کد خبر 733335
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۸
کره شمالی و ژاپن

دولت ژاپن تمرینات تخلیه مکان برای دانش آموزان مدارس ابتدایی با هدف آماده کردن آنها در مقابل حملات موشکی کره شمالی برگزار کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، در اولین دور این تمرینات که روز شنبه در یک شهر کوچک در ۷۶۰ کیلومتری غرب توکیو پایتخت این کشور انجام شد به کودکان و والدین آنها آموزش داده شد که در صورت شنیدن آژیر خطر ناشی از حمله فرضی موشکی قریب الوقوع کره شمالی چگونه در اسرع وقت مدرسه را تخلیه کرده و در سالن ورزشی پناه بگیرند.

این اقدام در واقع اولین بخش از برنامه های آماده سازی شهروندان ژاپن برای مقابله با آنچه که آنها امیدوارند هرگز اتفاق نیفتد یعنی حمله موشکی کره شمالی است.

توکیو پیوسته آزمایش های موشکی کره شمالی را محکوم کرده و شینزو آبه نخست وزیر این کشور از ابتدای سال به شهرداری ها دستور داده است مانوورهای تخلیه برای شهروندان برگزار کنند تا حساسیت آنها نسبت به این موضوع اضطراری را بالا ببرند.

متخصصین امور امنیتی می گویند چنین تمرین هایی هیچ تاثیری در دفاع و تامین سلامت شهروندان در صورت وقوع یک حمله موشکی نخواهد داشت اما آگاهی و حساسیت آنها درباره چنین تهدیداتی را بالا خواهد برد.

براین نگرانی ژاپن از آزمایش موشک های بالستیک توسط کره شمالی چندان جدی است که این کشور اخیرا یک رزمایش دریایی مشترک با آمریکا در شبه جزیره کره و در آبهای دریای شرقی انجام داد.

رزمایش های مشترک نیروهای دریایی دو کشور که نسبت به قبل با افزایش بیشتری همراه شده، در حالی برگزار می شود که منطقه شبه جزیره در نابسامان ترین و بحرانی ترین شرایط خود بسر می برد.

ژاپن تایمز گزارش کرد به باور تحلیل گران انجام این رزمایش تهدیدی مستقیم علیه کره شمالی است که در ماههای اخیر چندین موشک بالستیک آزمایش کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • SE ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
    27 30
    60 سال است که دارند آماده می شوند اما جرات شلیک یک گلوله به سمت کره شمالی را ندارند.
    • IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
      1 0
      ژاپن اصلا قصد حمله به کره شمالی رو نداره این کره شمالیه که میخواد به کشورهای همسایه حمله کنه
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
    23 43
    ژاپنیها شما خیلی هم تیز هوش نیستید اگر بودید به جای اینهمه ترس و واهمه و هزینه کردنهای بیخود آمریکارا بیرون می کردید اونوقت همه ی همسایگانتان را می دیدید که چقدر با شما مهربانند عامل خصومت و جنگ را بشناسید و از منطقه بیرون کنید نه اینکه خود را برای جنگ آماده کنید نه شما بیهوشید نه با هوش
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
    23 44
    اگر ژاپنی ها باهوش بودند که آمریکا بزرگترین دشمنشان را که عامل کشتاز بیش از 6 میلیون ژاپنی در جنگ جهنی دوم است را پایگاه نمی دادند
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
    6 22
    ژاپنی ها معلوما گاهی دست به خودکشی دسته جمعی هم می زنند این از اون اقدامات است باید هم ژاپن از روی نقشه جغرافیا از بین برود زیاد پول حروم خورده اند
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
      0 0
      بی ادب
  • اکبر IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
    2 18
    یادتان هست اون پیشگو که گفت جنگ جهانی سوم چند هفته دیگه شروع میشه من مطمئنم که میخواد شروع بشه ولی زمانشو نمیتونم بگم به جای اینکه شروع جنگ جهانی رو قبول نکنم سعی میکنم به خدا پناه ببرم چون راه نجاتی جز خدا ندیدم ولی یه عده میخوان که انکار کنن دیگه تابلوئه میخواد شروع بشه ولی قبول نمیکنن به همتون توصیه میکنم از این جنگ به خدا پناه ببرید چاره ای جز او ندارید کشورهای اصلی درگیر جنگ کره شمالی، روسیه، چین و امریکاست
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
    9 56
    ژاپن در شر شیطان بزرگ گرفتار آمده است و خلاصی از آن نخواهد داشت - اینبار می خواهد حیثیت نداشته اش را با ایجاد جنگ با همسایگانش به تارج دیگر بدهد - چقدر هم پیمانان آمریکا همت و عقل و سیاست ضعیفی دارند!!!!!
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
    0 0
    دولت ژاپن میخواد جو جنگ ایجاد کنه و بودجه دفاعی بگیره وگرنه همه میدونن کره شمالی تا کسی بهش حمله نکنه به کسی حمله نمی کنه. هدف فقط ایجاد هراس از کره شمالی به دلایل سیاسی است. ترامپ در آمریکا می خواد کره شمالی رو به عنوان یک خطر جهانی معرفی کنه و با اعزام ناو های هواپیمابر به منطقه قدرتنمایی کنه و خودش رو ناجی دنیا معرفی کنه! اینجوری میتونن قراردادهای تسلیحاتی خوبی هم در شرق آسیا ببندن مثلا با دولت ژاپن .
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
    1 0
    کشوری به دیوانگی کره شمالی وجود نداره منزوی و کینه توز و قدرت طلب واقعا چی فک کرده یعنی فک کرده تنهایی میتونه کشورهای همسایشو نابود کنه و بعد امریکارو و بعد هم ابرقدرت دنیا بشه؟!!! زهی خیال خام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس