کد خبر 733721
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
استرالیا

یک روزنامه آمریکایی گزارش کرد: تکفیری‌های داعش اعلام کردند که پشت پرده حادثه گروگانگیری شهر «ملبورن» بودند.

 به گزارش مشرق، مقامات امنیتی استرالیا، حادثه گروگانگیری و کشته شدن یک نفر در شهر «ملبورن» که روز دوشنبه (دیروز) به وقوع پیوست و با کشته شدن فرد مسلح به پایان رسید را یک حمله تروریستی می‌داند.

مأموران پلیس فرد مسلح را بعد از آنکه یک زن را در یک مجتمع آپارتمانی در «برایتون» به گروگان گرفت، به ضرب گلوله کشتند.

پلیس استرالیا می‌گوید که گروگان این حادثه نجات پیدا کرد و جسد یک مرد در لابی ساختمان پیدا شد که البته هویت وی تاکنون فاش نشده است.

مأموران پلیس، هویت فرد مسلح را «یعقوب خیر» شناسایی کردند که یک شهروند استالیایی بوده است و سابقه طولانی جنایی داشته است و بعنوان یک پناهجو زمانی که کودک بوده است از سومالی به استرالیا مهاجرت کرده است.

طبق این گزارش، تکفیری‌های داعش اوایل سه‌شنبه صبح (امروز) مسئولیت حمله به مجتمع مسکونی ملبورن را برعهده گرفتند و عامل حمله را سرباز خود خواندند.

در بیانیه داعش آمده است که عامل این حمله در واکنش به درخواست‌هایی عمومی داعش از هوادارانش برای انجام حملات خشونت‌بار علیه کشورهای ائتلاف بین‌المللی ضدداعش که تلاش می‌کنند این گروه تکفیری را در عراق وسوریه شکست دهند، چنین حمله‌ای را انجام دهده است. استرالیا بخشی از این ائتلاف ضدداعش است.

«مالکوم ترنبال» نخست‌وزیر استرالیا روز سه‌شنبه اعلام کرد: «سؤالات بسیار بسیار عمیقی وجود دارد. این زندانی چگونه آزاد بوده است؟ او سابقه بسیار بسیار طولانی در خشونت داشته است».

ماجرای فوق با گزارشاتی در خصوص انفجار احتمالی حدود ساعت ۱۶:۰۰ دوشنبه آغاز شد و دو ساعت بعد، پلیس اعلام رد که اوضاع تحت کنترل است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس