صحن علنی مجلس / 21 خرداد 96

وکلای ملت در جلسه علنی امروز خانه ملت، طی نامه‌ای خواستار برگزاری نشست غیرعلنی مجدد درباره حوادث تروریستی تهران شدند.

به گزارش مشرق، نشست علنی صبح امروز دوشنبه (22 خردادماه 96) نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس و با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز شد.

با 190 رأی مثبت نمایندگان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (دوشنبه) پارلمان کلیات طرح حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع دستی را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب رساندند.

در ادامه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی را مورد بررسی قرار دادند و در نهایت مصادیق مشاغل صنایع دستی مشمول بیمه تعیین شد.

سپس،‌ ناصر شریفی منتخب مردم بندر لنگه در انتخابات میان‌دوره‌ای دوره دهم مجلس شورای اسلامی در صحن مجلس سوگند یاد کرد و مراسم تحلیف وی برگزار شد.

همچنین،‌ نمایندگان در ادامه بررسی طرح حمایت از هنرمندان،‌ استادکاران و فعالان صنایع دستی، ماده 2 این طرح را به تصویب رساندند.

رضیان در نطق میان دستور:

اظهارنظرهای اخیر مقامات آمریکایی و سعودی نشان داد که داعش عروسک دست آنهاست

در ادامه، عبدالله رضیان در نطق میان دستور خود، اظهار داشت: حادثه تروریستی هفته گذشته مجلس و مرقد امام خمینی (ره) و گزارش مسئولین امنیتی کشور در این باره حکایت از عمق دشمنی و خباثت دشمنان این نظام و انقلاب و ملت ایران دارد و اظهار نظر سخیف مقامات آمریکا به ویژه رئیس‌جمهور این کشور و مقامات عربستان و بعضی از جیره‌خواران آنها نشان داده است که داعش عروسک دست آنهاست و این عناصر فاسد با هدایت آنها دشمن جان همه ملت ایران هستند و برای آنها تفاوتی نمی‌کند شما از چه سنخ و جناحی باشید.

مرادی در سوال از وزیر اقتصاد:

همچنین، احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس طی طرح سئوال خود از علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در صحن علنی مجلس با موضوع علت واگذاری مجتمع آلومینیوم «المهدی» و «هرمزال» به بخش خصوصی با وجود موانع قانونی، گفت: واگذاری این 2 شرکت با فرایندهای قانونی مغایرت دارد.

نمایندگان سؤال احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و خمیر را از علی طیب‌نیا با 80 رای موافق، 69 رای مخالف و 7 رای ممتنع از مجموع 203 نماینده حاضر در مجلس وارد ندانستند.

چنارانی در نطق میان دستور:

هنجارشکنی‌های برخی مسئولان در تضعیف نیروهای امنیتی کشور چراغ سبز به دشمنان انقلاب بود

در ادامه هم، هاجر چنارانی در نطق میان دستور خود عنوان کرد: حادثه تروریستی هفته گذشته در مرقد امام (ره) و مجلس شورای اسلامی نشان داد که تروریست‌ها و حامیانشان از چه چیزی وحشت دارند و کجا را صدمطامع و مقاصد پلید خود می‌دانند.

در ادامه هم، احمد مرادی در این سؤال از طیب‌نیا پرسید علت واگذاری مجتمع آلومینیوم المهدی و هرمزال به بخش خصوصی با توجه به اینکه موانعی قانونی وجود داشت را اعلام کنید.

مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به تذکر نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه درباره شیطنت برخی رسانه‌ها یادآور شد: آقای حاجی دلیگانی در صحبت‌های خود شروع به سر دادن شعار «مرگ بر آ‌مریکا» کرد که بنده گفتم این به معدن یورت چه ربطی دارد زیرا می‌خواستیم نگذاریم جلسه از حالت عادی خارج شود.

کیان‌پور طی سؤالی از طیب‌نیا در صحن:

مجید کیان‌پور نماینده مردم درود و ازنا در ادامه در جریان طرح سؤال خود و پنج تن دیگر از نمایندگان مجلس از علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره عدم بازگشت منابع حاصل از بازپرداخت اقساط مهر توسط بانک مسکن به بانک مرکزی با طرح این سؤال که چرا استمهال بازپرداخت این اقساط به 10 سال افزایش یافته است، آن را غیرکارشناسی خواند و گفت: بخش اعظمی از این منابع یعنی حدود 8 هزار میلیارد تومان صرف تسهیلات بین‌بانکی شده است. 

طیب‌نیا در پاسخ به سوال 5 نماینده:

طیب‌نیا در بخش دوم پاسخ به سوال برخی نمایندگان مبنی بر عدم بازگشت منابع حاصل از بازپرداخت اقساط مسکن مهر توسط بانک مسکن به بانک مرکزی، اظهار داشت: همانطور که در گذشته نیز بازها از همین تریبون به نمایندگان مجلس در دو دوره دهم و نهم گفتم، براساس بند «ب» ماده 11 قانون پولی و بانکی کشور نظارت بر فعالیت بانک‌ها و موسسات اعتباری بر عهده بانک مرکزی است لذا قانونگذار در این زمینه ماموریت و یا وظیفه‌ای را به وزیر امور اقتصاد و دارایی نداده است.

سپس،‌ مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در اخطاری با استناد به 71 و 76 قانون اساسی گفت: از جلسه غیرعلنی روز گذشته مجلس چیزی عاید نمایندگان نشد و جز سخنرانی که برخی عزیزان فرمودند و در این جلسه مسئولان آمدند، عایدی برای نمایندگان نداشت.

نمایندگان در نهایت سوال ملی و مشترک مجید کیان‌پور نماینده درود و ازنا، محمد دامادی نماینده ساری، شهاب نادری نماینده پاوه و اللهیار ملکشاهی نماینده کوهدشت را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

نشست علنی صبح امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اعلام مسعود پزشکیان نایب رئیس اول پارلمان پایان یافت.

جلسه علنی بعدی خانه ملت رأس ساعت 9 صبح فردا (سه‌شنبه) با دستور کار تعیین شده تشکیل می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس