نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه

سخنگوی دستگاه قضادر خصوص آخرین وضعیت متهم دستگیر شده تیم مذاکرات هسته‌ای اعلام کرد: در دادگاه بدوی حکم صادر شده و حکم قابل اعتراض است؛ بعد از ابلاغ و تجدید نظر اگرچه چنانچه حکم تائید شد اعلام می‌کنیم.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در صد و سیزدهمین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی در خصوص تغییر کاربری در اراضی اعلام کرد: در این قضیه چند نکته وجود دارد؛ یکی آنکه آیا طرح جامع و تفصیلی همه شهرها و روستاها آماده شده یا خیر؛ که تاکنون طرح تفصیلی آماده نشده است اگرچه وزارت کشور و جهاد کشاورزی در این زمینه تلاش خود را انجام می‌دهند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: مسئله دیگر اختلاف در طرح تفصیلی است که در یک روستا محدوده‌ای را در نظر گرفته‌اند و مسئولان بعدی با آن اشکال داشته‌اند که باید این مسئله از مجرای خودش دنبال شود.

اژه‌ای گفت: کسانی برای سوء استفاده با کمک دهیار و شورای شهر مجوزاتی دریافت کرده‌اند و سازمان منابع طبیعی در مورد آنها شکایت کرده که ما گفته‌ایم در این زمینه خودتان حل کنید چرا که داخل محدوده بودن را دهیار و شورای شهر و روستا بهتر مشخص می‌کند.

سخنگوی قوه قضاییه درخصوص مسائلی که در روستاها رخ می‌دهد، گفت: افرادی که در روستا زندگی می‌کنند از خیلی از مسائل طرح جامع و تفصیلی آگاه نیستند و در زمین ملکی خود واحدی را برای فرزندشان می‌سازند و این مسئله هم‌اکنون با هماهنگی که قوه قضاییه با سایر دستگاه‌ها کرده مشکلاتش کمتر شده است چرا که باید در این زمینه فرق قائل شد با کسی که در لواسان و گردنه حیران تصرف غیرقانونی می‌کنند.

اژه‌ای در خصوص آخرین وضعیت متهم دستگیر شده تییم مذاکرات هسته‌ای اعلام کرد: در دادگاه بدوی حکم صادر شده و حکم قابل اعتراض است؛ بعد از ابلاغ و تجدید نظر اگرچه چنانچه حکم تائید شد اعلام می‌کنیم.

وی گفت: باید بگویم اجمالاً حبس در آن است.

اژه‌ای درباره اظهارات ریاست قوه درخصوص عدم دخالت افراد در حوزه‌های دیگران اظهارداشت: ما می‌گوییم هرکسی مسئولیتی دارد باید در حیطه مسئولیت خود انجام وظیفه کند اما اگر درخواستی دارد عیب ندارد که مطرح کند؛ اگر مجلس در قوه قضاییه یا قوه در مجلس دخالت کند قطعاً مشکل ساز است و اگر در چهارچوب قانونی حرکت کنیم به نفع همه است.

سخنگوی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: باید بگویم که اگر کسی خواسته مهمی دارد باید از مجرای قانونی وارد شود که این موضوع هم برای خود فرد راحت‌تر است و هم برای سایر دستگاه‌ها و نباید در امور هم دخالت کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس