در حالی که چندین روز از اقدام توهین‌آمیز کنسولگری آمریکا در جامعه مسلمان‌نشین اقلیم کردستان عراق می‌گذرد، سکوت عجیب اغلب رسانه‌ها و سیاسیون اقلیم در مقابل این حرمت‌شکنی همچنان ادامه دارد.

به گزارش مشرق، در حالی که مردم اقلیم کردستان ماه مبارک رمضان را با احترام خاص سپری می‌کنند و ازدحام نمازگزاران کرد در مساجد شهرها و روستاهای اقلیم گواه روشنی بر این پایبندی مردم به آیین اسلام و باورهای مقدس آن است، کنسولگری آمریکا در اربیل در اقدامی خلاف قانون و علیه مقدسات مردم، پرچم همجنسگرایان را بر فراز ساختمان خود برافراشته است.

آنچه مایه تعجب است سکوت خبرگزاری‌ها و رسانه‌های اقلیم در برابر این اقدام توهین‌آمیز است. سایت شبکه خبری روداو وابسته به نیچیروان بارزانی نخست‌وزیر اقلیم کردستان در خبری کوتاه به این موضوع اشاره کرده است. این در حالیست که موضوعات پیش پا افتاده توسط این شبکه به کرات در قالب گزارش‌ها، تحلیل‌های خبری و ... پوشش داده می‌شود.

سایت شبکه پیام ارگان خبری حزب جماعت اسلامی کردستان عراق در خبری اعلام کرده است که اقدام کنسولگری امریکا در اردبیل که همزمان با ماه مبارک رمضان است احساسات مردم مسلمان را جریحه‌دار کرده است. به گزارش این شبکه، اقدام کنسولگری آمریکا در حالیست که دونالدترامپ رئیس جمهوری این کشور ماه مبارک رمضان را به مسلمانان جهان تبریک گفته بود.

در ارتباط با این موضوع، حمزه حامد مدیر روابط عمومی استانداری اربیل به خبرگزاری SNN گفته است، تاکنون مجوز چنین فعالیت‌هایی نه در استان اربیل بلکه در اقلیم کردستان به هیچ شخص، گروه و سازمانی داده نشده است.

تاکنون اطلاعات دقیقی از این موضوع دریافت نکرده‌ایم، چنین اقداماتی در راستای تغییر رفتارهای اجتماعی در کردستان است و گرنه هیچ نهاد و موسسه‌ای در ارتباط با چنین فعالیت‌هایی در اربیل و حتی در کردستان هم وجود ندارد.

همچننی علی رشید رئیس شورای استانی اربیل گفته است مراجع ذیربط در حال جمع‌آوری اطلاعات لازم هستند اما اگر در داخل کنسولگری آمریکا چنین اقدامی صورت گرفته باشد در چارچوب قوانین این کشور است و ارتباط با ما ندارد.

اقدام کنسولگری آمریکا در جامعه مسلمان‌نشین اقلیم کردستان عراق با سکوت رسانه‌های متعدد که هر از گاه از کاه کوهی می‌سازند جای تامل است، در این اقلیم بزرگانی زیسته‌اند که در زمینه‌های گوناگون اجتماعی، فرهنگی و هنری و مذهبی افتخاراتی برای جامعه خود و حتی منطقه بوده‌اند. اینکه آمریکا فرهنگ منحط خود را چگونه به مردم منطقه تحمیل و زمینه‌سازی تغییر اعتقادات و رفتارهای اجتاعی مردم را در دستورکار دارد همراه با سیاست سکوت سیاسیون و رسانه‌های اقلیم کردستان موضوعی است که بدون شک افکار عمومی کرد در پی یافتن جوابی برای آن است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهماندار هواپیما IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۰
    0 3
    تعهد نامه 2030
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۰
    1 6
    خخخ.چه انتظاری از یه مشت تروریست ترسو داشتین...
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۰
    2 4
    امریکا باید گورشو از منطقه گم کنه، بارزانی بلاخره اینو میفهمه و میاد سمت ایران و مقاومت، امریکا هم باید دق کنه
  • IR ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
    1 5
    بابا مسعود بارزانی ابنه ایی هستش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس