امیر کویت

سران کویت و ترکیه پس از انجام گفت وگوهای مشترک بر اهمیت حل و فصل هرچه سریعتر اختلافات میان قطر و تعدادی از کشورهای عربی و حفظ ثبات منطقه ای تاکید کردند.

به گزارش مشرق، شیخ صباح الاحمد امیر کویت چهارشنبه شب در تماسی تلفنی با رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه به بررسی راه های توسعه همکاریهای منطقه ای و پبرامون حل و فصل اختلافات ریاض و دوحه پرداخت.


امیر کویت روز چهارشنبه به کشورهای امارات متحده عربی و قطر برای انجام رایزنی هایی در زمینه حل و فصل اختلافات منطقه ای سفری را انجام داد اما تا کنون نتایج این سفرها اعلام نشده است.


همزمان مجلس ملی ترکیه در جلسه شامگاه چهارشنبه خود، موافقت نامه های استقرار پایگاه نظامی ترکیه در قطر و همکاری های مشترک دو کشور در زمینه آموزش نظامی را تصویب کرد.


به موجب مفاد این موافقت نامه همکاری مشترک نظامی مقرر شده است که قطر به عنوان کشور میزبان به کشور ترکیه اجازه دهد تا از بنادر، فرودگاه‌ها، اردوگاه‌ها، واحدهای نظامی و نهادهای امنیتی و تاسیسات نظامی آن کشور استفاده کند.


امیر قطر جمعه گذشته در سخنانی ایران را قدرت منطقه دانست و خواستار تعامل جهان عرب با تهران شد و همچنین حمایت خود را از دو گروه مقاومت حزب الله و حماس اعلام کرد. 


سخنان امیر قطر با واکنش مقامات سعودی مواجه شد و روز دوشنبه (16 خرداد) عربستان به دلیل این که دوحه از سیاست های ریاض در منطقه پیروی نمی کند، قطع رابطه خود را با قطر اعلام کرد؛ در همین حین دولت های امارات، بحرین، مصر، مالدیو و دولت خودخوانده شرق لیبی و رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن حمایت خود را از سیاست های آل سعود علیه قطر اعلام و روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کردند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس