دیده بان حقوق بشر

دیده بان حقوق بشر اعلام کرد هدف مخالفان قطر از بستن شبکه الجزیره افزایش سانسور است.

به گزارش مشرق، دیده بان حقوق بشر جمعه شب به درخواست کشورهای ۱+۳ (عربستان، امارات و بحرین + مصر) از قطر برای بستن شبکه الجزیره واکنش نشان داد و اعلام کرد: درخواست ریاض و ابوظبی از دوحه برای بستن شبکه الجزیره با هدف افزایش سانسور در رسانه‌ها انجام می‌شود.

این نهاد حقوق بشری در ادامه با تاکید بر این که اقدام عربستان و امارات در گسترش دامنه سانسور اطلاع رسانی محکوم به شکست است، افزود: درخواست کشورهای یاد شده از قطر برای تعطیلی شبکه الجزیره، میلیون‌ها بیننده را از دنبال کردن اخبار رسانه‌ای مهم محروم خواهد کرد.

در همین حال، شبکه الجزیره با محکوم کردن درخواست عربستان و همپیمانانش برای از سرگیری روابط دیپلماتیک با قطر به شرط تعطیلی این شبکه خبری، اعلام کرد: تعطیلی شبکه الجزیره با هدف مسکوت کردن رسانه آزاد در منطقه صورت می‌گیرد.

براساس اسناد و مدارکی که «یاسر ابوهلاله» مدیر شبکه الجزیره در صفحه رسمی خود در توئیتر منتشر کرده است، تعطیلی این شبکه خبری یکی از خواسته‌های عربستان، امارات، بحرین و مصر از قطر برای عادی سازی روابط است.

از دیگر خواسته‌های کشورهای ۱+۳، کاهش روابط دیپلماتیک دوحه با تهران، قطع روابط خود با اخوان‌المسلمین، حزب‌الله لبنان و آنچه ارتباط با گروه‌های تروریستی القاعده و داعش بیان شده است، به شمار می‌رود.

این کشورها به قطر ۱۰ روز فرصت دادند تا خواسته‌های آنها را عملی کند، درحالی که دوحه همواره اتهام مبنی بر حمایت از گروه‌های تروریستی را رد کرده، تاکنون پاسخی به خواسته‌های مطرح شده کشورهای چهارگانه نداده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس