کد خبر 733899
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
ماهی

سرانه مصرف ماهی هر ایرانی ۱۰.۶ کیلوگرم در سال است.

به گزارش مشرق، حسن صالحی رئیس سازمان شیلات با اشاره به اینکه میزان صید فانوس ماهیان در کشور 5 تا 7 هزار تن بود، افزود: سال گذشته صیادان از عمق 300 متری دریای عمان حدود 15 هزار تن انواع فانوس ماهیان را صید کردند که با صید این میزان از واردات پودر ماهی بی نیاز شدیم.

وی گفت: توسعه صید فانوس ماهیان و پرورش ماهی در قفس از اولویت‌های سازمان شیلات در کشور است بنابر این از سال گذشته تاکنون 14 هزار تن ماهی با روش پرورش در قفس تولید شد.
رئیس سازمان شیلات افزود: ظرفیت تولید ماهی در قفس حدود 23 هزار تن است که با استفاده از تمام ظرفیت 500 قفس مستقر در سواحل دریا‌ها شاهد افزایش تولید خواهیم بود.
صالحی درباره شرایط تولید میگو در کشور گفت: سال گذشته 23 هزار تن میگو تولید و 14 هزار تن نیز صادر شده است که رکورد جدیدی در این حوزه بود.
وی میزان تولید آبزیان را در سال گذشته در مجموع یک میلیون و 70 هزار تن اعلام کرد و افزود: 610 هزار تن ماهی از طریق صید و 470 هزار تن نیز در مراکز آبزی پروری تولید شد.
رئیس سازمان شیلات گفت: تا پایان سال گذشته 103 هزار تن انواع آبزی به ارزش 412 میلیون دلار صادر شد.
صالحی همچنین از صادرات 100 میلیون دلاری غذای آبزیان و ماهیان زینتی خبر داد و افزود: سال گذشته در مجموع 500 میلیون دلار انواع محصولات شیلاتی صادر شد.
وی درباره میزان مصرف سرانه ماهی و محصولات شیلاتی در کشور گفت: مصرف سرانه ماهی از 10.2 کیلوگرم در سال گذشته به 10.6 کیلوگرم افزایش یافت.
رئیس سازمان شیلات کشور افزود: براساس برنامه ششم توسعه سالانه نیم تا 7 دهم میزان مصرف سرانه آبزیان در کشور افزایش می‌یابد تا به عدد هدف یعنی 14 کیلوگرم برسیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس