کد خبر 739718
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۰
دکتر یدالله جوانی

به فاصله کمتر از ۴ساعت از هشدار رهبر انقلاب اسلامی و مقام معظم فرماندهی کل قوا مبنی بر اینکه «ما به آنها سیلی خواهیم زد»، سیلی کوچک موشکی نیروی هوا فضای سپاه برچهره خبیث وکثیف داعش نواخته شد.

به گزارش مشرق، دکتر یدالله جوانی در یادداشت روزنامه جوان نوشت:

به فاصله کمتر از چهار ساعت از هشدار رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و مقام معظم فرماندهی کل قوا مبنی بر اینکه «ما به آنها سیلی خواهیم زد»، سیلی کوچک موشکی نیروی هوا فضای سپاه بر چهره خبیث و کثیف گروهک تروریستی داعش نواخته شد. انتشار خبر پرتاب شش فروند موشک میانبرد بالستیک ذوالفقار از سوی سپاه به مرکز کنترل و فرماندهی و پشتیبانی داعش در دیرالزور سوریه، بسیاری از محافل سیاسی و رسانه‌های خبری در جهان را غافلگیر کرد و این خبر در همان ساعات اولیه انتشار، به تیتر اول رسانه‌ها تبدیل شد. هرچند این اقدام انقلابی سپاه، در راستای انتقام‌گیری از تروریست‌های تکفیری داعش به خاطر اقدامات تروریستی آنها در تهران بود، لکن پیام‌های این سیلی کوچک موشکی، بسیار فراتر از دیرالزور و داعش است.

مخاطبین این پیام‌ها، باید به درستی با شنیدن صدای این سیلی کوچک، به خود آیند و در تحلیل‌ها و برآوردهای خود نسبت به ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی، تجدیدنظر کنند. روزی که حادثه تروریستی در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی رخ داد، در همان لحظات اولیه و در حالی که هنوز اقدامات مقابله با تروریست‌ها در ساختمان اداری مجلس پایان نیافته بود، فرمانده کل سپاه به همراه جانشین فرماندهی و چند نفر از دیگر فرماندهان اصلی این نهاد انقلابی، در مجلس و صحنه مقابله با تروریست‌ها حضور یافته و با این حضور، پیام‌های روشنی را به ملت ایران از یک طرف و به دشمنان از طرف دیگر دادند.

پیام صریح و روشن فرماندهان سپاه به مردم، اطمینان‌بخشی به آنان جهت انجام اقدامات مجاهدانه و به هنگام، برای تأمین امنیت و مقابله جدی با تمامی عوامل مخل امنیت بود. اما پیام سپاه به دشمنان، انتقام گرفتن خون بی‌گناهانی بود که روی زمین ریخته شده بود. فرماندهان سپاه با صراحت و قاطعیت اعلام کردند در زمان و مکان مناسب، پاسخ شرارت گروهک تکفیری و تروریستی داعش را به صورت کوبنده و باورنکردنی خواهند داد. در آن زمان برای دوست و دشمن، این سؤال مطرح شد که چگونه سپاه تلافی خواهد کرد؟ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قبل از پایان یافتن خردادماه خونین تهران، نشان داد که چگونه می‌تواند از تهدیدها علیه انقلاب، کشور، مردم و نظام جمهوری اسلامی، تولید فرصت کرده و تمامی معادلات دشمنان اعم از تروریست‌ها و حامیان منطقه‌ای آنان را بر هم بزند.

آری سپاه با هوشمندی هر چه تمام و با به دست گرفتن ابتکار عمل و مدیریت زمان و انتخاب مکان مناسب، علاوه بر نواختن سیلی کوچک موشکی بر چهره پلید تروریست‌های تکفیری، پیام‌های بزرگی را به جهانیان و خصوصاً جبهه استکبار به سرکردگی امریکا، از رهگذر این اقدام انقلابی داد.

مواردی از این پیام‌ها عبارت است از:

۱ ـ قدرت و اقتدار موشکی جمهوری اسلامی ایران، یک واقعیت انکارناپذیر است و سپاه پاسداران به نمایندگی از ملت ایران و تمامی نیروهای مسلح، در لحظه نیاز به استفاده از این قدرت، لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد. بنابراین از این پس، دنیا باید روی اقتدار موشکی جمهوری اسلامی، حساب ویژه‌ای باز کند. پرتاب موفق شش فروند موشک ذوالفقار از نوع موشک‌های میان‌برد بالستیک، با ویژگی‌هایی چون سوخت جامد مرکب و قابلیت پرتاب از روی سکوهای متحرک، به ادعای قرار داشتن ایران در ردیف چهار کشور قدرتمند موشکی جهان اعتبار بخشید. نقطه‌زنی موشک‌ها و نشستن آنها بر بام ساختمان‌هایی که نشانه‌روی شده بود پس از طی مسافت حدود ۷۰۰ کیلومتری از یک طرف و تصویربرداری از محل اصابت و ارسال همزمان به تهران از طریق هواپیماهای بدون سرنشین پهپاد، از طرف دیگر گوشه‌ای از قابلیت‌ها و توانمندی‌های علمی، فنی و رزمی پاسداران را به نمایش گذاشت.

۲ـ حامیان تروریست‌ها، بدانند که جمهوری اسلامی دفاع از امنیت ملت و کشور ایران را یک حق مشروع و قانونی دانسته، بر همین اساس با عاملان و حامیان بر هم زننده این امنیت به هر شکل ممکن و با قاطعیت مقابله خواهد کرد. این پیام را مثلث شوم و جنایتکار امریکایی، صهیونیستی و وهابی حاکم بر عربستان، باید جدی بگیرند. این پیام را، هم وزیر خارجه حکومت قبیله‌ای سعودی که آرزوی کشاندن جنگ به داخل ایران را دارد باید جدی بگیرد و هم ارباب تازه واردش به کاخ سفید که با هارت و پورت‌هایش می‌خواهد خود را در قبال ایران متفاوت از اسلافش نشان دهد. سپاه با شلیک این موشک‌ها به دیرالزور مرکزی از تروریست‌های داعش را به آتش کشید که در آن محل، عملیات تروریستی تهران طراحی و برنامه‌ریزی شده بود. معنای این اقدام انقلابی آن است که سپاه، قادر است بن آتش و مرکز توطئه علیه ملت ایران را نشانه رود و آن را خاموش و منهدم سازد.

۳ ـ گروهک تروریستی داعش و دیگر گروه‌های تروریستی و تکفیری دست‌پرورده مثلث تروریست‌پرور امریکا، اسرائیل غاصب و آل‌سعود، باید بدانند تکرار شرارت‌ها در ایران، پاسخی هولناک‌تر از تنبیه و مجازات دیرالزور را به دنبال خواهد داشت. تروریست‌ها و حامیانشان، از تصور باطل تبدیل کردن ایران به کشوری همچون سوریه یا عراق، با دیدن واقعیت‌های ایران فاصله گرفته، برای همیشه از این نوع توهمات خارج شوند. به طور قطع عدم عبرت‌آموزی از دیرالزور،‌سرعت واصل شدن تروریست‌های تکفیری به قعر جهنم را شتاب بیشتری خواهد بخشید.

۴ـ نواختن سیلی کوچک موشکی بر چهره کثیف تروریست‌های آدم‌کش، این پیام را از سوی پاسداران این فرزندان انقلابی ملت ایران،  برای حامیان این تروریست‌ها دارد که اگر دست از پا خطا کنند، سیلی بزرگ‌تر موشکی بر چهره‌های پلید آنان نواخته خواهد شد. موشک‌های پرتاب شده به دیرالزور از نوع بالستیک با برد ۷۰۰کیلومتر، این پیام را به دشمنان می‌دهد که هر منبع شرارتی علیه جمهوری اسلامی و مردم ایران در یک شعاع چند برابری این مسافت، با موشک‌هایی چون سجیل در پرتو عنایات الهی و عزم و اراده پاسداران، در صورت لزوم به آتش کشیده خواهد شد.

۵ ـ و اما آخرین پیام این سیلی کوچک، به خود آوردن کسانی است که با تشدید تحریم‌ها علیه برنامه موشکی ایران و سپاه پاسداران در کنگره امریکا، به دنبال زمینه‌سازی برای برجام‌های موشکی و منطقه‌ای بودند. حمایت ایرانیان از خرد و کلان با هر گرایش سیاسی و حزبی از اقدام انقلابی سپاه در پرتاب موشک‌ها نشان داد که خواب امریکایی‌ها برای تحمیل برجام موشکی به جمهوری اسلامی، هرگز تعبیر نخواهد شد. امریکایی‌ها تصور می‌کردند با مجموعه‌ای از اقدامات، می‌توانند سپاه و برنامه موشکی ایران را محدود سازند، اما این اقدام بزرگ از سوی سپاه در راستای تأمین امنیت ملی، نقش سپاه و اهمیت برنامه موشکی را برای ایرانیان و خصوصاً جوانان، بیش از پیش آشکار ساخت. سپاه و اقتدار موشکی از عوامل و عناصر اصلی حفظ امنیت ملی بوده و ایرانیان با هر گرایش و سلیقه‌ای پشتیبان سپاه و طرفدار حفظ اقتدار موشکی کشور خواهند بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
    1 0
    جاوید ایران و سپاه سرافرازش
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
    0 0
    سپاه همیشه به حرفهاش عمل کرده درود زمین و زمان بر رهبرم و نیروهای تحت امرش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس