شلیک موشک‌های سپاه به مقر تروریست‌ها در دیرالزور سوریه  - کراپ‌شده

حمله موشکی سپاه به مواضع داعش در سوریه واکنش‌های مختلفی را در میان سیاسیون ایران از جناح‌های مختلف به دنبال داشت.

سرویس سیاست مشرق - حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع داعش در دیرالزور سوریه واکنش‌های بین‌المللی فراوانی داشت. همانطور که این اقدام سپاه داعش را غافلگیر کرد، بسیاری از رسانه‌های غربی نیز با شوک و غافلگیری خاصی به این موضوع نگاه کردند تا جایی که تا این زمان هنوز نتوانسته‌اند تحلیل دقیقی در این زمینه ارائه دهند. در کشورمان نیز این حمله سپاه به داعش بعد از واقعه تروریستی که در حرم امام راحل و ساختمان مجلس شورای اسلامی رخ داد باعث شور و شعف فعالان سیاسی شد و بسیاری این پاسخ سپاه به حملات داعش را ستودند.

در ادامه به برخی واکنش‌های سیاسیون در این باره می‌پردازیم.

 ولایتی: اقدام ارزشمند سپاه بخشی از توان بازدارندگی و بالای دفاعی کشور است

علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار مطلبی در صفحه اینستاگرمش، با اشاره به اقدام ارزشمند سپاه در انهدام مواضع داعش، اظهار داشت: مستقل‌ترین کشور جهان با اقتدار پاسخ قاطع به بدخواهان، تروریست‌ها و دشمنان خود را در هر جایی که باشند داده و خواهد داد و امنیت ایران اسلامی خدشه‌ناپذیر است.

وی افزود: اقدام ارزشمند، با صلابت و نرم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انهدام مواضع تروریست‌های داعش نمونه و بخشی از توان بازدارندگی و بالای دفاعی کشور، همه‌جانبه و پشیمان‌کننده  است که برای دشمنان می‌تواند بسیار کوبنده‌تر هم باشد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام امنیت، آرامش، توسعه و پیشرفت در سایه اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به  پشتیبانی ملت شریف و بزرگ ایران اسلامی، رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، عزم جزم و همت مسئولان دلسوز و وحدت عنوان کرد.

ولایتی در پایان این متن یاد و نام  شهید والامقام حاج حسن طهرانی‌مقدم پدر موشکی ایران را گرامی داشت.

 بروجردی: حمله موشکی سپاه آغاز مرحله جدید برای مقابله با تروریسم است/ هر زمان تشخیص دهیم مواضع تروریست‌ها را موشک‌باران می‌کنیم

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: حمله موشکی سپاه به تروریست‌ها آغاز مرحله‌ای جدید در راهبرد جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تروریسم است.

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تقدیر از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای حمله موشکی به مواضع تروریست‌ها در سوریه، تصریح کرد: حمله موشکی سپاه به مواضع تروریست‌ها اقدامی به‌هنگام، هوشمندانه و قابل تقدیر بود؛ تروریست‌ها باید بدانند که جمهوری اسلامی به‌عنوان یک کشور قدرتمند در منطقه و جهان نمی‌تواند اقدام ضدامنیتی آنها را تحمل کند.

وی حمله موشکی سپاه به تروریست‌ها را آغاز مرحله‌ای جدید در راهبرد جمهوری اسلامی برای مقابله با تروریسم دانست و گفت: ما پیش از این با حضور نیروهای مستشاری با تروریسم مبارزه می‌کردیم، اما اکنون از خاک خودمان و با موشک‌های نقطه‌زن به مواضع تروریست‌ها حمله می‌کنیم و تروریست‌ها مطمئن باشند که راهبرد جدید نیروهای مسلح ایران آغاز مرحله‌ای جدید برای مقابله با تروریسم است.

بروجردی با بیان اینکه قدرت موشکی ایران افتخار بزرگی برای ملت ایران است، گفت: آمریکا و هم‌پیمانانش که نمایش مبارزه با تروریسم را اجرا می‌کنند، بدانند که اولاً مواضع و اقدامات آنها علیه توان موشکی ایران بی‌تأثیر است و ثانیاً ایران برای مقابله با تروریسم قاطعیت بالایی دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه حمله موشکی سپاه به مواضع تروریست‌ها در سوریه مورد حمایت دولت، ملت و مجلس شورای اسلامی است، گفت: این حق برای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران محفوظ است که بنا به تشخیصی که دارند، هر زمان که صلاح می‌بینند به مواضع تروریست‌ها حمله و از خاک کشور خودمان به مواضع تروریست‌ها شلیک کنند.

شریعتمداری: روسای‌جمهور آمریکا بالاخره در یک نقطه با امام خمینی (ره) به توافق رسیدند/ شلیک موشک‌های سپاه باطل السحر وادادگی‌ها بود

حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان درباره تهدیدها و تشدید تحریم‌های آمریکا اظهار داشت: چهار سال قبل هفته نامه آمریکائی ویکلی استاندارد " weekly standard " به این سئوال پاسخ واقع بینانه و دقیقی داده بود که دیروز به گونه‌ای دیگر در بیانات رهبر معظم انقلاب هم آمده بود.

شریعتمداری ادامه داد: هفته‌نامه ویکلی استاندارد نوشته بود همه رؤسای جمهور آمریکا از کارتر تا اوباما در یک نقطه با امام خمینی اشتراک نظر دارند و آن این است که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و البته این دیدگاه شامل دونالد ترامپ رئیس جمهور به قول حضرت آقا تازه کار آمریکا نیز می‌شود.

مدیر مسئول کیهان با اشاره به شلیک موشک به محل حضور تروریست‌های داعش در سوریه گفت: این موشک‌ها ضمن آنکه پاسخ مقتدرانه سپاه به تروریست‌های تکفیری و حامیان منطقه‌ای آنهاست ، جواب هارت و هورت‌های ترامپ نیز هست و به او می‌فهماند در ایران اسلامی با یک مشت واداده روبرو نیست که تیلرسون وزیر خارجه آمریکا از آمادگی آنها برای همراهی با واشنگتن در مقابله با جمهوری اسلامی سخن می گوید.

شریعتمداری تصریح کرد: شلیک موشک‌ها لبیک ملت به بیانات دیروز رهبر معظم انقلاب بود که سپاه به نمایندگی از جانب آنان اعلام کرد.

وی این حرکت را باطل السحر وادادگی ها و خمودگی‌هائی دانست که جماعتی اصرار داشتند به ملت تزریق کنند و گفت: همان‌ها که دو روز قبل از رکس تیلرسون وزیر خارجه ترامپ مدال کاسه لیسی آمریکا را دریافت کردند.

باهنر: گفته بودیم انتقام می‌گیریم

باهنر به انتقام موشکی سپاه پاسداران از تروریست‌ها واکنش نشان داد.

 محمد رضا باهنر در صفحه توییتر خود با اشاره به حمله موشکی سپاه به مقرّ فرماندهی تروریست‌های تکفیری در دیرالزور سوریه نوشت:

وَفارَالتَنّور

حمله محدود اماکوبنده ... این یک هشدار بود! گفته بودیم که انتقام می‌گیریم.

باهنر همچنین در گفتگو با رسانه‌ها نیز با اشاره به حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع داعش، گفت: این حمله برای دشمنان چند پیام داشت، پیام اول این است که هیچ تجاوزی را بدون پاسخ نخواهیم گذاشت، ما در دفاع از خودمان به هیچ سرزمینی و به هیچ زمانی محدود نیستیم و در نقطه دفاع این اجازه و اختیار را داریم که به مرکز توطئه حمله کنیم و این کار را نیز نشان دادیم.

نماینده سابق مجلس تصریح کرد: دشمن بداند سیلی که به صورت داعش زده شد علاقه‌مند هستیم کشورهایی که دنبال تخاصم هستند صدای این سیلی را به درستی بشنوند.

وی تاکید کرد: ما در دفاع از خود و در بالا بردن قدرت دفاعی هیچ محدویتی را از هیچ قدرتی و در هیچ معامله‌ای برای خود نمی‌پذیریم.

 نعمتی: سیلی موشکی سپاه به داعش را حامیان‌شان هم بشنوند

بهروز نعمتی سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر تروریست‌های تکفیری در دیرالزور سوریه، اظهار داشت: اقدام اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مسلمانان جهان و قلب خانواده شهدای تروریستی تهران را شادمان کرد.

وی با بیان اینکه حمله موشکی سپاه پاسداران به قلب تروریست‌ها در دیرالزور قطره‌ کوچکی از توان و اقتدار نظامی کشورمان در مقابله با تروریست‌ها بود، ادامه داد: انتقام خون شهدای حادثه تروریستی اخیر تهران با سیلی محکمی از تروریست‌های تکفیری گرفته شد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه صدای این سیلی که به گوش داعش خورد را باید حامیان‌ها نیز بشنوند، تصریح کرد: کشورهایی که مسبب ایجاد داعش بوده‌اند و از آن حمایت می‌کنند باید بدانند که نه تنها دست‌پرورده‌های آنها، بلکه خودشان نیز هر اقدامی ضد جمهوری اسلامی ایران انجام دهند، پاسخ کوبنده‌تری دریافت خواهند کرد.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس با بیان اینکه حمله موشکی سپاه پاسداران به عمق استراتژیک داعش پیام‌های روشنی برای تروریست‌های تکفیری و حامیان آنها داشت، گفت: حرکت شب گذشته سپاه پاسدارن  از بعد راهبردی نشان داد که جمهوری اسلامی ایران توان آن را دارد که از هر نقطه‌ای از داخل خاک کشور مرکز تروریست‌ها را صدها کیلومتر دورتر با دقت نقطه‌زن هدف قرار دهد.

نعمتی با بیان اینکه شواهد نشان می‌دهد در حمله موشکی سپاه پاسدارن به مقر فرماندهی تروریست‌ها آنها متحمل تلفات و خسارات فراوانی شده‌اند، خاطرنشان کرد: با اخباری که پس از حمله سپاه پاسداران به مواضع تروریست‌ها منتشر شده، می‌توان متصور شد که موشک‌های نقطه‌زن این نهاد به قلب تروریست‌ها اصابت کرده است.

امیرآبادی: ایران باید حمله‌های موشکی علیه تروریست‌ها را ادامه دهد/ سپاه نشان داد که تهران، پاریس و لندن نیست

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه سپاه در هدف قرار دادن داعش نشان داد که تهران مانند پاریس و لندن نیست گفت: باید حمله‌های موشکی سپاه در مقابله با تروریست‌ها ادامه یابد.

احمد امیرآبادی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع داعش در دیرالزور سوریه، گفت: این اقدام بسیار شجاعانه و غیرتمندانه‌ سپاه، در دفاع از غرور ملت ایران و مبارزه با تروریست‌ها بود.

وی افزود: حمله موشکی سپاه به مواضع داعش و تروریست‌ها نشان داد که جمهوری اسلامی ایران و سپاه برای مبارزه با تروریست‌ها منتظر تصمیم هیچ نهاد بین‌المللی نمی‌ماند و اگر اراده کند در هر جای دنیا با تروریست‌ها مقابله و مبارزه می‌کند.

نماینده مردم قم در مجلس با تأکید بر اینکه "سپاه در هدف قرار دادن مواضع داعش در سوریه شجاعانه نشان داد که تهران مانند پاریس و لندن و امثال آنها نیست و ما با آنها مقابله می‌کنیم و تروریست‌ها باید این را بدانند"، اظهار داشت: این اقدام نشان داد که تهران مرکز امنی است که هر کسی امنیت پایتخت جمهوری اسلامی ایران را به هم بریزد، به اشد مجازات می‌رسد و تنبیه می‌شود.

امیرآبادی پیام اقدام سپاه در هدف قرار دادن مواضع داعش و تروریست‌ها را حاوی پیام روشنی برای حامیان تروریسم در منطقه دانست و گفت: این پیام را خیلی از کشورهای منطقه که حامی تروریسم هستند و آنهایی که از کشورهای فرامنطقه‌ای در منطقه حضور دارند و به‌نوعی از تروریست‌ها حمایت می‌کنند و به‌ظاهر فقط ادای مبارزه با تروریسم را در می‌آورند، باید درک کنند و درس عبرت بگیرند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نشان داد که بالاخره در راستای مبارزه با تروریسم، اقدام می‌کند و منتظر تصمیم هیچ نهاد بین‌المللی نیست؛ ما نباید هیچ‌گونه مماشاتی در مبارزه با تروریست‌ها و حامیان آنها داشته باشیم و این‌گونه اقدامات باید ادامه یابد.

عضو هیئت رئیسه مجلس اضافه کرد: در هر لحظه و هر زمانی که امنیت ملت ایران به خطر بیفتد، باید سپاه و نیروهای مسلح ما اقدام لازم را به عمل بیاورند و مجلس شورای اسلامی نیز از این اقدام اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حمایت می‌کند.

امیرآبادی با بیان اینکه نمایندگان ملت از این اقدام سپاه تشکر می‌کنند، گفت: در هر صورت مرکز قانون‌گذاری جمهوری اسلامی ایران مورد هجوم تروریست‌ها قرار گرفت و لازم بود که نیروهای مسلح یک پاسخ محکم و دندان‌شکنی برای تروریست‌ها داشته باشند و این کاری که سپاه انجام داد از این قبیل بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به‌محض اینکه جلسات علنی مجلس آغاز شود، بیانیه‌ای را تنظیم می‌کنیم و به امضای نمایندگان خواهیم رساند، نمایندگان مجلس نیز از این اقدام سپاه حمایت می‌کنند.

 نقوی‌حسینی: حمله موشکی سپاه به داعش تنها گوشه کوچکی از اقتدار نظامی ایران است

سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع داعش در دیرالزور سوریه، ضمن حمایت قاطع از اقدام انقلابی سپاه پاسداران در تأمین امنیت ملی کشور و مقابله با منابع تهدیدکننده، گفت: گروه‌های تروریستی تکفیری که تولید شده مثلث آمریکا، آل‌سعود و رژیم صهیونیستی هستند، مدت‌هاست منطقه را ناامن کرده‌اند.

وی افزود: اگرچه جمهوری اسلامی ایران با کمک‌های مستشاری نسبت به دولت‌هایی که مورد تهاجم این گروه‌های تروریستی تکفیری قرار گرفته‌اند، موفق شده‌اند بینی آنها را در این سرزمین‌ها به خاک بمالند و آنها را به خاک ذلت بنشانند، اما این گروه‌ها همچنان کشورهای مختلف را تهدید می‌کنند و اقدامات ناامن‌سازی انجام می‌دهند.

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی مجلس جمهوری اسلامی ایران را جزو کشورهای هدف در مقابله با تروریست‌ها دانست و تأکید کرد: سپاه پاسداران با این اقدام قاطع و انقلابی اولین سیلی محکم را مستقیم به گوش این‌ها زد تا گروه‌های تروریستی بدانند که جمهوری اسلامی ایران این توان را دارد که هر نوع تهدیدی را در عمق استراتژیک منهدم کند.

نقوی‌حسینی یکی دیگر از ابعاد حمله سپاه پاسداران به مواضع داعش در دیرالزور سوریه را پیامی قاطع برای همه کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای حامی تروریسم دانست و افزود: همه منابع تهدیدکننده جمهوری اسلامی ایران بدانند که توان نظامی و موشکی ما به اندازه‌ای هست که تهدیدات امنیتی خودش را در نطفه خفه کند.

وی تصریح کرد: کشورهای حامی تروریسم بدانند که جمهوری اسلامی ایران اقتداری دارد که می‌تواند امنیت خودش را در هر منطقه‌ای تأمین کند، اگرچه این گوشه کوچکی از اقتدار نظامی و موشکی جمهوری اسلامی ایران بود و این اولین سیلی‌ بود که به گوش اینها زده شد و همه باید پیام آن را درک کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی مجلس حمله موشکی سپاه به مواضع داعش در دیرالزور سوریه را حاوی پیام آرامش و امنیت بیشتر برای کشورهای منطقه عنوان و تأکید کرد: کشورهای منطقه با خیال راحت و آرامش و آسایش بدانند که توان نظامی و موشکی جمهوری اسلامی ایران در خدمت امنیت منطقه است.

نقوی‌حسینی خاطرنشان کرد: کشورهای منطقه بدانند که جمهوری اسلامی ایران در هر حد توان خودش اجازه نمی‌دهد گروه‌هایی در قالب تروریستی و تکفیری به منطقه بیایند و امنیت کشورهای منطقه را به هم بزنند، همه کشورهای منطقه با آرامش می‌توانند به قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران تکیه کنند.

 فلاحت‌پیشه:ومحل مورد اصابت، مرکز انبار سلاح داعش و تجمع تروریست‌ها بود/ شادی مردم کردستان و کرمانشاه از عملیات موشکی سپاه

عضو کمیسیون امنیت ملی در خصوص تغییرات احتمالی در سیاست‌های ایران در پی حمله موشکی شب گذشته سپاه به مواضع داعش گفت: جمهوری اسلامی تا الان برای مردم سوریه و عراق و برای مقابله با فتنه داعش وارد درگیری‌های منطقه شده بود اما الان برای امنیت ملی خودش ورود پیدا کرده است و این تغییر تاکتیکی و استراتژیکی مهمی است.

حشمت الله فلاحت پیشه در خصوص حمله موشکی سپاه به مواضع داعش در دیرالزور گفت: این حمله هم شرایط راهبردی و هم شرایط تاکتیکی منطقه را تغییر خواهد داد.

 او در توضیح افزود: تا امروز ایران حضور مستشاری داشت و حضور عملیاتی مستقیم در منطقه نداشت؛ اما از زمانی که تروریست‌ها سعی کردند عملیات‌های تروریستی‌شان را به داخل ایران بکشانند و وارد ایران شدند؛ جمهوری اسلامی با موشک‌های میان‌برد خود مواضع آنها را مورد هدف قرار داد. این اقدام تغییر تاکتیکی و عملیاتی جدی در تحولات منطقه به حساب می‌آید.

فلاحت‌پیشه گفت: این حمله سه نتیجه خواهد داشت؛ یک نتیجه کوتاه‌برد که متوجه خود داعش است. این گروه تروریستی این سیلی اول را خورد؛ یعنی ایرانی‌ها دیگر منعی برای مقابله فرامستشاری علیه آنها ندارند.

او نتیجه میان‌برد این حمله را متوجه عربستان و رژیم صهیونیستی دانست و گفت: این‌ها می‌خواستند جنگ را به ایران بکشانند. الان اینها به شدت دچار ناامنی می‌شوند و می‌دانند وقتی موشک میان برد ایران به مرزهای آنها می‌رسد؛ موشک دور برد ایران حتما می‌تواند آثار منفی‌تری برای امنیت آنها داشته باشد و نباید بیش از این دشمنی را با ایران ادامه دهند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی نتیجه دور برد حمله موشکی سپاه را متوجه آمریکا دانست و گفت آمریکایی‌ها باید بدانند همان‌طور که ایران نهایت دیپلماسی را در برجام نشان داد، امروز هم نهایت جنگ را در دفاع از امنیت ملی خود نشان می‌دهد و هیچ تعارفی ندارد.

فلاحت‌پیشه برنامه موشکی ایران را بخشی از عزم ملی ایرانیان خواند و گفت: من الان در کرمانشاه هستم و شادی مردم کردستان از این اقدام تلافی‌جویانه وصف ناشدنی است و نشان می‌دهد امروز این موشک‌ها بخشی از علاقه ملی مردم است.

او در خصوص اطلاعات به دست آمده از مناطقی که مورد هدف موشک‌های سپاه قرار گرفته‌اند، گفت: اطلاعاتی که منتشر شده از طریق پهپادهایی است که در صحنه حاضر بودند و از طریق فیلم‌برداری‌هایی که انجام شده مشخص شده است این موشک‌ها دقیقا به اهداف خورده چون این موشک‌ها نقطه‌زن هستند و دقیقا به هدف می‌خورند.

عضو کمیسیون امنیت ملی در مورد مواضعی که مورد هدف بوده و مورد اصابت موشک‌ها قرار گرفته است، گفت: مقر فرماندهی داعشی‌ها و تجمع نیروها و مرکز انبار سلاح داعش هدف این موشک‌ها بوده است. این انبارها مورد هدف قرار گرفته است. این موشک‌ها نقطه‌زن و میان برد با برد ششصد تا هفتصد کیلومتر  و شعاع تخریبی بالا هستند.

فلاحت‌پیشه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی تا الان برای مردم سوریه و عراق و برای مقابله با فتنه داعش وارد درگیری‌های منطقه شده بود اما الان برای امنیت ملی خودش ورود پیدا کرده است، گفت: ایران در قبال مولفه‌های امنیت ملی خودش کوتاه نمی‌آید و به  کشورها نشان می‌دهد اگر  کشوری یا بازیگری یا موجودی مانند داعش امنیتش را تهدید کند، تعارف ندارد و از هر گونه اقدامی حتی اقدام خوداتکا استفاده می‌کند.

او در پایان خاطرنشان کرد: الان  ۱۵ ساعت از عملیات گذشته و هنوز آمریکا و متحدان منطقه‌ای او در سکوت به سر می‌برند. این نشان می‌دهد آنها دچار نوعی سردرگمی و رعب شده‌اند.

تابش: اقدام ستودنی که عزم جزم نیروهای مسلح ایران برای مقابله با تروریسم را نشان داد

نایب رئیس فراکسیون امید مجلس در پیامی واکنش مقتدرانه نظام توسط سپاه و حمله موشکی به تروریست‌های تکفیری داعش در منطقه دیرالزور سوریه را نشان‌دهنده عزم جزم نیروهای مسلح و ملت شریف ایران برای مقابله با ت

محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان و نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پیامی در پی حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقرّ فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی داعش در منطقه دیرالزور سوریه که در راستای تنبیه این تروریست‌های تکفیری صورت گرفت، ضمن تقدیر از واکنش مقتدرانه نظام توسط سپاه پاسداران، آن را نشان‌دهنده عزم جزم نیروهای مسلح و ملت شریف ایران برای مقابله با تروریسم دانست.

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

واکنش مقتدرانه نظام، توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به حملات تروریستی اخیر داعش در تهران که با موشک‌های میان‌بُرد زمین به زمین از پایگاه‌های موشکی داخل خاک ایران، مقر تروریست‌ها در منطقه دیرالزور سوریه را هدف قرار داد، اقدامی ستودنی است که عزم جزم نیروهای مسلح و ملت شریف ایران برای مقابله با تروریسم و هر آنچه امنیت ایران عزیز را به خطر بیاندازد، نشان می‌دهد و پیام روشنی است به قدرت‌های پیدا و پنهان حامی تروریست‌ها و دنباله‌های حقیر و زبون منطقه‌ای آنها که ناامن کردن جمهوری اسلامی امنیت آنها را نیز به خطر خواهد انداخت.

روح امام و شهدا و شهید تهرانی‌مقدم شاد و قرین رحمت الهی.

محمدرضا تابش

نایب رئیس فراکسیون امید و نماینده مردم اردکان در مجلس

۲۹ خرداد ماه ۹۶

محسن هاشمی: حمله موشکی سپاه ستودنی است/ دنیا منتظر حمله غافلگیرانه ایران بود

منتخب شورای شهر تهران گفت: سپاه به تروریست‌ها قبولاند که اگر حرکت مذبوحانه‌ای انجام دهند قطعاً پاسخ آن را با شدت بیشتری دریافت می‌کنند.

محسن هاشمی‌رفسنجانی منتخب شورای شهر تهران و رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران درباره حمله شب گذشته سپاه پاسداران به مقر تروریست‌های تکفیری در دیرالزور سوریه، گفت: این اقدام سپاه را باید اقدامی ستودنی دانست. این حرکت هم از نظر افکارعمومی و هم از نظر مقابله با  دشمن خارجی و تروریست‌های داعشی باید انجام می‌شد.

فرزند ارشد مرحوم هاشمی رفسنجانی افزود: دنیا منتظر  یک حرکت غافلگیرانه از طرف ایران بود و هیچ کسی فکر نمی‌کرد به این سرعت مقر اینها شناسایی شود و ایران بتواند با تکنولوژی برتر از خاک خودش و عبور از فضای کشورهای دیگر هدف خودش را با درایت کامل و بدون هیچ هزینه انسانی مورد اصابت قرار دهد.

منتخب شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: لازم است که از درایت برادران‌مان در سپاه پاسداران و قوای امنیتی که مراقب مرزها هستند که نفوذی اتفاق نیفتد، تشکرد کرد. آنها به تروریست‌ها قبولاندند که اگر حرکت مذبوحانه‌ای انجام دهند قطعاً پاسخ آن را با شدت بیشتری دریافت می‌کنند.

 طباطبایی: سپاه مچکریم/ سیلی را داعش خورد تا صدایش را دیگران هم بشنوند

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان نوشت: موشک میان برد ایران، فقط تنبیه داعش نبود، سیلی را داعش خورد تا صدایش را دیگران هم بشنوند.

شهاب‌الدین طباطبایی عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام با اشاره به حمله موشکی ایران به مقر تروریست‌های تکفیری در دیرالزور سوریه، نوشت: موشک میان برد ایران، فقط تنبیه داعش نبود، سیلی را داعش خورد تا صدایش را دیگران هم بشنوند. سپاه مچکریم، اقتدار ایران.

 حمله موشکی سپاه در خشکاندن ریشه تروریسم موثر بود

عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام بجای سپاه در راستای اثبات اقتدار و امنیت ایران و خشکاندن ریشه تروریسم، نسبت به افزایش هماهنگی منطقه‌ای برای مبارزه با ترویسم درپی این حمله موشکی ابزار امیدواری کرد.

محمود صادقی با اشاره به حمله موشکی شب گذشته سپاه پاسداران به مواضع تروریست‌های داعش در منطقه دیرالزور سوریه، گفت: حمله موشکی شب گذشته واکنش بجایی علیه تروریست‌های از جانب سپاه پاسداران بود.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید اقتدار و امنیت ایران که همیشه در منطقه مثال‌زدنی بوده، باید در عمل به منصه ظهور می‌رسید و به نظر می‌رسد اقدام بجای سپاه در این راستا بوده است.

او با ابراز امیدواری نسبت به پایان یافتن اقدامات تروریستی در منطقه خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله اقدام اخیر سپاه به تضعیف ریشه‌های تروریسم بیانجامد و درادامه نیز منجر به افزایش هماهنگی و همکاری بیشتر با سایر دولت‌های منطقه‌ای برای حل ریشه‌ای معضل ترویسم در منطقه شود.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس دهم با اشاره به خبرهای خوش درباره تنگ‌تر شدن حلقه محاصره موصل گفت: خوشبختانه اخبار خوبی از موصل مخابره می‌شود که بر اساس آن، حلقه محاصره در موصل تنگ‌تر شده و درصورتی که ارتش عراق بتواند در مواضع ترویست‌ها پیشروی کند، طبعاً منجر به تضعیف تروریست‌های داعش خواهد شد.

صادقی با تاکید بر این‌که حمله موشکی سپاه به‌عنوان واکنشی به حملات ترویستی اخیر در مجلس و حرم امام (ره) عنوان شد، گفت: به نظر می‌رسد این اقدام سپاه، واکنشی به‌موقع و بجا بود و بسیار شایسته تقدیر خواهد بود و در خشکاندن ریشه‌های تروریسم موثر خواهد بود؛ هرچند ترویسم صرفاً ابعاد نظامی نداشته و لازم است به دیگر ابعاد این معضل نیز توجه کنیم.

 دفاع کارشناسان BBC فارسی از حمله موشکی سپاه

 مسعود بهنود و علی علیزاده کارشناسان بی‌بی‌سی فارسی هم از انتقام موشکی سپاه دفاع کردند.

البته سایت بی‌بی‌سی فارسی نیز با دستپاچگی این خبر را پوشش داد و اغلب تیترهای خبر خود را در جانبداری از تروریست‌ها تغییر داد که این جانبداری در عوض کردن این عنوان‌ها به خوبی مشهود است.

این درحالی است که حتی ضدانقلابی فراری چون عطاالله مهاجرانی نیز که رابطه خاصی با سعودی‌ها دارد  به طور معناداری به اقدام سپاه در حمله به مقر داعش واکنش نشان داد  و آنرا دارای پیام روشنی به همه دانست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
    35 3
    فرزند آیت الله هاشمی هم به گفتمان موشکی ایمان آورد ...
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
      22 8
      نمیدونم چرا روسای سه قوه چیزی نگفتند؟؟؟
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
    29 3
    بی بی سی معلون طرفدار تروریست هاست
  • محمود IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
    26 3
    احسنت فتبارک الله
  • نیا IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
    40 4
    روحانی کجایی دقیقا کجایی؟
    • فانوس IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
      1 0
      شادی و احساس غرور ما اگه بیشتر از راه یابی ایران به جام جهانی نباشه کمتر هم نیست منتظریم ببینیم اقای روحانی همونطور که تیم ملی فوتبال را به حضور پذیرفت ایا اعضاء موشکی را هم حضور خواهد پذیرفت یا نه؟؟؟!!!
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
      1 0
      بقیه سران قوا به غیراز رییس جمهور کجایند؟
  • ج IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
    30 3
    این یعنی همه میدونند تنها گفتمان موثر در برابر زیاده خواهی ها ، گفتمان موشک هاست نه آبنباتها!
  • LB ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
    17 5
    البته نباید اشتباه اسراییل را بکنیم که نفر را با موشک می زند و پول حروم می کند. موشک را باید برای آمریکا و اسراییل و کاخ بنی سعود یهودی نگه داشت.
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
    2 0
    دنیای فردا دنیای گفتمان است نه موشکها! با این شلیک ، استخوان بعضی درگذشتگان در گور لرزید!
  • علیرضا IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
    2 0
    آثقای روحانی که متوجه نشده چون معلوم نیست روش چی نوشته بوده؟ حیف از یک پیام -این قدر تنفر از سپاه
  • ایرج IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
    0 0
    حالا نمی شد بجای این همه موشک. ربنای شجریان پخش می کردیم یا ظریف ایمیل می زد یا جهانگیری گریه می کرد یا......

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس