علی عسکری

رئیس رسانه ملی در چین گفت: مبارزه با بی عدالتی ها به عنوان ریشه اصلی بروز تروریسم از جمله وظایف رسانه‌های امروز است.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - رئیس رسانه ملی در مراسم گشایش چهاردهمین نشست روسای رسانه‌های آسیا(AMS) در شهر «چینگ دائو» چین با بیان اینکه رسانه‌ها در دنیای امروز وظیفه سنگین ترویج صلح و دوستی، اخلاق و معنویت و مبارزه با دین هراسی را بر عهده دارند، گفت: مبارزه با بی‌عدالتی‌ها به عنوان ریشه اصلی بروز تروریسم از جمله وظایف مبرم رسانه‌های امروز است.

 عسکری که به عنوان رئیس مجمع عمومی اجلاس رسانه‌های آسیا - اقیانوسیه در چهاردهمین نشست روسای رسانه‌های اسیایی در چین سخن می‌گفت، افزود: در حال حاضر در نقاط مختلف دنیا با پدیده شوم جنگ، ناامنی و به ویژه تروریسم مواجه هستیم و این پدیده حاکی از توسعه نیافتن کافی جوامع انسانی در جهت همزیستی مسالمت آمیز با یکدیگر است.

رئیس رسانه ملی به حملات تروریستی در لندن و کابل و کشته و مجروح شدن ده‌ها انسان بی‌گناه اشاره و مراتب تاسف و همدردی خود را با آسیب‌دیدگان این حوادث ابراز کرد.

 وی این نشست را فرصتی مناسب برای گفت‌وگو، تبادل نظر و تعامل سازنده در خصوص مهمترین چالش‌ها و موضوعات رسانه‌ای عصر حاضر در منطقه آسیا – اقیانوسیه و جهان دانست.

عسکری با اشاره به پیشرفت‌های اقتصادی و اجتماعی در نقاط مختلف جهان گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در جهت‌گیری این تحولات ایفا می‌کنند.

وی به انقلاب ارتباطات و اطلاعات و نزدیک شدن جوامع مختلف به یکدیگر و تعامل و ارتباط بیش از پیش آن‌ها اشاره کرد و افزود: با توجه به این موضوعات، ضرورت همزیستی مسالمت آمیز و همدلانه آحاد جامعه بشری، مستقل از رنگ و نژاد و مذهب، به یکی از پایه‌های اساسی توسعه در دنیای امروز تبدیل شده است.

علی عسکری به نقش رسانه‌های زمینی، ماهواره‌ای و شبکه‌های جهانی پهن باند و اثرگذاری این رسانه‌ها بر روی زندگی بشر اشاره کرد و افزود : اینترنت به عنوان یک ابر رسانه و تالار گفت‌وگو، برای اقناع جهانی به منظور پذیرش هنجارهای قدرت‌های بزرگ تبدیل شده است، اما گاهی این پدیده با شکستن مرزهای میان کشورها، بداخلاقی را در جوامع و سبک زندگی مردم شکل می‌دهد.

رئیس سازمان صدا و سیما، حداکثر سازی استفاده بهینه از رسانه‌های اینترنتی و حداقل سازی زیان‌های آن را از اهداف جوامع بشری دانست و ابراز امیدواری کرد، موسسه توسعه رادیو تلویزیون‌های آسیا – اقیانوسیه (AIBD) از طریق سازمان ملل و سازمان‌های وابسته جهانی از جمله (UNDP) و یونسکو و حتی (ITU) به این موضوع با اهمیت جهانی به نحو شایسته بپردازد و آن را در دستور کار خود قرار دهد.

 وی گفت: گردهمایی مدیران ارشد رسانه‌های آسیایی، فرصت مغتنمی برای تبادل اندیشه‌ها در این موضوع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس