کد خبر 735407
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸

شب گذشته و در ادامه درگیری های هشت ساله دو طایفه باغملک و رامهرمز، یک نفر دیگر کشته شد .

به  گزارش مشرق، در ادامه درگیری های ۲ طایفه در شهرستان های باغملک و رامهرمز، جمعه شب یک نفر کشته شد.

پس از این حادثه چند موتورسوار با سر و روی پوشیده در سطح شهر رامهرمز مانور داده و به تخریب منازل و زخمی کردن افرادی از طایفه مخالف پرداختند که در نتیجه آن پنج منزل مسکونی و یک دستگاه موتورسیکلت به آتش کشیده شد.

حوادث شب گذشته رامهرمز ریشه در یک درگیری طایفه‌ای قدیمی مربوط به منطقه ایذه و باغملک دارد که طی آن درگیری هایی بین دو طایفه در دو روستای پِتِک جلالی و پِتِک بیگدلی در منطقه باغملک رخ می دهد .

علیرضا قاسمی نژاد دادستان رامهرمز در این مورد گفته است: تا کنون هشت رأی قصاص برای قتل هایی که در نزاع اول در باغملک در جریان درگیری اتفاق افتاده صادر شده که برای تایید به تهران رفته است. در مورد قتل های اخیر باغملک و رامهرمز نیز حدود ۱۵ نفر دستگیر و زندانی شده و در انتظار صدور رای هستند.

عبدالرضا احسانی‌نیا فرماندار رامهرمز نیز در همین رابطه عنوان کرده که شورای امنیت ملی کشور به‌طور جدی پیگیر این قضیه است، با متخلفان به‌شدت و قاطعانه برخورد می شود و دیگر بحث صلح و سازش در کار نخواهد بود.

گفتنی است، ۱۶ نفر در درگیری دیشب مجروح شده و ۷ منزل مسکونی ، ۴ مغازه ، یک خودرو و یک‌موتور سیکلت آتش زده شده است.

درگیری بین ۲ طایفه محمدی و موسایی از هشت سال پیش به دلیل اختلافات ملکی آغاز شده است. متهمان این درگیری در بیش از ۹ روستای باغملک و ۲ روستای رامهرمز ساکن هستند. از سال ۹۴ تاکنون ۱۸ نفر از اهالی این ۲ طایفه کشته شده اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سورنا IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۰
    0 0
    تو رو به خدا به فریاد مردم رامهرمز برسید دو ساله که ما آسایش نداریم این دستگاههای قضایی و انتظامی چه کار میکنند؟ هر فردی از این دو طایفه به سلاح جنگی دست پیدا کرده و امنیت ملی جمهوری اسلامی و مردم روزه دار رو به خطر انداخته مشرق تو رو بخدا فریاد کمک مردم منطقه را به گوش مسئولین در تهران برسون
  • علی IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۰
    1 0
    اگر ده تومان صرف آموزش کنیم از صد تومان ضرر جلوگیری خواهیم کرد با بررسی سطح سواد و فرهنگ این منطقه و دیگر مناطق محروم که از معظل بی امکاناتی و بیکاری رنج بسیار میبرند در می یابیم اگر 15 سال پیش به این مناطق بصورت ویژه رسیدگی و کار فرهنگی انجام میشد اکنون اهالی انجا بجای افتخار کردن به کشتن و کشته شدن سرگرم زندگی و کار و تلاش و پیشرفت بودن مسئولین بی عرضه بجای برخورد و صدور احکام قصاص در پی حل مسائلی از این قبیل که امکان اتفاق در جای جای کشور را به واسطه فقر دارد باشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس