کد خبر 733840
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
آتش

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: شدت باد آتش‌سوزی ارتفاعات بازی‌دراز را بعد از هر بار خاموشی به مناطق دیگر منتقل می‌کند.

به گزارش مشرق، سرهنگ عباس بهاری فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه آتش‌سوزی ارتفاعات بازی‌دراز از اواخر شب گذشته آغاز شده است اظهار داشت: این آتش‌سوزی که به دفعات اطفا شده است به دلیل شدت باد به مناطق مختلف منتقل می‌شود و این موضوع عملیات اطفای حریق را به تأخیر می‌اندازد.

وی با بیان اینکه اکنون عملیات مهار آتش در ارتفاعات بازی‌دراز در حال انجام است عنوان کرد: رسیدن به محل آتش‌سوزی زمان‌بر است و این موضوع سبب ایجاد مشکلاتی و تأخیر در مهار آتش شده است.

بهاری افزود: یکی دیگر از مشکلات پیش‌رو در مهار آت‌سوزی در ارتفاعات بازی‌دراز وجود ادوات جنگی و آثار باقی‌مانده از دفاع مقدس است که در امر اطفای حریق بسیار خطرناک است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه آتش‌سوزی در این منطقه از اواخر شب گذشته آغاز شد و به طور مقطعی و بعد از چند بار اطفا ادامه داشت گفت: اکنون امکان برآورد مساحت آتش‌سوزی وجود ندارد و متخصصان باید با بررسی شواهد این برآورد را انجام دهند.

وی با بیان اینکه وقوع آتش سوزی‌ها در فصل گرم سال شایع است، افزود: در این فصل از سال تنها با همکاری و توجه ویژه مردم نسبت به حفاظت از طبیعت می‌توان از وقوع آتش‌سوزی جلوگیری کرد زیرا عامل مهم آتش‌سوزی‌ها انسانی است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس