کد خبر 732836
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
مستمری

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: در سال جاری مستمری کودکان و نوجوانان بی سرپرست، از ۳۰۰ هزار تومان به ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور، محمد نفریه با بیان این مطلب،افزود: در حال حاضر بهزیستی با ۶۳۴ مرکز نگهداری به کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست خدمات‌رسانی می‌کند که از این تعداد ۳۴ مرکز مربوط به شیرخوارگاه‌ها است.
 
مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در مجموع در مراکز بهزیستی ۱۰ هزار کودک و نوجوان زندگی می‌کنند، گفت: همچنین در حال حاضر ۱۵ هزار نفر از کودکان و نوجوانان بی سرپرست یا بدسرپرست در دامان خانواده‌هایی که سرپرستی آنها را تقبل کرده‌اند، زندگی می‌کنند.
 
وی، نوجوانان و خانواده سازمان بهزیستی با اشاره به سیاست سازمان بهزیستی در خصوص سرپرستی این کودکان و نوجوانان ادامه داد: سیاست‌ ما در خصوص این کودکان و نوجوانان واگذاری‌ آنها به دامان خانواده‌ها است تا اینکه همانند دیگر همسالان خود با محبت خانواده رشد کنند.
 
نفریه با بیان اینکه در سال جاری مستمری این کودکان و نوجوانان از ۳۰۰ هزار تومان به ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافت تا در این شرایط خانواده‌ها برای نگهداری آنها مشکلات مادی کمتری داشته باشند، در خصوص چگونگی زندگی کودکان و نوجوانان در مراکز بهزیستی، گفت: کودکانی که در مراکز ما زندگی می‌کنند تا ۱۸ سالگی نگهداری می‌شوند و پس از آن دختران تا زمان  ازدواج و ادامه تحصیل و پسران تا زمان خدمت سربازی و ادامه تحصیل مورد حمایت خواهند بود. لازم به ذکر است که ادامه تحصیل تا مقطع دکترا برای آنها رایگان خواهد بود.
 
مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور همچنین در خصوص نظارت بر زندگی کودکان و نوجوانان واگذار شده، در پایان یادآور شد: در خصوص کودکان و نوجوانانی که سرپرستی آنها واگذار شده از سوی کلینیک‌های مددکاری در حوزه‌های تحصیل، سلامت، روانشناسی و ... نظارت صورت می‌گیرد و به صورت دقیق روند زندگی آنها را دنبال می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس