کد خبر 73354
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۰۰:۴۲

يک جاسوس بلندپايه سازمان جاسوسي آمريکا در ديدار اخير خود با شاه اردن، گفت: اکنون آنچه براي آمريکا مهم است حفظ امنيت خليج فارس و کشورهاي اطراف ايران در صورت وقوع حمله نظامي به ايران است.

به گزارش گروه بين الملل مشرق، عبدالله دوم، پادشاه اردن اوائل هفته جاري در جلسه اي محرمانه با يکي از مقامات بلندپايه سرويس اطلاعات و جاسوسي آمريکا سيا از اين مقام آمريکايي درخواست کرد واشنگتن را قانع کند که بطور سري، به اردن در غلبه بر تحرکات و اعتراضات داخلي کمک کند و تأکيد کرد که وي هر روز ساعت‌ها وبگردي مي‌کند تا از نظر اين پايگاه‌هاي خبري و تحليلي، مطلع و اخبار اعتصاب‌ها و تظاهرات‌ها را با جديت دنبال کند.

براساس اطلاعات دريافتي پايگاه خبري "بلدآنلاين"، اين مقام مسؤول آمريکايي حامل نامه کاخ سفيد به پادشاه اردن بود که در آن گفته شده بود واشنگتن طي ماه‌هاي آينده از سرکوب تظاهرکنندگان و معارضان اردني چشم پوشي خواهد کرد، چون هم اکنون آنچه براي آمريکا مهم مي‌نمايد، حفظ امنيت خليج فارس و کشورهاي اطراف ايران در آستانه هرگونه حمله نظامي قريب الوقوع به ايران است.

ملک عبدالله در ادامه به اين جاسوس ارشد آمريکا توصيه کرد که اين پيغام را به کاخ سفيد برساند که پادشاه اردن دست به سرکوب ملت خود نخواهد زد و اين‌که وي مذاکره و گفتگو را بر هر چيز ديگر ترجيح مي‌دهد.

اين ادعا در حالي مطرح مي شود که نيروهاي مسلح حکومت اردن، ظرف ماه هاي گذشته، تظاهرات ها و تجمعات مردمي در اين کشور را بشدت سرکوب کرده و با سياست اتخاذ روشهاي خشونت بار، مانع وقوع انقلاب مشابه کشورهاي استبدادي عربي در اين کشور شده اند.

اين مقام بلندپايه آمريکايي نيز ادعا کرد که آمريکا هيچ اقدام سرکوبگرانه توسط پادشاهي اردن را محکوم نمي‌کند و پادشاه اردن نيز با همان لحن مدعيانه به وي گفت که او چون قذافي نيست که ملت خود را سرکوب کند، بلکه او شاه اردن و پسر ملک حسين است!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • احسان ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    0 0
    کوزه گر کوزه رو بپا ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس