کد خبر 738473
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
حاشیه های دیدنی دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب

مهدی جهاندار شاعری که در محضر رهبر انقلاب شعری با موضوع فتنه خواند در این باره گفت: واکنش‌ها متفاوت بود اما برخی از صراحت موجود در ابیات خوششان نیامد.

به گزارش مشرق، مهدی جهاندار از جمله شاعرانی بود که همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان در دیدار با مقام معظم رهبری شعر خواند.

جهاندار در این دیدار که هفته گذشته برگزار شد شعری با موضوع «فتنه» خواند که پس از این مراسم واکنش‌های بسیاری را در فضای مجازی به همراه داشت.

وی در پاسخ به این سوال که ثمرات دیدارهای نیمه ماه مبارک رمضان با رهبر انقلاب چیست، گفت: حضرت آقا همواره اشاره می‌کنند اغلب دیدارهایی که با نخبگان جامعه دارند نمادین است و منظور این است که توجه‌ و اهمیت‌شان را به آن گروه نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: در چند سال اخیر هم شاهدیم که ضمن اشاره به اهمیت شعر و تاثیر آن در جامعه نشست‌های سالانه نیمه ماه مبارک هم معمولا نکات مهمی به همراه دارد. پس مسلما وقتی رهبر کشوری تا این حد به شعر و شعرخوانی و شاعران اهمیت قائل است نشان میدهد این امر در آن جامعه در جامعه تاثیر گذار است.

جهاندار در ادامه پیرامون اشعاری که در پاسخ به شعر خود با موضوع «فتنه» در فضای مجازی منتشر شد هم افزود: متن شعرها را ندیده‌ام، اما در این باره مواردی در حد تک بیت را شنیده‌ام که برخی ایراد وزنی هم داشت و در خور پاسخ نبود. اگرچه مخالفین و موافقین شعرم همگی اذعان داشته و بیان کرده‌اند که سروده بنده ایرادی نداشته هرچند ممکن است برخی بنا بر سلیقه آن را نپذیرند.

این شاعر با بیان اینکه حدود 5 ماه پیش در دی ماه و همزمان با حماسه 9دی این شعر را در حرم رضوی و در یک شب شعر خواندم ابراز داشت: برای اولین بار این شعر را در دی ماه سروده و خواندم که مورد استقبال خوب قرار گرفت و در فضای مجازی هم منتشر شد. البته شنیدم که صراحت ابیات به مذاق برخی خوش نیامده است.

جهاندار همچنین به تازه‌ترین مجموعه شعری خود که به تازگی از سوی شهرستان ادب منتشر شده اشاره کرد و گفت: «عشق سوران است» عنوان مجموعه‌ای است شامل 20 غزل مخمس و نیمایی که سروده‌هایی از سال‌های 1378 تا 1393 را شامل می شود. این مجموعه در بردارنده موضوعاتی چون آئینی، اجتماعی، عاشقانه و... است.

در ادامه شعر این شاعر که در محضر رهبر انقلاب خوانده شد منتشر می‌شود.(اینجا ببینید)

فتنه شاید روزگاری اهل ایمان بوده باشد

آه این ابلیس شاید روزی انسان بوده باشد

فتنه شاید در لباس میش، گرگی تیز دندان

در لباسی تازه شاید فتنه چوپان بوده باشد

فتنه شاید کنج پستوی کسی لای کتابی؛

فتنه لازم نیست حتماً در خیابان بوده باشد

فتنه شاید در صف صفِین می جنگیده روزی

فتنه شاید در زمان شاه، زندان بوده باشد!

فتنه شاید با امام از کودکی همسایه بوده

یا که در طیّاره ی پاریس_تهران بوده باشد

فتنه شاید تابی از زلف پریشان نگاری

فتنه شاید خوابی از آن چشم فتّان بوده باشد

فتنه شاید اینکه دارد شعر می خواند برایت؛

وا مصیبت! فتنه شاید از رفیقان بوده باشد

ذرّه ای بر دامن اسلام ننشیند غباری

نامسلمانی اگر همنام سلمان بوده باشد

دوره ی فتنه است آری، می شناسد فتنه ها را

آنکه در این کربلا عبّاس ِ دوران بوده باشد

فتنه خشک و تر نمی داند خدایا وقت رفتن

 کاشکی دستم به دامان شهیدان بوده باشد

در پایان این شعرخوانی شاعر اصفهانی آقا فرمودند: آفرین. مخصوصا وقتی شاعر این بیت را خواند: «فتنه شاید کنج پستوی کسی لای کتابی/فتنه لازم نیست حتماً در خیابان بوده باشد» مقام معظم رهبری و تمام حاضران او را تحسین کردند.

اما وقتی شاعر این مصرع را می خواند: «فتنه شاید اینکه دارد شعر می خواند برایت/وا مصیبت! فتنه شاید از رفیقان بوده باشد» آقا سخن شاعر را قطع کرده و فرمودند: خدا نکند.

معظم له در پایان سه مرتبه فرمودند: بسیار بسیار خوب ، خیلی خوب بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس