گواردیولا

سرمربی تیم فوتبال منچسترسیتی بار دیگر حمایت خود را از برگزاری همه‌پرسی برای استقلال ایالت کاتالونیا اعلام کرد.

به گزارش مشرق، پپ گواردیولا در اجتماع  گروهی از مردم ایالت کاتالونیا که موافق برگزاری همه پرسی برای استقلال این ایالت از دولت اسپانیا بودند، بر حمایت خود از این هم پرسی و تصمیمش برای شرکت در آن تأکید کرد.

وی در این اجتماع گفت: ما امروز اینجا هستیم تا اعلام کنیم که در تاریخ یکم اکتبر پای صندوق‌های رأی می‌رویم تا در همه پرسی شرکت و برای آینده‌ خود تصمیم‌گیری کنیم. ما رأی می‌دهیم حتی اگر این همه‌پرسی خوشایند دولت اسپانیا نباشد. ما 18 بار تلاش کردیم که (در خصوص استقلال کاتالونیا با دولت اسپانیا) به توافق رسیم اما هر بار پاسخ آنها منفی بود و با این جواب نظر وعقیده 80 درصد از مردم کاتالونیا را که موافق برگزاری این همه‌پرسی هستند، بی‌اعتنایی کردند. بنابراین ما گزینه دیگری نداریم و تنها جواب ممکن شرکت در همه‌پرسی و رأی دادن است.

گواردیولا ادامه داد: ما از جامعه جهانی می‌‌خواهیم که به ما کمک کند. ما از همه دموکرات‌های اروپا و سراسر جهان می‌خواهیم که در دفاع از حقوق مورد تهدید واقع شده‌مان در کاتالونیا مانند آزادی بیان سیاسی و حق رأی دادن برای مبارزه با سوء مدیریت‌های یک دولت استبداد طلب کنار ما باشند.

گوارادیولا که از هفته گذشته تعطیلات تابستانی‌اش آغاز شده است به کاتالونیا برگشته و این فرصت را داشته تا فعالیت‌هایی مانند شرکت در مراسم بیست و پنجمین سالگرد اولین قهرمانی اروپایی بارسلونا در سال 1992 انجام دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس