کد خبر 738697
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۰
خبرویژه

شماری از افراطیون فعال در فتنه ۷۸ و ۸۸، سخنان وزیرخارجه آمریکا را محکوم کردند.

به گزارش مشرق، رکس تیلرسون اخیرا در جلسه کمیته روابط خارجی سنا گفته بود: «برنامه آمریکا حمایت از عناصری در داخل ایران با هدف تغییر مسالمت‌آمیز رژیم است و ما می‌دانیم که این عناصر در داخل ایران حضور دارند.»


شماری از وابستگان به احزاب و گروهک‌های منحله از جمله حزب مشارکت و سازمان مجاهدین (انقلاب) و نهضت آزادی و گروهک ملی- مذهبی بیانیه‌ای را امضا کرده که مدعی محکومیت سخنان وزیر خارجه آمریکاست. در این بیانیه آمده است: یکی از علل مهم و تشدید‌کننده بحران دخالت‌های بیگانگان به ویژه دولت آمریکا در منطقه است واشنگتن برخلاف ادعای دفاع از حقوق بشر، صرفا براساس منافع خود از ارتجاعی‌ترین کشورهای منطقه حمایت می‌کند به گونه‌ای که می‌توان گفت ریشه‌های افراط‌گرایی در منطقه و جهان به نحوی متاثر از عملکرد آنان است.


دولت کنونی آمریکا نیز به جای کمک به صلح و آرامش در منطقه می‌کوشد با حمایت از رژیم ارتجاعی عربستان منطقه را بیش از پیش بی‌ثبات کند و آن را حتی به کشورهای با ثبات از جمله ایران گسترش دهد. اظهارات وزیر امور خارجه ترامپ سخنانی تحریک‌آمیز و خلاف قواعد حقوقی و بین‌المللی است و نتیجه‌ای جز گسترش بی‌ثباتی بیشتر در منطقه و در نتیجه توسعه جنگ و تروریسم ندارد...


براین اساس ما امضاکنندگان اظهارات وزیرخارجه ایالات متحده را به شدت محکوم می‌کنیم.


پای این بیانیه اسامی محسن امین‌زاده، محمد بسته‌نگار، هادی خانیکی، بهمن احدی، ژیلا بنی‌یعقوب، مصطفی تاج‌زاده، جلایی‌پور، رمضان‌زاده، کیوان صمیمی، صفایی‌فراهانی، عرب سرخی، علوی‌تبار، رضا تهرانی، محسن میردامادی و عبدالله مومنی، مرتضی مبلغ، سعید مدنی، حسین واله و... دیده می‌شود.


این بیانیه در حالی است که طیف مذکور در پوشش عنوان دروغین اصلاح‌طلبی، بارها به ساختارشکنی و معارضه با قانون اساسی در خدمت پروژه‌های براندازی خاموش (حاکمیت دوگانه، کودتای مخملین، ایجاد دو قطبی، ساختارشکنی) و حتی آشوب‌افکنی‌های نیابتی آمریکا و انگلیس پرداختند؛ تا آن‌ها که هم در آشوب ۷۸ و هم فتنه سال ۸۸ مورد حمایت علنی آمریکا و انگلیس و اسرائیل قرار گرفتند. این حمایت در دولت‌های بوش و اوباما و ترامپ تداوم داشته است. معارضه با اصول و ارکان قانون اساسی و خدشه در آرمان‌های انقلاب و مکتب امام خمینی(ره) از جمله ویژگی‌های افراطیون و نفاق جدید است که مورد استقبال دشمنان انقلاب قرار گرفته است.


فتنه‌گران در سال ۸۸ در کف خیابان شعار انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است سر دادند که افشاگر هویت آنها در پشت نقاب اعتراض به تقلب بود. این طیف در آغاز چالش هسته‌ای نیز در مجلس، نامه جام زهر تسلیم را تنظیم کردند و حتی یکی از آنها در مجلس مدعی شد ۲۹ سال به دنیا دروغ گفته‌ایم و حالا دم خروس بیرون افتاده است. برخی از اعضای این طیف فراری هستند و هم‌اکنون در آمریکا پناهندگی گرفته‌اند و علنا علیه جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند.


دشمنان انقلاب برای بی‌ثبات‌سازی ایران از طیفی  از گروهک‌های  مسلح بهره گرفتند اما پس از آشکار شدن ناکارآمدی جنگ و ترور، دست به دامن نفاق قدیم و جدید ( در نهضت آزادی تا حزب مشارکت و کارگزاران) شدند.


مقامات آمریکایی از دولت بوش تا اوباما و ترامپ علنا از مدعیان اصلاح‌طلبی و فتنه سبز حمایت کردند.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس