کد خبر 732671
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
پرچم چین

گزارش منابع خبری چین حاکی از دستیابی این کشور به پدافند ضد موشکی است که فناوری آن تنها در اختیار آمریکا و روسیه است. این پدافند از قابلیت رهگیری موشک هایی با ۱۰ برابر سرعت صوت، برخوردار است.

 به گزارش مشرق، روزنامه «دیلی» چاپ چین از موفقیت این کشور در ساخت نوعی از سیستم دفاع موشکی مافوق سریع خبر داد که تاکنون فناوری آن در اختیار آمریکا و روسیه بوده است.

گفتنی است این خبر از سوی شرکت صنایع و هوافضا چین اعلام شده که توانایی پدافند موشکی مورد نظر را در حد رهگیری و انهدام  پرتابه (هرگونه جسم پرتاب شونده اعم از موشک، راکت) توصیف می کند که با سرعتی ۱۰ برابر بیشتر از فشنگ های معمولی در ارتفاع دهها کیلومتری از سطح زمین در حال پرواز است.

دیلی چاینا از این سیستم که محصول تلاش دستکم ۳۲ دانشمند صنایع هوافضا است، به عنوان یکی از سنگ زیربنای توسعه راهبرد نظامی چین یاد می کند.

این روزنامه همچنین پیچیدگی این پدافند موشکی را در حدی توصیف می کند که تنها آمریکا و روسیه از پس ساخت آن بر می آیند.

اگرچه چین مشخصات دقیق نوع راکت قابل رهگیری از سوی پدافند موشکی جدید را اعلام نکرده است، به گفته برخی کارشناسان، استفاده از عبارت مبهم دهها کیلومتر از سطح زمین می تواند بازه ارتفاع را در حدفاصل ۱۰ تا ۱۰۰ کیلومتر نشان دهد و عبارت ۱۰ برابر سریعتر از فشنگ نیز سرعت را دستکم حدود ۱۲ هزار کیلومتر بر ساعت معرفی می کند چرا که یک فشنگ معمولی با سرعتی معادل ۱۲۰۰ کیلومتر در ساعت که معادل سرعت صوت است، طی مسافت می کند. به این ترتیب، سامانه مورد نظر از قابلیت رهگیری پرتابه هایی با سرعت ۱۰ برابر سرعت صوت برخوردار است.

خبر دستیابی چین به چنین فناوری در حالی اعلام می شود که ۲ روز پیش، آمریکا پیشرفته ترین سیستم پدافند موشکی خود را در پایگاه هوایی «واندنبرگ» ایالت کالیفرنیا با موفقیت آزمایش کرد.

ناگفته نماند که چین از تلاش آمریکا برای استقرار سامانه ضد موشک دوربرد «تاد» در شبه جزیره کره نگران است و آن را تهدیدی برای تمامیت ارضی خود محسوب می کند. تاد با هدف دفاع از کره جنوبی در برابر حملات موشکی پیونگ یانگ، در شبه جزیره کره مستقر می شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ا IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
    13 5
    با هک و سرقت علمی از روسیه و امریکا به راحتی راه صد ساله را میرود
    • حسین IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
      3 3
      بازم یکی فیلم زیادی دید پرونده هایی به این مهمی در سیستم هایی ذخیره میشه که سیستم عامل و نوع معماری سیستمیشون خودش جزو محرمانه ها هست و به قولی غیر قابل دسترس هست + سیستم های امنیتی هیچ وقت به اینترنت یا شبکه ای خارجی وصل نمیشن ممکنه سوال کنید که چطور rq170 هک شد ؟ - اون داستانش فرق داره و یکمی زیادی تخصصیه
  • میلیتاریست NL ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
    2 8
    در بحث سامانه های زد بالستیکی که موشک را در فاز نهایی منهدم میکنند اس۵۰۰ حرف اول را میزند
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
      10 1
      اس400 و 300 رو تو سوریه دیدیم الکی خوش
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
      4 0
      شما خبر موثق داری پس
    • مجتبی IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
      7 1
      حاجی اصلا اس ۵۰۰ عملیاتی شده؟ در بحث پدافند ضد موشکی تاد عالیه. Gmd هم اصلا برای موشک های قاره پیماست که هنو واسه چین زوده.
    • میلیتاریست IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
      2 2
      داداش اگه بخوایم به سوابق کشور ها نگاه بیاندازیم که امریکا وضع بدتری نسبت به روسیه دارد مثل پاتریوت . پس با این وضع نمیشود به gmd هم اعتماد کرد .این حرف من با توجه به منطق شما زده شد وگرنه اگه قرار باشه هر حرفی رو که کشور ها میزنن باور کنیم اون جوری همه میگن ما ابر قدرتیم. در ضمن اصلا در سوریه قرار نبوده اس۴۰۰ استفاده شود مگر میشود روسیه بخواهد با امریکا وارد درگیری مستقیم شود پس الکی یه چیزی نپرونید
  • زیادش خوبه IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
    9 8
    پدافندموشکی gmd آمریکا اهدافی که سرعت اونهادرفارنهایی 10000متربرثانیه باشه رومنهدم میکنه ودرواقع برترین سامانه پدافندموشکی جهان هستش.
  • منوچهر IR ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
    3 2
    موشک اس ام استاندارد 3 از همه عالی تره موشک های قاره پیما موشک های بالستیک و ماهواره های جاسوسی رو داخل و خارج از جو زمین میزنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس