کد خبر 733112
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
علی عبدالله صالح

رئیس حزب کنگره مردمی یمن با اشاره به برخورداری یمن از تسلیحات و موشک‌های مدرن، تاکید کرد که حتی یک گلوله از ایران وارد زرادخانه ارتش یمن نشده است.

به گزارش مشرق، «علی عبدالله صالح» رئیس حزب کنگره مردمی یمن در ششمین سالگرد انفجار مسجد «النهدین» در کاخ ریاست‌جمهوری، در دیدار با شماری از خبرنگاران نزدیک به خود، انگشت اتهام خود را رسما به سوی «حمید الاحمر» بازرگان معروف یمنی و از رهبران حزب اصلاح در یمن گرفت و گفت که وی پشت پرده انفجار مسجد «النهدین» و کشته شدن شماری از مقامات دولتی یمن در سال 2011 قرار دارد.

در این انفجار خود علی عبدالله صالح که رئیس جمهور وقت یمن بود نیز بشدت زخمی شد.

ترکیه باید حمیدالاحمر را تحویل دهد

وی تاکید کرد: متهم اول در این حادثه، حمید الاحمر است که یک رهبر قبیله‌ای در یمن به شمار می‌رفت و اکنون نیز در استانبول به سر می‌برد و وی در صدد آن است که از آنکارا بخواهد، الاحمر را تسلیم کند تا وی به عنوان یک جنایتکار که شماری از شخصیت‌های سیاسی یمن به دستور او ترور شده‌اند، محاکمه شود.

علی عبدالله صالح تاکید کرد که حمید الاحمر پشت پرده ترور شخصیت‌هایی نظیر دکتر محمد عبد الملک المتوکل، أحمد شرف الدین، عبد الکریم جدبان، الشیخ المحطوری  وعبد الکریم الخیوانی  قرار دارد.

جماعت اخوان المسلمین یمن پشت پرده تمام حملات تروریستی قرار دارد

وی همچنین جماعت اخوان‌المسلمین یمن را متهم کرد که در همه ترورها و حملات تروریستی در یمن از جمله انفجار مسجد النهدین نقش داشته‌است.

رئیس‌جمهور مستعفی یمن در ادامه اعلام کرد که جنبش اخوان المسلمین ریشه اصلی القاعده و داعش به شمار می‌رود.

وی افزود: تحقیقات درباره این انفجار کاملا شفاف است و پارلمان باید از کلیه افراد فراری رفع مصونیت کند و زمینه را برای محاکمه متهمان فراهم سازد.

علی عبدالله صالح در ادامه به ارتباطش با حزب اصلاح اشاره کرد و گفت: رابطه من با این حزب بر اساس برخی اصول و ثوابت مشترک نظیرآزادی، وحدت، دموکراسی و رد خشونت استوار است.

همچنان مقابل تجاوز پایداری می‌کنیم و تسلیم نمی‌شویم

رئیس‌ حزب کنگره مردمی یمن در ادامه بر ضرورت تداوم پایداری در قبال تجاوز عربستان به کشورش تاکید کرد و گفت: از 26 سپتامبر و از همان آغاز انقلاب، ما منتظر شهادت بودیم. دوستان و همقطاران ما شهید شده‌اند آیا خون ما از آنها رنگین‌تر است؟ خیر.

رئیس‌جمهور برکنارشده یمن در سال 2011، از دولت نجات ملی خواست تا تمامی امور را با تدبیر حل و فصل کند و فکری برای مشکلات اجتماعی و معضل پرداخت حقوق کارمندان بیاندیشد.

یمن هیچ خطری برای همسایگانش ندارد

وی در ادامه خواستار توقف تجاوز به یمن و گفت‌وگوی مستقیم با عربستان و همپیمانانش شد و گفت که باید این جنگ و محاصره پایان یابد و نام یمن از زیر بند هفت سازمان ملل خارج شود و پس از عقب‌نشینی نیروهای متجاوز، به ملت ما غرامت پرداخت شود. ما هیچ خطری برای همسایگانمان نداریم و هرچیزی که در این‌باره گفته می‌شود، کذب است.

حتی یک گلوله از ایران یا هر کشور دیگری نگرفته‌ایم

علی عبدالله صالح در ادامه تاکید کرد: موشک‌های بالستیکی که اکنون علیه نیروهای متجاوز به یمن استفاده می‌شود، در زرادخانه راهبردی یمن وجود داشته و یمن حتی یک گلوله از ایران یا هر کشور دیگری، وارد نکرده است. جنگنده‌ها و موشک‌های نیروهای سعودی نتوانسته آسیبی به انبارهای تسلیحاتی راهبردی ما وارد کند.

وی گفت: اگر من رهبر شما بودم، ‌ده‌ها بندر برای شما باز می‌کردم تا موشک وارد کنید. اما با این وجود من در زمان ریاست‌جمهوری‌ام تسلیحات زیادی خریداری کرده‌ام و این سلاح‌های ما شما را بیش از پیش متعجب خواهد کرد موشک‌های ائتلاف نمی‌تواند آنها را از بین ببرد.

انصارالله برای مشارکت در اداره کشور وارد صنعاء شدند نه کودتا

علی عبدالله صالح در ادامه در پاسخ به اینکه برخی، انصارالله را پس از ورود به صنعاء، کودتاچی می خوانند گفت: حوثی‌ها برای مشارکت در اداره کشور وارد صنعاء شدند نه کودتا و آنها کودتاچی نیستند.

رئیس حزب کنگره مردمی یمن در این مصاحبه تفصیلی که از شبکه «الیمن الیوم» پخش شد، ادعا کرد که از انصارالله در مقابله با متجاوزان حمایت می‌کند و با نیروهای داوطلب و نیروهای نظامی نزدیک به خود این حمایت را ادامه می‌دهد.

ما از مقاومت لبنان حمایت می‌کنیم

رئیس‌جمهور برکنار شده یمن پس از انقلاب سال 2011 این کشور گفت: ملت یمن نه شافعی و نه زیدی است اما وی از شیعیان در جنوب لبنان به رهبری «سید حسن نصرالله» که مقابل اسرائیل ایستاده‌اند، حمایت می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
    13 1
    الان چی شد ؟ این مگه همون علی عبدالله صالح یمن نسیت ؟
    • محمد IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
      8 3
      آدم شده یا آدمش کردن :-)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس