محمد نعیم امینی فرد

امینی فرد گفت: ضعف‌های زیرساختی موجب به وجود آمدن شرایط بحرانی شده و عملاً سرویس‌دهی به مردم را دچار مشکل کرده است.

به گزارش مشرق، محمدنعیم امینی فرد رئیس مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با اشاره به شرایط کنونی این استان در برابر گرمای هوا، اظهار داشت: در حال حاضر توزیع آب و برق در این منطقه بسیار ضعیف بوده و این نحوه توزیع به‌ویژه نسبت به شاخص‌های کشوری بسیار پایین است.

وی با اشاره به ایجاد موج گرمای بی‌سابقه در استان سیستان و بلوچستان، افزود: ضعف‌های زیرساختی این مناطق بیشتر موجب به وجود آمدن چنین شرایط بحرانی شده و عملاً سرویس‌دهی به مردم را دچار مشکل کرده است.
 امینی فرد تصریح کرد: بنده به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان و هم‌چنین به عنوان نماینده مردم ایرانشهر این موضوعات را به وزیر نیرو متذکر شدم. از سوی دیگر جلسه‌ای با مسئولان شرکت توانیر داشتیم و قرار شد که اعتبار ویژه‌ای برای بازسازی شبکه فوق توزیع و شبکه پایین‌دستی توزیع در نظر گرفته شود.
 
 **انتقاد از اعداد و ارقام نجومی فیش‌های آب و برق

رئیس مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در بخش دیگر سخنانش به ناعادلانه بودن تعرفه‌های برق در این مناطق پرداخت و تأکید کرد: در حالی گرمای هوای این روزهای این مناطق در حالت عادی از ۵۵ درجه بیشتر می‌شود که بخش اعظم آنها تنها سه ماه از تعرفه گرمسیری یک برخوردارند. این در حالی است که مناطق مشابه در کشور بین شش تا ۹ ماه از تعرفه گرمسیری یک برخوردار هستند. علاوه بر این در بسیاری از نقاط گرمسیری فاقد گاز، ضریب تعرفه برق ضربدر ۶ دهم می‌شود اما این ضریب در مناطق گرمسیر همچون سیستان و بلوچستان اعمال نمی‌شود. این مسئله فشار سنگینی را به مردم این مناطق که اکنون با بحران بیکاری و مشکلات شدید معیشتی روبه‌رو هستند از طریق صدور قبض‌های بالا ایجاد کند.

امینی فرد با بیان اینکه جلسه‌اش با چیت چیان عصر چهارشنبه برگزار شد، تأکید کرد: همانگونه که ما خواسته‌هایمان را به صورت شفاف و مشخص بیان کردیم، انتظار داریم آقای وزیر نیز در مورد تعدیل تعرفه مناطق گرمسیری و همچنین بازسازی شبکه فوق توزیع و شبکه پایین‌دستی توزیع اقدام لازم را انجام دهد.
 
 **میزان برخورداری از آب آشامیدنی سالم در روستاهای ما تنها ۲۵درصد است

وی با بیان اینکه شاخص‌های آب این مناطق پایین است، یادآور شد: برخورداری از آب آشامیدنی سالم در روستاهای بلوچستان حدود بیست و پنج درصد است. بنابراین مشکل عمده‌ای که امروز با آن مواجه هستم این  است که ۱۳۰۰ روستا فاقد شبکه آب رسانی بوده و با تانکر آب‌رسانی می‌شوند. این مسئله به دلیل عدم پرداخت وجه پیمانکارانی که این امر را انجام می‌دهند است. البته مذاکراتی برای پرداخت وجه این پیمکاران انجام‌شده است.
امینی فرد با تأکید براینکه در حال حاضر تنها حداقلی از آب آشامیدنی مردم تأمین می‌شود، تصریح کرد: روستاهایی هستند که تا ۴۰ روز هم آب سالم به آنها تحویل داده نمی‌شود.
 
 **از سازمان مدیریت و برنامه ریزی و توزیع ناعادلانه بودجه گله مندیم

نماینده مردم ایرانشهر گفت: مشکل تنها از وزارت نیرو نیست بلکه مشکل از سازمان برنامه‌وبودجه و نظام بودجه‌ریزی کشور است که باید فکر اساسی به حال این عقب‌افتادگی انجام دهند اینکه صرفاً به وزارت نیرو فشار وارد کنیم مشکل را حل نمی‌کند این وزارتخانه  قول داده تا از تمامی امکاناتش برای مقابله با این بحران استفاده کند؛ بنده نیز به‌عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان مذاکراتی را با لاریجانی رئیس قوه مقننه داشتم و در این جلسه درخواست کردیم همانطور که سال‌های قبل اعتبار ویژه‌ای از صندوق توسعه ملی برای توسعه مناطق روستایی تخصیص داده می‌شد، امسال نیز این اعتبار در نظر گرفته شود.

امینی فرد بیان داشت: به‌طور مثال سه سال قبل حدود پانصد میلیون دلار برای این منظور در نظر گرفته شد که باتوجه به مشکلات عدیده امروز کشور در روستاها به نظر می‌رسد حداقل پانصد میلیون دلار دیگر برای توسعه مناطق روستایی اختصاص داده شود.

وی در پایان با اشاره به توزیع ناعادلانه بودجه‌ها در مناطق کشور، خاظرنشان کرد: بعضاً دیده می‌شود بودجه‌هایی برای استان در نظر گرفته می‌شود که به‌صورت عادلانه و براساس نیازها و آمایش سرزمینی توزیع نمی‌شود. که مسئولان استانی باید بدانند بودجه‌هایی که برای توسعه استانی باتوجه به پیگیری نمایندگان به مناطق اختصاص داده می‌شود براساس آمایش سرزمینی و نه براساس سلایق افراد است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • LB ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
    1 0
    حجة الاسلام روحانی حقوقدان. تا آیت الله مایک نرفته مردم منطقه رو جذب کنه، به داد اونا برس. اینهمه رای بهت دادند سیستانی ها. نسبت رای شما اونجاها خیلی بالا بود و تفاوت معنادار داشت. نامردی بهشون رسیدگی نکنی و در جواب کم کاری ها بگی تا صبح گریه کردم!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس