کد خبر 734750
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۱
فیلم/ واکنش ظریف به خبر ورود یک هواپیما به آسمان کشور

وزیر امور خارجه ظهر امروز وارد آستانه پایتخت قزاقستان شد و با وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

 به گزارش مشرق، دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ظهر امروز وارد آستانه پایتخت قزاقستان شد و با وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور شرکت در افتتاح نمایشگاه بین المللی اکسپو ۲۰۱۷ و اجلاس سازمان همکاری های شانگهای به قزاقستان سفر کرده با وزیر امورخارجه قزاقستان ملاقات کرد.

در ابتدای این دیدار وزیر امور خارجه قزاقستان با محکومیت اقدامات تروریستی دیروز در تهران ضمن محکوم کردن آن با دولت و ملت ایران ابراز همدردی کرد و به پیام نورسلطان نظربایف در این ارتباط اشاره و گفت: همه باید در مبارزه با تروریسم متحد شویم. ما معتقدیم ایران نقشی مثبت در مبارزه با تروریست داشته است.

وزیر امور خارجه قزاقستان اعلام کرد که اجلاس سران سازمان کنفرانس اسلامی در سپتامبر تحت عنوان" علم و فن آوری " در آستانه برگزار می شود و ابراز امیدواری کرد که دکتر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در آن نشست شرکت نماید.

در ادامه این ملاقات طرفین از روند رو به توسعه مناسبات دو کشور ابراز خرسندی کرده و بر رفت و آمدها در سطوح بالا تاکید کردند.

وزیر امور خارجه قزاقستان عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان شانگهای آثار مثبتی در تمام عرصه ها برای این سازمان به همراه خواهد داشت.

در ادامه این دیدار در خصوص افزایش همکاری های بانکی، تدوین رژیم حقوقی دریای خزر و همکاری در سازمان های بین المللی گفتگو و تبادل نظر کردند.

پیش از این وزیر خارجه کشورمان برای دیدار و رایزنی با مقامات ترکیه به آنکارا سفر کرده بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس