کد خبر 736801
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
توپ فوتبال

عدم شفافیت وضعیت قرارداد بازیکنان با باشگاه‌ها و انفعال مسئولان مربوطه باعث شده تا در روزهای غیر رسمی نقل و انتقالات شاهد هرج و مرج زیادی باشیم.

به گزارش مشرق، با پایان یافتن لیگ برتر و شروع غیر رسمی نقل و انتقالات هر روز شاهد هستیم که بازیکنانی از برخی تیم‌ها جدا شده و به یکسری دیگر از تیم‌های لیگ می‌روند یا اینکه با پایان یافتن قراردادشان به عنوان بازیکن آزاد راهی تیم دلخواه خود می‌شوند. در این بین موضوعی که برخی از این نقل و انتقالات را تحت‌الشعاع قرار داده بازیکنانی هستند که با وجود داشتن قرارداد با یک تیم به صورت یکطرفه قرارداد خود را فسخ کرده و به تیم جدید می‌روند و بیشتر آنها هم از این مسئله که کمتر از 50 درصد از قرارداد خود را دریافت کرده‌اند اقدام به این کار می‌کنند.

در این بین باشگاه‌های نفت تهران و استقلال خوزستان بیشتر از سایر تیم‌ها درگیر این مسئله شدند چرا که در لیگ برتر شانزدهم وضعیت مالی این دو باشگاه بغرنج بود و آنطور که باید و شاید نتوانستند در زمینه مالی بازیکنانشان را تأمین کنند. این موضوع باعث شده تا تعدادی از بازیکنان این دو تیم با فسخ یکطرفه قرارداد راهی تیم‌های دلخواه خود شوند و این موضوع دقیقاً مورد دعواهای بوجود آمده است به طوریکه هر روز در اخبار می‌خوانیم که این دو باشگاه نسبت به فسخ قرارداد بازیکنانشان معترض هستند و از طرف دیگر شاهد انفعال از سوی مسئولان مربوطه هستیم که یک بار برای همیشه تکلیف را روشن نمی‌کنند.

در حالی برخی از بازیکنان از تبصره دریافت کمتر از 50 درصد برای فسخ قراردادشان استفاده می‌کنند که این قانون دستخوش تغییراتی شده و مشخص نیست که در این بین حق با باشگاه‌ها است یا بازیکنان چرا که هر دو طرف ادعاهایی دارند که باید خیلی زود به آن رسیدگی شود چون با ادامه این وضع بیشتر از این شاهد هرج و مرج در بازار نقل و انتقالات خواهیم بود.

در این بین تقصیر باشگاه‌ها هم کم نیست چرا که با پنهان کاری و عدم شفافیت لازم هیچگاه به صورت قطعی وضعیت قرارداد بازیکنانشان را رسانه‌ای نکردند تا با این روشنگری مشخص شود بازیکنان چه میزان دریافتی داشتند و اینکه چقدر از قرارداد آنها باقی مانده است. این موضوع باعث شده تا اختلافات روز به روز بیشتر شده و این مسئله نیازمند یک عزم جدی است تا تکلیف بازیکنان و باشگاه‌ها در فصل نقل و انتقالات زودتر روشن شود. بازیکنانی نظیر دانیال ماهینی، عباس بوعذار، آرش رضاوند، رضا اسدی و ... در حال حاضر دچار این مسائل شده‌اند و باشگاه‌های سابق آنها مدعی هستند که با وجود داشتن قرارداد با باشگاه‌های خود قراردادشان را به صورت یکجانبه فسخ کردند و شاید به تعداد این بازیکنان در روزهای آینده اضافه هم بشود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس