد کند، به نحوی که با وجود شرایط سخت آب و هوایی با زبان روزه به نبردهای خود با تروریست های تکفیری در مناطق بیابانی در حالی ادامه می دهند که در اغلب مواقع حتی سایه ای نمی یابند تا اندکی زیر آن نفس تازه کنند.

تهیه افطار توسط یکی از رزمندگان الحشد الشعبی در میدان های نبرد

صرف سحری رزمندگان الحشد الشعبی وابسته به یگان ابا الفضل العباس در پایگاه مرزی امام حسین در استان نینوی

روزه داری رزمندگان انصار الله در یمن

اما در یمن نیز همانند عراق و سوریه، رزمندگان جنبش «انصار الله» یمن و نیروهای مردمی و انقلابی این کشور در کنار ارتش یمن در کنار مبارزه با سعودی های وهابی تکفیری و ائتلاف مزدور آنها از ادای فرایض دینی و مذهبی خود از جمله روزه داری در ماه مبارک رمضان غافل نمی مانند.

صرف افطار توسط سرباران ارتش یمن

رزمندگان انصار الله و نیروهای انقلابی و مردمی و ارتش یمن در حالی به استقبال ماه مبارک رمضان رفتند که امسال بیش از هر سال دیگری ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان سعودی بر حملات هوایی و توپخانه ای خود به ویژه در مناطق غیر نظامی افزوده بود و با تنگ تر کردن حلقه محاصره این کشور، مانع از ورود هرگونه کمک های بشر دوستانه به مردم یمن می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شاهین IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
    76 2
    همه ماها تک اکنون به خادمین این ملت و کشور که دارن تو بیابان‌های سوریه می‌جنگن مدیونیم! مصیبت واقعی وقتی هست که پا بر خون این شهدا بگذاریم و بگیم چرا رفتن سوریه؟ آمریکا از اون ور دنیا میاد تو شمال سوریه نیرو پیاده می‌کنه اون وقت کسی بهش چیزی نمیگه!!! ای کاش بدونیم آرامش مون رو مدیون چه کسانی هستیم!
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
    قبول باشه نوش جان من کوچیک تک تک شماها هستم خدا حفظتون کنه
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
    93 2
    نصر من الله و فتح قریب
  • مجتبیh IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
    37 1
    فاطمیون کو؟
    • حسن باقری AF ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
      22 2
      بله. از فاطمیون کووووو؟ مدافع حرمند!!
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
    60 2
    درود بر تمامي رزمندگان اسلام
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
    55 2
    ممنون مشرق جالب بود
  • IR ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
    2 1
    خدا قسمت ما هم کنه جهاد را

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس