رسانه ها نمایه

در پی اهانت بهناز جعفری بازیگر سریال «زیر پای مادر» به خبرنگاران، جمعی از اصحاب رسانه نسبت به این بی‌احترامی‌ها واکنش نشان دادند.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - توهین اخیر یکی از بازیگران سینما و تلویزیون به اهالی رسانه موجی از نقد و نظر را بین افکار عمومی و به ویژه جامعه رسانه‌ای و هنری کشور ایجاد کرده است. از آنجا که توهین‌های برخی از بازیگران و کارگردانان به اهالی رسانه پیش از این هم رخ داده بود تعدادی از فعالان رسانه‌های فرهنگی تصمیم گرفتند این بار در نامه‌ای اعتراض خود را به توهین‌های بهناز جعفری که در یک نشست خبری پیش آمد اعلام کنند ولی در میانه راه تعداد قابل توجهی از فعالان رسانه‌ای در بخش های مختلف خبری و همچنین فعالان عرصه روابط عمومی و عکاسان و منتقدان از سراسر کشور ابراز تمایل کردند که در این حرکت مشارکت داشته باشند تا به نوعی از حقوق همکاران خود دفاع کنند. لذا این حرکت به تشکیل کمپین «توهین به اهالی رسانه ممنوع» منجر شد که این کمپین قصد دارد در ادامه راه خود بر لزوم رعایت شان و احترام اهالی رسانه و رسانه‌ها تاکید کند و فرصتی برای پیگیری حقوق همه اهالی رسانه باشد. این کمپین در گام بعدی اقدام به نگارش نامه‌ای جامع به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد کرد تا بتوانیم پیگیر حقوق صنفی خود در همه ارکان آن باشیم. امضاها از ظهر روز ۲۵ خرداد تا ظهر ۲۷ خرداد جمع آوری شده و شامل بر ۶۱۹ نفر می‌شود.

متن نامه بدین شرح است:

«بسمه تعالی

شامگاه ۲۴ خرداد در نشست خبری سریال «زیر پای مادر» سخنان تند یکی از بازیگران خطاب به خبرنگاران حاضر در نشست و همچنین توهین به فعالان عرصه خبر، باعث رنجش جامعه رسانه‌ای شد که این موضوع مسبوق به سابقه است و پیش از این هم تعدادی از بازیگران و کارگردانان به خود اجازه هتک حرمت همکاران رسانه‌ای را داده بودند. به دلیل تکرار این امر به نظر می‌رسد وقت آن رسیده که این موضوع از مراجع رسمی از جمله خانه سینما پیگیری شود ولی آنچه سبب نگارش این متن و امضای تعدادی از همکاران رسانه‌ای شده اقدام ارزشمند هادی داداشی مدیر روابط عمومی سریال «زیر پای مادر» است که به دلیل سابقه چندین ساله‌اش در عرصه خبر در حمایت از همکاران خود و به دلیل اینکه معتقد بوده در آن مراسم به اهالی رسانه توهین شده است، از مسئولیت خود در این پروژه استعفا کرده است.

ما امضاکنندگان این نامه ضمن دلجویی از محمد صالح حجت الاسلامی که مورد توهین قرار گرفته و قدردانی از این عمل همکار خوبمان هادی داداشی بار دیگر تاکید می‌کنیم که همواره سعی خبرنگاران هنری تعامل سازنده و دوستانه و محترمانه با اهالی هنر بوده و خواهد بود و سخنان معدود افرادی از جامعه بزرگ و محترم هنری ما را دلزده و ناامید نکرده و هرگز اصول اخلاقی را زیر پا نگذاشته و همچون همیشه باز هم با احترام با جامعه هنری در تعامل خواهیم بود.

در مسیر گردآوری امضاها بسیاری از همکاران رسانه ای در حوزه های مختلف خبری و همچنین منتقدان و عکاسان و فعالان عرصه روابط عمومی به جمع مان اضافه شدند لذا در فهرست پیوست نه فقط اهالی رسانه در حوزه هنر بلکه نمایندگانی از همه شاخه های خبری و اطلاع رسانی نام‌شان دیده می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس