کد خبر 731866
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
عکس/ مجروحان انفجار مهیب کابل

گروه تروریستی ـ تکفیری داعش مسئولیت انفجار اخیر در نزدیکی سفارتخانه‌های خارجی در «کابل» را که به کشته شدن ۸۰ نفر و زخمی شدن بیش از ۳۰۰ تَن دیگر انجامید، برعهده گرفت.

به گزارش مشرق، گروه تروریستی ـ تکفیری داعش مسئولیت انفجار اخیر در نزدیکی سفارتخانه‌های خارجی در «کابل» را که به کشته شدن ۸۰ نفر و زخمی شدن بیش از ۳۰۰ تَن دیگر انجامید، برعهده گرفت.

این انفجار ساعت ۸:۱۲ در نزدیکی چهار راه زنبق و در منطقه دیپلمات نشین «وزیر اکبرخان» کابل رخ داده است. به گفته شاهدان عینی این حادثه در اثر انفجار یک ماشین بمبگذاری شده به وقوع پیوسته و بر اثر آن دستکم ۸۰ نفر کشته و ۳۵۰ نفر دیگر زخمی شدند.

این حمله انتحاری در نزدیک وزارت امور خارجه افغانستان و سفارت‌های جمهوری اسلامی ایران، آلمان و ژاپن و شرکت «روشن» و مرکز تلویزیون افغانستان رخ داد و به حدی سنگین بود که صدای آن در بسیاری از بخش‌های شهر کابل شنیده شد.

 خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در کابل اعلام کرد وقوع انفجار قوی نزدیک دفتر این خبرگزاری در کابل سبب شکستن شیشه های دفتر و شوک خبرنگار خبرگزاری شده است. همچنین موج انفجار باعث شده خبرنگار صدا و سیما قادر به راه رفتن نباشد.

طبق اعلام رسانه ها اقامتگاه سفیر ایران در پی انفجارهای امروز کابل در نزدیکی سفارت ایران، تا حد بسیار زیادی تخریب شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس