حسین رویوران

یک کارشناس مسایل منطقه گفت :بحران اخیری که در منطقه ایجاد شد نشان داد که طرح عربستان شکست خورده است و این شکست های پی در پی عربستان میتواند آسیب جدی به این رژیم وارد کند.

به گزارش مشرق، حسین رویوران، کارشناس مسایل منطقه با اشاره به تنش به وجود آمده میان کشورهای عربی گفت: عربستان سعودی به دنبال تحمیل دیدگاه های خود به دیگر اعضای شورای همکاری خلیج فارس است.

وی افزود: از آنجایی که  سعودی ها، حزب الله و حماس و اخوان المسلمین را یک گروه تروریستی می دانند به دنبال همراهی سایر کشورهای عربی از این موضع آنها هستند،قطر این موضع را به خصوص در مورد حماس قبول ندارد و عربستان نیز سعی دارد تا با فشار به قطر، این کشور را مجبور به تسلیم کند.

این کارشناس مسائل منطقه با اشاره به فشارهای عربستان به قطر تصریح کرد: با وجود فشارهای عربستان،  تا کنون قطر در مقابل ریاض مقاومت کرده اما عربستان از همه فشارهای ممکن از جمله قطع روابط سیاسی،فراخواندن سفرا و بستن راه های زمینی هوایی و دریایی علیه قطر استفاده کرده است اما تا کنون نتیجه ای نگرفته است.

رویوران با بیان اینکه عربستان سعی دارد اسراییل را به عنوان دوست امت اسلامی معرفی کند گفت: اجلاس اخیر آل سعود که با حضور ترامپ برگزار شد برای نشان دادن یک پیمان و اتحاد در مقابل ایران بود و میخواستند ایران را به جای اسراییل به عنوان دشمن معرفی کنند اما  چنین باوری در جهان اسلام وجود ندارد و امت اسلامی هیچ گاه ایران را دشمن نمی دانند بلکه اسراییل را دشمن درجه یک خود قلمداد می کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: بحران اخیری که در منطقه ایجاد شد  نشان داد که این طرح عربستان نیز شکست خورده است و شکست های پی در پی عربستان میتواند آسیب جدی به این رژیم وارد کند.

رویوران با پیش بینی سقوط آل سعود در آینده اظهار داشت: نظام آل سعود از مشروعیت داخلی برخوردار نیست. این نظام قانون اساسی، انتخابات و مشارکت مردمی ندارد و دنبال رو امریکاست  و سقوط چنین نظامی به هیچ وجه باعث تعجب نیست.

 رویوران گفت :نظامی که مانندآل سعود پشتیبان مردمی ندارد سرانجامی جز شکست و سقوط ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
    3 1
    این سقوط کی فرا خواهد رسید تا از شرشان راحت شویم.
  • شاهرخ IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
    0 1
    عربستان در پى ان است كه با دستاويز قطر يا از زير بار قراداد تسليحاتى با امريكا خارج يا قطر را با حمايت امريكا به دست اورد حال بايد ديد امريكا كه با اين حركت عربستان دچار شوك شديد شده چه تصميمى خواهد گرفت
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
    0 1
    عربستان در چند روز آینه یک حمله نظامی علیه قطر انجام می دهد وبه کمک نیروهای آمریکایی مستقر در قطر یه کودتا بر علیه امیر قطر به سرانجام می رساند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس