کد خبر 738856
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
کلم بروکلی

یافته جدید محققان درباره عصاره ای مفید برای مبارزه با بیماری‌ها، از جمله کمک به افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ خبر می‌دهد.

به گزارش مشرق، مصرف عصاره کلم بروکلی، سبزی چلیپایی غنی از ویتامین، فیبر و اثرات فیتوکمیکال در مبارزه با بیماری‌ها، می‌تواند به افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک کند.

حدود 450 میلیون نفر در سراسر جهان به دیابت نوع 2 مبتلا هستند؛ بیشتر از 15 درصد این بیماران نمی‌تواند درمان‌های متفورمین اولیه برای این بیماری را به دلیل خطرات آسیب به کلیه انجام دهند.

به گزارش هلث سایت، یافته‌ها نشان می‌دهد؛ کلم بروکلی، که سرشار از سولفورافان، یک ترکیب طبیعی موجود در سبزیجات چلیپایی است می‌تواند به روند درمان کمک کند.

در این مطالعه انجام شده بر روی موش‌ها، این ترکیب باعث کاهش تولید گلوکز(نوعی قند) توسط سلول‌های کبدی در موش مبتلا به دیابت می‌شود؛ البته در این مرحله از تحقیقات هنوز به هیچ کس توصیه نمی‌شود که عصاره سولفورافان موجود در بازار می‌تواند دیابت نوع 2 را درمان کند.

طبق اعلام تیم تحقیق، تحقیقات آزمایشگاهی نشان دادند که ممکن است سولفورافان به کاهش التهاب در بدن کمک کند و احتمالاً با سرطان و بیماری کبدچرب مقابله می‌کند.

در ابتدا تیم تحقیق با آزمایش این ماده بر روی موش‌های آزمایشگاهی دریافت سولفورافان تاحدودی موجب توقف تولید گلوکز در سلول‌های کبد شد.

در مرحله بعد، محققان سولفورافان را بر روی انسان‌ها آزمایش کردند؛ به نیمی از 97 شرکت کننده روزی یکبار پودر سولفورافان به مدت 12 هفته در کنار درمان دارویی روزانه شان داده شد؛ گروه دیگر پودر دارونما دریافت می‌کرد. در پایان در بین گروه دریافت کننده ماده سولفورافان، افرادی که چاق بودند و کنترل ضعیفی بر قندخون شان داشتند، بهترین تاثیر را از این ماده گرفته بودند.

طبق نتایج این تحقیق، محققان خوردن روزانه تقریباً یک بشقاب کلم بروکلی را به افراد مبتلا به دیابت توصیه می‌کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس