لبنان

اداره امنیت عمومی لبنان در بیانیه ای خبر از دستگیری چند تبعه سوری و فلسطینی داد که نقشه انجام یک سلسله ترورها و عملیات های انتحاری را در خاک لبنان داشتند.

به گزارش مشرق، اداره امنیت عمومی لبنان جمعه با صدور بیانیه ای ضمن اعلام این خبر افزود: این اداره در تاریخ هفتم ژوئن(دو روز پیش) پرونده چند تروریست دستگیر شده به نام های «ا.ص.ع.س» ملقب به «ابو صالح» تبعه یمن، «ع.ح.ع.ر» ملقب به «ابوخالد» و «ابوساجد» تبعه فلسطین، «م.م.ع.خ» ملقب به «ابوبکر المقدسی» تبعه فلسطین، «ع.ق.ع.ح» ملقب به «ابویوسف» تبعه سوریه، «ع.م.م.م» ملقب به «ابوالمثنی» و «ابومحمد»، «م.ح.ف» ملقب به «ابوالحسن» و «ابوخطاب»، «ا.ا.غ» ملقب به «ابوأسعد» (هر سه از فلسطین) را پس از تکمیل تحقیقات اولیه به دادگاه مربوطه ارجاع داده است. 


این افراد پس از تعقیب و گریز و جست و جوی خانه به خانه عناصر فراری مشکوک به دست داشتن در طرح های تروریستی، در جریان عملیات یگان ویژه اداره امنیت عمومی و پلیس بازداشت شدند که برخی از آنها هنگام دستگیری کمربند انتحاری به خود بسته بودند. 


این بیانیه افزوده است: نامبردگان که از اتباع یمنی و فلسطینی و سوری هستند یک باند تروریستی هرمی را زیر نظر سرکردگان داعش در سوریه و آفریقا تشکیل داده بودند و از طریق واسطه هایی در اردوگاه های «عین الحلوه» و «برج البراجنه» و «شاتیلا» از آنها دستور انجام ماموریت های مختلف را دریافت می کردند. به اعتراف این افراد انجام عملیات های انتحاری و ترور و انفجار جزو ماموریت های محوله به آنها بود که جزئیات آن بدین شرح است: 


- ماموریت اول: عملیات انتحاری از طریق نفوذ چهار تروریست یمنی به یکی از اماکن عمومی و اقدام آنها به پرتاپ چند نارنجک دستی و سپس شلیک از طریق تیربار مجهز به صداخفه کن و در پایان منفجر ساختن خود برای کشتن بیشترین تعداد ممکن از مردم بی گناه. 


- ماموریت دوم: ترور چند نظامی ارتش و پلیس و افراد وابسته به برخی احزاب لبنانی در اطراف اردوگاه برج البراجنه و شاتیلا با استفاده از اسلحه مجهز به صداخفه کن. 


- ماموریت سوم: تهیه چاشنی انفجاری از اردوگاه «عین الحلوه» و انتقال آن به منطقه «الکولا» برای ساخت بمب.


- ماموریت چهارم: تهیه چهار بمب سه کیلویی TNT توسط «خ. م» در منزل نامبرده و وصل کردن هرکدام از بمب ها به یک گوشی تلفن همراه حاوی خط تلفن هایی که به منظور استفاده از آنها در انفجار از راه دور از مغازه های مختلف خریداری شده است. 


طبق برنامه ریزی صورت گرفته قرار بود یکی از این بمب ها در طرابلس و دو عدد از آنها در النبطیه و بمب چهارم در محله الرحاب حومه جنوبی بیروت منفجر شود. 


- ماموریت پنجم: تشکیل یک باند از طرفداران گروه تروریستی داعش ساکن بیروت به منظور انجام عملیات امنیتی و انفجار در داخل خاک لبنان. 


- ماموریت ششم: عملیات انتحاری یکی از عناصر تروریستی جلوی در ورودی ساختمان محل سکونت یکی از شخصیت های دینی جنوب لبنان هنگام خروج وی از منزل. 


- ماموریت هفتم: عملیات انتحاری توسط تروریست یمنی «ا.ص.ع.س» در یکی از رستوران های حومه جنوبی بیروت یا در یک موسسه اجتماعی یا یکی از تجمعات منطقه هنگام افطار یا سحری با استفاده از کمربند انتحاری 5 کیلویی حاوی TNT که توسط یک تروریست فلسطینی ساکن اردوگاه عین الحلوه ساخته شده بود. در این ماموریت قرار بود دو فلسطینی دیگر به نام های «م.م.ع.خ» و «ع.ح.ع.ر» ساکن اردوگاه شاتیلا نیز همکاری داشته باشند. 


اداره امنیت عمومی لبنان در پایان بیانیه خود افزود: موفقیت نیروهای امنیتی در این عملیات پیشگیرانه و جلوگیری از ریخته شدن خود بیگناهان نشانه محکمی از ادامه مسیر مبارزه با تروریسم و تلاش و کوشش بی وقفه برای جلوگیری از تحقق اهداف جنایتکارانه تروریست هاست و اهمیت همکاری بین نهادهای امنیتی و نظامی کشور را نشان می دهد. 

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس